Reklāma

Tiek pētīta pilnībā no atjaunojamiem resursiem ražotas aviācijas degvielas lietošana

Jaunākie raksti

“Netflix” īpaši bērniem piedāvās iespēju atklāt saturu ar pārsteiguma elementiem

Lai arī varētu uzskatīt, ka "Netflix" domā tikai par pieaugušo lutināšanu ar funkciju dažādību, tā nebūt nav. Arī bērni...

Plānots, ka ātrgaitas satelītu internets “Starlink” sniegs būtisku pienesumu Brazīlijā

"SpaceX" strauji attīsta savu satelītu interneta servisu "Starlink", izvēršot to aizvien vairāk valstīs. Aizvadītajā piektdienā Īlonam Maskam bija svarīga...

Tehnoloģiju izstāde “IFA Berlin” šogad atgriežas kā pilnvērtīgs klātienes pasākums

Pēc divu gadu pārtraukuma tehnoloģiju pasaules svarīgākie notikumi un pasākumi beidzot uzņem klātienes skatītājus. Izņēmums nav arī ikgadējā tehnoloģiju...

“Twitter” krīzes laikā slēps ierakstus, kas ietver nepatiesu informāciju

"Twitter" šonedēļ paziņojis par jaunu politiku cīņai ar dezinformāciju krīzes laikā, nosakot jaunus standartus tādu tvītu ierobežošanai vai bloķēšanai,...

Pebblebee piedāvā AirTag konkurentu, kuru uzreiz varēs piekarināt pie atslēgām

Tirgū parādījies jauns AirTag konkurents Pebblebee, kas patiešām varētu izrādīt sīvāku cīņu, jo tas izmanto labāko Apple ekosistēmas iespēju,...

Sauszemes transports virzās bateriju un ūdeņraža šūnu virzienā, tomēr risinājums nākotnei nepieciešams arī aviācijā – viens no lielākajiem lidmašīnu ražotājiem pasaulē “Airbus” kopā ar sadarbības partneriem uzsācis pētījumu, komerciālo pasažieru lidmašīnu lidojumos izmēģinot 100% no atjaunojamiem resursiem ražotu aviācijas degvielu.

Pētījumā speciālisti centīsies izprast šīs degvielas ietekmi uz lidmašīnas radīto emisiju daudzumu un arī tās sniegumu. Lidojumos tiks lietota “Airbus A350-900” lidmašīna, kuru darbina “Rolls-Royce Trent XWB” dzinēji. Pirmie testu lidojumi, pārbaudot visu sistēmu darbību, tika veikti “Airbus” bāzē Tulūzas pilsētā Francijā. Aprīlī sāksies testi gaisā, kas turpināsies rudenī – testa lidmašīnai sekos cits lidaparāts, mērot emisiju daudzumu. Paralēli notiks testi arī uz zemes, pētot degvielas izmantošanas iespējas lidostu darbības nodrošināšanā. Iegūtie rezultāti pēc tam tiks salīdzināti ar līdz šim izmantotās degvielas rādītājiem.

“Airbus” pārstāvis Stīvens Le Moings paskaidroja, ka šobrīd lidmašīnas lieto degvielu, kurai maksimālais atļautais atjaunojamās degvielas piemaisījums ir 50 procenti. Izmēģinājums ļaus gūt ieskatu, kā lidmašīnu dzinēji strādā ar degvielu no atjaunojamiem resursiem. Tas būs solis šādas degvielas sertifikācijas virzienā komerciāliem lidojumiem, vienlaikus pētot ieguvumus videi, ko sniedz šāda degviela pretstatā klasiskajai aviācijas degvielai.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma