Web Analytics
More
    Reklāma

    “Volkswagen” nākamgad pārslēgsies uz elektroauto ražošanu, kas piedāvā divvirzienu uzlādes iespējas

    Jaunākie raksti

    “Volkswagen” koncerns apstiprinājis, ka jau nākamgad visi uz MEB platformas bāzētie elektroauto tiks pārveidoti tā, lai tie atbalstītu divvirzienu (bi-directional) uzlādes iespējas. Tas nozīmē, ka mašīnas spēs ne tikai ņemt enerģiju no elektrotīkla, bet arī to atgriezt atpakaļ.

    Daudzi mūsdienu elektroauto ar vienu uzlādi spēj nobraukt vairāk nekā 300 kilometrus, tomēr ikdienā tiem jāspēj pievarēt krietni mazāk kilometru. Tehniski šīs mašīnas var izmantot kā akumulatorus, kas uzkrāj enerģiju laikā, kad ir tās pārpalikums, piemēram, naktī, bet augstākā pieprasījuma brīžos mašīnas uzkrāto un lieko enerģiju var atdot atpakaļ tīklā.

    Auto, kas spēj nodot elektrību tīklā (vehicle-to-grid), tehniski var nodrošināt arī īslaicīgu dzīvojamās mājas elektrības patēriņu. Arvien vairāk mūsdienu elektroauto aprīkoti ar iespēju atdot elektrību kopējā tīklā.

    Kā apliecinājis “Volkswagen” koncerna valdes loceklis attīstības jautājumos Tomass Ulbrihs, visi koncerna piedāvātie elektroauto jau nākamgad spēs ne tikai lādēties no kopējā tīkla, bet arī atgriezt elektrību nepieciešamības gadījumā. Tas attiecas ne tikai uz “Volkswagen” zīmola automašīnām, bet arī uz pārējiem zīmoliem koncerna sastāvā, kas piedāvā elektroauto.

    Tiek cerēts, ka nākamgad visa koncerna ietvaros varētu saražot aptuveni 300 tūkstošus elektrisko automašīnu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Normunds
    09.04.2021 13:41

    Neredzu šai fīčai jēgu, tāpat kā mobilajiem revers wireless charging.
    Varbūt vienam no 100 000 lietotājiem būs noderīga.

    AC/DC
    09.04.2021 14:02
    Reply to  Normunds

    Kad ziemā paliksi bez elektrības (un līdz ar to bez apkures), tad ātri vien sapratīsi šīs “Fīčas” jēgu.
    Par elektropārvades tīkla balansēšanu nemaz nerunājot… Bet tā ir plašāka problēma.

    1217
    09.04.2021 16:04
    Reply to  AC/DC

    man laukos elektrības nav reizi gadā, pilsētā reizi trijos.
    reversā lādēšana ir reāla lieta vai tāds 90mhz ekrāns telefonā vien ir?

    Normunds
    10.04.2021 08:45
    Reply to  AC/DC

    Cik vēl, papildus automašīnai, nāksies ieguldīt, lai apkures fāzi sajūgtu pa tiešo ar automašīnu? Automašīna tātad regulāri jātur pilnībā uzlādēta, lai šādā extra gadījumā būtu pieejama uzkrātā enerģija. Elektromīļi gan parasti saka, ka auto nav jālādē katru dienu, jo ar vienu uzlādi pietiek vairākām dienām.
    p.s. Šādiem extra gadījumiem daudz lētāk un arī kvalitatīvāk ir izmantot kādu mazo ģeneratoru.

    Elektriķis
    10.04.2021 10:04
    Reply to  Normunds

    Ir daudzu gadu pieredze ar mazo Hondas ģeneratoru mājā. Pirmkārt, tas trokšņo. Otrkārt tas ir jāiedarbina un tajā jālej benzīns. Ārā, ziemā to nestiepsi, tas stāv garāžā un pūš savus dūmus ventilācijas kanālā. Tā jauda ir 2kW, kas neļauj droši uzvārīt tēju. Tam ir pieslēgums sadales skapī ar pārslēdzēju, kas to pieslēdz katrai fāzei atsevišķi. Sapņoju par to, ka šo štepseli varētu piespraust pie tur stāvošā auto. Hyundai jaunajam auto nekas tur nav jāiegulda, tam ir 3kW 220V ligzda. Cerams ka ari VW izdarīs ko līdzīgu.

    ASh
    09.04.2021 21:32
    Reply to  Normunds

    Salīdzināji pielietojumu 12..15Wh baterijai pret 50000..100000Wh mašīnas aķiem. No telefona moš pulksteni var palādēt, no auto var mājas apkuri dažas dienas nobarot.

    Krotow
    09.04.2021 15:05

    Lauku mājās dzīvojošajiem varētu noderēt. Diez kā būs ar bateriju ilgmūžību.

    1217
    09.04.2021 19:55
    Reply to  Krotow

    diez kā būs ar garantijas ilgmūžību)

    pat ja oficiāli būs iespējams, būs ierobežojumi un nosacījumi.
    a tā jā, pieslēdz metināmo un otrā dienā brīnies, kur palika elektrība.
    un tad dīleris iepriecina – jūs esat nominēts mūsu īpašajai izcilības balvai, atzīmējot to ar baterijas garantijas pārtraukšanu.

    Elektriķis
    09.04.2021 21:03
    Reply to  Krotow

    Ja to laukos izmanto maksimāi 5x gadā, tad tas ir oda mī….s okeānā.
    Lasīju par VW eksperimentu Grieķijas salā, kur visus ICE auto aizstās ar VW elektroauto ar mērķi stabilizēt elektrotīklu, kura enerģijas avots būs saule un vējš. Šajā gadījumā akumulatoram būs vairāk ko trūkties, bet tomēr mājas patēriņš nav tik briesmīgs kā e-auto.

    TopStar
    10.04.2021 14:26

    Šitas labs. Tai baterijai ir ļoti liela kapacitāte lai darbinātu jebkuru elektrisko plīti vai ūdens kanniņu. Esmu redzējis elektroauto kur uzlādes vietā ir kontaktdakša un lieto kaut kur savām vajadzībām.

    Reklāma