Reklāma

Jaunais Toyota Mirai ūdeņraža elektromobilis ieradies Baltijā

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Jaunais Mirai iemieso Toyota virzību uz tīrāku vidi un ilgtspējīgu sabiedrību. Toyota uzskata, ka ūdeņradim ir potenciāls nodrošināt bezoglekļa mobilitāti ne tikai autotransporta, bet arī dzelzceļa, jūras un aviācijas pārvadājumu jomā, kā arī nodrošināt enerģiju rūpniecībai, uzņēmumiem un mājsaimniecībām.

Otrās paaudzes Mirai ir izstrādāts, ņemot vērā klientu atsauksmes par pirmo Mirai, kas debitēja 2014. gadā. Jaunais ar ūdeņradi darbināmais elektromobilis (FCEV) ir izstrādāts no jauna un ar mērķi, lai īpašnieki par to būtu sajūsmā. Toyota vēlas, lai klienti teiktu – es izvēlējos Mirai, jo vienkārši vēlējos auto ar tādiem raksturlielumiem, un tā sagadījās, ka tas ir FCEV.

Klajā nākot jaunajai paaudzei, Mirai ir automobilis, kas FCEV tehnoloģijas paceļ jaunā līmenī un klientiem piedāvā lielāku emocionālo pievilcību, tai izpaužoties mūsdienīgumā, modernā stilā un lielāku gandarījumu sniedzošā vadīšanas pieredzē.

Jaunās paaudzes Mirai mērķis ir pievērst uzmanību ar izskatu, tehnoloģijām un braukšanas sniegumu. Jaunajam Mirai ir sportiskāks un elegantāks dizains, savukārt šasija veidota uz GA-L platformas, kas Mirai ir kopīga ar Lexus LS limuzīnu.

“Toyota redz ūdeņradi kā efektīvu nākotnes degvielu. Mūsu mērķis ir palīdzēt risināt vides un enerģētikas problēmas, sērijveidā ražojot ar ūdeņradi darbināmus elektromobiļus. Šie automobiļi ir ļoti efektīvi, spēj veikt garas distances, nodrošina ātru degvielas uzpildi, un to vienīgā emisija ir ūdens,” teic Mareks Maide, Toyota Baltic AS vadītājs.

“Tiem ir milzīgs videi saudzīgu transportlīdzekļu potenciāls, tie var būt ‘absolūtie ekoauto’. Es ceru, ka jaunais Mirai demonstrēs ilgtspējīgas un spožas iespējas pasaulei un mūsu nākotnei, tam palīdzot sasniegt ūdeņraža sabiedrību.”

Ūdeņradis kā degviela autobūves industrijā ir pazīstams sen, taču tikai pēdējos gados tā lietošana pieņem apmērus. Arī Latvijā ūdeņradis vairs nav svešs. Rīgā jau aptuveni gadu pastāvīgi kursē 10 sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme trolejbusi, kuriem autonomiju bez elektrības padeves pa vadiem nodrošina ūdeņradis. Tas ir ātri un ērti uzpildāms stacijā Vienības gatvē, kas ir pieejama arī publiskai lietošanai. Paralēli jau strādājošajiem trolejbusiem Latvijas galvaspilsētas ielās februāra sākumā testa režīmā bija izbraucis arī ar ūdeņradi darbināms autobuss, un šāda veida sabiedriskais transports nesen izmēģināts arī Jelgavā.

Lai ar ūdeņradi darbināmais transports sekmīgi attīstītos, ir nepieciešama plaša uzpildes infrastruktūra. Eiropas mērogā visām valstīm pārliecinoši priekšā šobrīd ir Vācija, kur jau darbojas aptuveni 100 ūdeņraža uzpildes stacijas. Ūdeņraža uzpildes stacijas darbojas vairāku Eiropas metropoļu tuvumā, piemēram, pie Parīzes, Londonas, Cīrihes, Kopenhāgenas, savukārt Nīderlandē un Beļģijā šobrīd norit aktīva jaunu staciju būvniecība un arī Spānijā turpinās pirmo ūdeņraža uzpildes staciju ierīkošana.

Jauno Mirai veidojot uz modulārās GA-L platformas, Toyota bija iespēja Mirai no četrvietīga priekšpiedziņas automobiļa transformēt komfortablā piecvietīgā automobilī ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Jaunās paaudzes automobilis ir garāks un platāks par priekšteci, tam ir lielāka riteņu garenbāze, savukārt augstums ir samazināts.

GA-L platformas adaptēšana ļāvusi degvielas šūnu bloka un transmisijas komponentus izvietot, pieejamo telpu izmantojot efektīvāk. Tā rezultātā Mirai ir daudz ietilpīgāks salons un labāks šasijas svarojums. Liela nozīme ir tam, ka jaunā konstrukcija ļāvusi ierīkot trīs augsta spiediena ūdeņraža tvertnes, par 30% palielinot degvielas rezerves un elektromobiļa sniedzamību.

Degvielas tvertnes spēj uzglabāt 5,6 kg ūdeņraža. Tas ir ievērojami vairāk nekā iepriekšējās paaudzes automobilim, kam bija divas tvertnes un 4,6 kg kapacitāte.

Jaunais ūdeņraža šūnu bloks

Degvielas šūnu blokā jeb elektroķīmiskajā ģeneratorā, tāpat kā līdz šim, izmanto cieto polimēru, taču bloks ir mazāks, ir samazināts šūnu skaits (330 līdzšinējo 370 vietā), un sistēma ir vieglāka (52 kg pret 56 iepriekš). Neraugoties uz kompaktākiem gabarītiem, tas ir sasniedzis jaunu enerģijas blīvuma rekordu – 5,4 kW/l. Tā rezultātā Mirai jauda ir palielināta no 114 kW (155 ZS) līdz 128 kW (174 ZS). Uzlabota Mirai veiktspēja aukstā laikā – tagad to var iedarbināt -30 ˚C salā.

Litija jonu augstsprieguma baterija

Jaunais Mirai ir aprīkots ar litija jonu augstsprieguma bateriju, kas aizstāj iepriekš izmantoto niķeļa-metālhidrīda. Lai arī kompaktāka, tā nodrošina lielāku enerģijas blīvumu, augstāku veiktspēju un ir draudzīgāka videi. Baterija ir vieglāka, un maksimālā jauda ir palielināta līdz 31,5 kW uz 10 sekundēm.

Braukšanas veiktspēja

GA-L platformas lietošana ir devusi vairākus fundamentālus ieguvumus: zemāku smaguma centru, ievērojami lielāku virsbūves stingrību, visiem šiem aspektiem ievērojami uzlabojot automobiļa dinamisko sniegumu.

Degvielas šūnu moduļa jauda ir 174 ZS, taču sistēmas kopējā veiktspēja ir 182 ZS, un tā Mirai nodrošina mierīgu, lineāru paātrinājumu. Momentāni augsts griezes moments un maksimāli straujš paātrinājums ir nodrošināts jau no dzinēja iedarbināšanas un pirmā pieskāriena akseleratora pedālim, savukārt ievērojams uzlabojums paātrinājuma līknes vidusdaļā nozīmē krietni vien baudāmāku pieredzi vadītājam. Braukšana pa lielceļu ir nepiespiesta un bez stresa ar lielisku automašīnas reakciju pie jebkura ātruma.

Degvielas šūnu bloku pārvietojot no grīdas zonas uz priekšējo nodalījumu, bet akumulatoru un elektromotoru novietojot virs aizmugurējās ass, automobilim ir ideāls 50:50 svara sadalījums starp asīm, tam nodrošinot stabilitāti, kas raksturīga automobiļiem ar priekšējo piedziņu.

Par spīti lielākai jaudai, jaunās paaudzes automobilis ir ekonomiskāks: WLTP kombinētajā ciklā tas patērē 0,8 kg ūdeņraža uz 100 km (ar 19 collu riteņiem). Lielāka efektivitāte un ietilpība, ko nodrošina trīs tvertnes (5,6 kg pret 4,6 kg agrāk), jaunajam Mirai starp uzpildēm ļauj nobraukt garāku distanci – aptuveni 650 km. Ūdeņraža uzpildes process ir vienkāršs un aizņem mazāk par piecām minūtēm.

Toyota Safety Sense

Jaunais Mirai jau standartā ir aprīkots ar jaunākās paaudzes Toyota Safety Sense. Šis komplekss ietver plaša spektra aktīvās drošības sistēmas un autovadītāja palīgus, kas izstrādāti, lai novērstu izplatītus satiksmes riskus un nodrošinātu izcilu aizsardzību vadītājam un pasažieriem avārijas gadījumā.

Attīra gaisu braucot

Toyota ieviešot inovatīvus risinājumus, Mirai gaisa ieplūdes sistēmā ir iestrādāts katalizatora tipa filtrs. Padodot gaisu degvielas šūnu sistēmai, elektriskais lādiņš uz neausta auduma filtra elementa aiztur mikroskopiskas piesārņojuma, tajā skaitā sēra dioksīdu (SO2), slāpekļa oksīdus (NOx) un PM 2,5 daļiņas. Šī gaisa attīrīšanas sistēma spēj aizturēt 90–100% daļiņu ar diametru līdz 2,5 mikroniem.

Vienīgais degvielas šūnu sistēmas darbības blakusprodukts ir ūdens, ko automātiski izvada pa izplūdes sistēmu. Autovadītājs var aktivizēt ūdens novadīšanu, nospiežot H2O slēdzi.

Komplektācijas un aprīkojums

Baltijas tirgū jaunais Mirai pieejams divās komplektācijās: Premium un Ambassador. Abi atspoguļo jaunā automobiļa progresīvās tehnoloģijas ar plašu komforta, stila, multimediju un savienojamības funkciju klāstu.

Automatizēta parkošanās sistēma

Automatizēta parkošanās (Advanced Park), standarta aprīkojums Ambassador izpildījumā, ir sistēma, kas domāta drošai, precīzai un vienkāršai spēkrata novietošanai paralēli brauktuvei vai stāvvietā starp citiem transportlīdzekļiem. Analizējot iespējamo stāvvietu, sistēma spēj telpu salīdzināt ar tūkstošiem parkošanās modeļu, analizē distanci, pagrieziena leņķi, braukšanas ātrumu un darbību secību, kontrolējot automobiļa stūres sistēmu, paātrinājumu, transmisijas režīmu pārslēgšanu un bremzēšanu.

Latvijā jaunais Toyota Mirai maksā no 67 500 eiro.

Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
11 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jānis S

Un cik pie mums maksā 1kg ūdeņradis Vienības gatvē?

LAN

Sāku jau krāt naudu ūdeņraža stacijai 😂comment image

Krotow

Interesanti cik maksās piešmekota gaisa filtra maiņa? Tikpat cik DPF maiņa vai vairāk? Un cik bieži tas būs jādara?

Arčiņš

Lielās naftas kompānijas vēl cer uz ūdeņraža auto attīstību. Varētu pumpēt naftu kā līdz šim ,tikai pārstrādāt ne vairs benzīnā vai dīzelī bet gan ūdeņradī.

hhuu

Lielās naftas kompānijas ar ūdeņradi var pūderēt smadzenes, ka tulin tulin beigsies nafta un saksim ražos uzpildes stacijas. Bet realitate sāk ražot piemēram dīzeli no it ka atjaunojamajiem resursiem, un skaidro ka tur nav nekadu izmešu, vai ka vispar izmeši iet mīnusā:)
Un tā kā patērētājam nav iespejas pildit udenraza auto mājās, tā naftas kompānijas arī netaisa ūdeņraža stacijas.
Bet turpina ražot degvielu.

Skābene

Nu Gazproms tik berzē rokas, varēs dabas gāzi pārvērst ūdeņradī un tirgot par lielāku piķi! :) Kamēr nebūs plaša uzpildes tīkla kā ar Tesla Superchargeriem, tikmēr nevienam to Miraiju nevajadzēs.

Komentētājs

Tā pati degviela tik citā veidolā.

digitalk

pamato.

KKTK

Bet smuks!

Cimds

Auksta laikā nezaudē noskrejienu, ka tas ir ar elektroauto, jo degvielas šunas blakus produkts ir siltums.
Aukstajās valstīs kāda ir arī LV varētu būt laba alternatīva neparedzamajam elektroauto.

Kristaps

Ūdeņradi vislētāk ir ražot no ūdens ar elektrolīzes palīdzību kālija sārma klātbūtnē, nemuldiet lūdzu par kautkādu naftas kompāniju sazvērestību, un Gazprom no savas gāzes arī H2 neražos. Visinteresantāk ir kad cilvēki ar tādu pārliecību runā par lietām par ko tiem nav skaidrības!

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: