Web Analytics
More
    Reklāma

    Kāds ir ieguvums no Ray Tracing un DLSS ar MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G?

    Jaunākie raksti

    Reāla laika Ray Tracing laikam varētu dēvēt par datorgrafikas lielāko lēcienu pēdējo gadu laikā. Ray Tracing piedāvā reālistisku apkārtējās vides izgaismojumu, ēnas un citus efektus, padarot spēles glītākas un tuvākas tam, kā mēs objektus redzam sev apkārt.

    Arvien plašāks datorspēļu veidotāju pulks pievienojas Ray Tracing – Unreal un Unity dziņi jau atbalsta plašas Ray Tracing iespējas, vairāki spēļu izstrādātāji pamatīgi paļaujas uz reāla laika Ray Tracing spēles vizuālā noformējuma efektiem, lai pievilinātu spēlētājus.

    Reklāma

    Vismaz šobrīd Nvidia ir vienīgais vērā ņemamais videokaršu ražotājs, kas piedāvā reāla laika Ray Tracing efektu apstrādi videokartēs. Faktiski visas jaunās un ne tik jaunās GeForce RTX videokartes tiek būvētas ap un par Ray Tracing. Vēl pagājušā gada rudenī tika izziņotas GeForce RTX 30xx sērijas videokartes, kas saņēma otrās paaudzes RT Cores, kas atbild tieši par Ray Tracing aprēķiniem, kā arī trešās paaudzes Tensor Cores mākslīgā intelekta uzdevumu veikšanai.

    Šādu kadru nomaiņas ātrumu spēlēs un Ray Tracing veiktspējas testos ieguvām ar
    MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G videokarti un Intel Core i9-9900K procesoru.

    Otrās paaudzes RT Cores

    Līdz ar Ampere Architecture atnākšanu kopā ar GeForce RTX 30xx sērijas videokartēm, Nvidia iepazīstināja pasauli ar otrās paaudzes reāla laika Ray Tracing iespējām, kas apstrādes jaudu ziņā divkārt pārsniedz pirmās paaudzes Ray Tracing, piedāvājot jaudas 30 Shader-TFLOPS apmērā.

    Attēls: gizbot.com

    Otrās paaudzes RT Cores nāk kopā ar mākslīgā intelekta tehnoloģiju DLSS (Deep Learning Super Sampling) 2.0, kas vēl vairāk paplašina iespējas savā arī ne super jaudīgā datorā baudīt gandrīz to pašu vizuālo iespēju klāstu, kas citādāk būtu pieejams tikai pašu dārgāko videokaršu pircējiem. Turklāt pašām dārgākajām Nvidia GeForce RTX 30xx sērijas videokartēm DLSS 2.0 nozīmē to, ka varam pie lielām izšķirtspējām redzēt augstu kadru nomaiņas skaitu.

    Attēls: gizbot.com

    GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3080 un GeForce RTX 3090 videokartes izmanto GDDR6X, kas ir pasaulē ātrākā videoatmiņa, piedāvājot līdz pat 1TB/s sistēmas atmiņas datu caurlaidību. GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3080 un GeForce RTX 3090 videokartes tiek būvētas 8N Nvidia tehnoloģiskajā procesā ar Samsung palīdzību.

    Attēls: gizbot.com

    Jaunās videokartes tāpat izmanto jau trešās paaudzes mākslīgā intelekta aprēķinu Tensor Cores, jaunie aprēķinu kodoli ir divas reizes ātrāki par Tensor Cores pirmo paaudzi. Turklāt trešās paaudzes Tensor Cores nāk kopā ar lielāku kadru skaitu sekundē, kā ar pieejams plašāks apkalpojamo izšķirtspēju klāsts, kas iepriekš bija visai liels mīnuss DLSS darbībā.

    DLSS tieši izmanto Nvidia RTX Tensor Cores, lai veiktu aprēķinus, kas nepieciešami kadru skaita sekundē celšanai un arī attēla kvalitātes uzlabošanai.

    Fortnite noteikti ir populārākā spēle, kas prot izmantot reāla laika Ray Tracing un DLSS labumus, bet te noteikti jāmin arī tādas spēles kā Cyberpunk 2077, Dying Light 2 un Watch Dogs: Legion. Tādas spēles kā Boundary, Bright Memory Infinite, Call of Duty: Black Ops Cold War, Control, Cyberpunk 2077, Minecraft for Windows 10 with RTX, Fortnite, Ready or Not, Scavengers, Wolfenstein: Youngblood un Watch Dogs: Legion jau ir tikušas pie vai drīzumā saņems DLSS atbalstu, kas ļaus tās darbināt 8K izšķirtspējā ar RTX 3090 videokarti.

    Kas ir šis maģiskais DLSS 2.0?

    Deep Learning Super Sampling 2.0 veidots tā, lai vienkāršotu darbu spēļu izstrādātājiem. DLSS 2.0 mākslīgā intelekta aprēķini prot pielāgoties dažādiem spēļu dziņiem, turklāt DLSS 2.0 no DLSS pirmās paaudzes atšķiras ar to, ka DLSS 2.0 nav speciāli jāapmāca. Nvidia norāda, ka DLSS 2.0 piedāvā augstāku attēla kvalitāti un daudz ātrāku darbību, kad to salīdzina ar pirmās paaudzes DLSS.

    DLSS idejas pamatā ir ņemt zemākas izšķirtspējas datorspēles kadru, veikt nepieciešamos Ray Tracing aprēķinus un pēc tam ar mākslīgā intelekta palīdzību palielināt kadru līdz vēlamajai izšķirtspējai.

    Vai zināji, ka ar GeForce GTX 1060 6 GB un jaudīgākas GeForce GTX sērijas videokartes ar jaunākajiem Game Ready draiveriem atbalsta arī vienkāršākus DirectX Raytracing (DXR) efektus? Bet ne par to ir šis stāsts.

    Attēls: Nvidia

    Shadow of the Tomb Raider ir viena no pirmajām un vizuāli iespaidīgākajām spēlēm, kas piedāvā Ray Tracing efektus. Shadow of the Tomb Raider izmanto uzreiz piecas dažādas Ray Tracing tehnikas, kas nebūtu iespējamas ar vecāka tipa videokartēm. Turklāt Shadow of the Tomb Raider spēlē vari izvēlēties Ray Tracing efektu apjomu – ja spēli spēlēsi ar Medium iestatījumiem, Ray Tracing efektu klāsts būs niecīgs. Faktiski tas tiks izmantots tikai punktveida gaismas avotu izskata uzlabošanai, piemēram, sveču gaismai. High vizuālie iestatījumi piedāvā reālistiskas ēnas, Saules staru krišanu caur kokiem un citus efektus.

    Šobrīd tiek piedāvās jau ļoti plašs spēļu klāsts ar dažādu līmeņu Ray Tracing efektiem:

    • Amid Evil
    • Battlefield V
    • Bright Memory Infinite
    • Call Of Duty: Black Ops Cold War
    • Call of Duty: Modern Warfare (2019)
    • Control
    • Cyberpunk 2077
    • Crysis Remastered
    • Deliver Us The Moon
    • Dirt 5
    • Fortnite
    • Ghostrunner
    • Justice
    • Mechwarrior V: Mercenaries
    • Metro Exodus
    • Minecraft
    • Moonlight Blade
    • Observer: System Redux
    • Pumpkin Jack
    • Quake II RTX
    • Ring Of Elysium
    • Shadow of the Tomb Raider
    • Stay in the Light
    • The Medium
    • Watch Dogs Legion
    • Wolfenstein: Youngblood
    • World Of Warcraft: Shadowlands
    • Xuan-Yuan Sword VII

    Ray Tracing būs pieejami šādās spēlēs:

    • Atomic Heart
    • Boundary
    • Dying Light 2
    • Doom Eternal
    • Enlisted
    • Far Cry 6
    • FIST: Forged In Shadow Torch
    • Five Nights At Freddy’s Security Breach
    • Godfall
    • Hitman 3
    • Justice Online
    • JX Online 3
    • Mortal Shell
    • Ready Or Not
    • Synced: Off-Planet
    • The Riftbreaker
    • The Witcher III: Complete Edition
    • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

    Lūdzu nepiktoties, ja kāda spēle jau tikusi pie Ray Tracing atbalsta, bet nav iekļauta sarakstā vai arī iekļauta nākotnes Ray Tracing saņēmēju sarakstā. Visas spēles pārbaudīt nevaram.

    Kā tad izskatās Nvidia DLSS?

    Nvidia viens no GeForce RTX 20 sērijas videokaršu pārdošanas spēcīgākajiem rīkiem bija tieši DLSS, bet tobrīd šie vizuālie efekti bija pieejami tikai pāris spēlēm, piemēram, Battlefield V un Metro Exodus. Pirmās paaudzes DLSS nācās speciāli trenēt katrai spēlei atsevišķi, tādējādi nebija iespējams nodrošināt tik augstu attēla kvalitāti, kā tas ir DLSS 2.0, kur nekas nav iepriekš aprēķināts un izzīmēts. 2019. gadā iznāca spēle Control, kas izmantoja Ray Tracing un uzlabotu DLSS, bet spēle neprata izmantot Tensor Cores.

    Tikai 2020. gada aprīlī Nvidia izziņoja 445.75 draiveru versiju ar DLSS 2.0, turklāt DLSS 2.0 iespējas nonāca spēlēs Control un arī Wolfenstein: Youngblood.

    Otrās paaudzes DLSS 2.0 idejas pamatā ir salīdzinoši zemās izšķirtspējas datora radīto attēlu pretstatīt Nvidia superdatora veidotiem “ideālajiem” attēliem, kur talkā nāk draiverī glabāta informācija. Spēļu izstrādātājiem vēl arvien nākas nodrošināt informāciju par kustību vektoriem, bet pārējos DLSS 2.0 aprēķinus attēla izšķirtspējas palielināšanai paveic mākslīgais intelekts.

    Spēles ar DLSS atbalstu:

    • Amid Evil
    • Anthem
    • Battlefield V
    • Bright Memory
    • Call Of Duty: Black Ops Cold War
    • Control
    • Cyberpunk 2077
    • Death Stranding
    • Deliver Us The Moon
    • F1 2020
    • Final Fantasy XV
    • Fortnite
    • Ghostrunner
    • Iron Conflict
    • Justice
    • Marvel’s Avengers
    • Mechwarrior V: Mercenaries
    • Metro Exodus
    • Minecraft
    • Monster Hunter: World
    • Shadow of the Tomb Raider
    • Watch Dogs Legion
    • Wolfenstein Youngblood

    Drīzumā gaidāmās DLSS spēles:

    • Atomic Heart
    • Boundary
    • Call Of Duty: Warzone
    • Edge Of Eternity
    • FIST: Forged In Shadow Torch
    • Five Nights At Freddy’s Security Breach
    • JX3
    • Mortal Shell
    • Mount & Blade II Bannerlord
    • Outriders
    • Ready Or Not (early access launch)
    • Scavengers
    • The Medium
    • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
    • Xuan-Yuan Sword VII

    Nvidia Reflex un augsta FPS priekšrocības

    Nvidia Reflex arī ir jauna tehnoloģija, kas optimizē sistēmas aizturi (latency), ko gan nevajadzētu jaukt ar interneta aizturi (ping). Sistēmas aizture ir laika sprīdis, kas paiet starp peles vai tastatūra pogas nospiešanu un reakciju uz pogas spiedienu spēlē, kā arī uz datora ekrāna. Nvidia pret sistēmas aizturi cīnās ar draiveru optimizāciju.

    Nvidia Reflex Low-Latency Mode vari izmantot tādās spēlēs kā Apex Legends, Call of Duty: Warzone, Fortnite un Valorant.

    Datoru ekrānu un aksesuāru ražotāji ASUS, Logitech, Razer, SteelSeries un citi piedāvās 360 Hz monitorus ar iebūvētu Reflex Latency Analyzer, kā arī ar šiem monitoriem saderīgus aksesuārus, kas nodrošinās mērījumus par kopējo sistēmas aizturi. Reflex Latency Analyzer darbosies tad, kad pele vai tastatūra tiks pievienota pie ekrāna USB pieslēgvietas.

    Iepriekš šādi mērījumi bija iespējami tikai ar ļoti dārgu tehniku.

    Nvidia Reflex atbalstošās spēles:

    • Apex Legends
    • Fortnite
    • Valorant
    • Call of Duty: Black Ops Cold War
    • CRSED: F.O.A.D
    • Destiny 2
    • Enlisted
    • Mordhau
    • Warface
    • Rainbow Six Siege
    • Overwatch

    Ko darīt, lai aktivizētu Nvidia Reflex? Vari doties uz Nvidia Control Panel, aktivizēt Nvidia Ultra Low Latency režīmu, kā arī pēc tam Manage 3D settings sadaļā Low Latency Mode režīmu pārslēgt uz Ultra.

    Augsta kadru skaita sekundē priekšrocības noteikti ir jūtamas un redzamas. Neviens nestrīdas, ka jebkurš redzēs starpību starp standarta 60 Hz un 120 Hz vai 144 Hz ekrānu un atbilstošu datoru, kas spēj nodrošināt atbilstošu kadru skaitu sekundē. Starp 144 Hz un nākamo soli 165 Hz atšķirību uz aci īsti nemanīsi, vai vismaz man ir problēmas to saskatīt. Bet starp 165 Hz un 240 Hz, 300 Hz un droši vien arī 360 Hz atšķirība atkal būs redzama. Te gan rodas jautājums, vai ierindas cilvēks ar savu reakciju un domāšanas spējām var izmantot tik augstu kadru nomaiņu sekundē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Alfons
    25.02.2021 11:39

    Paskatījos pirmo video un nekādu atšķirību nesasaktīju starp ieslēgtu un izslēgtu… Vienīgais ēnu pārejas mīkstākas, tas viss.

    Kursors.lv
    25.02.2021 11:44
    Reply to  Alfons

    Paskaties FPS atšķirību ;)

    Itanium
    28.02.2021 08:54
    Reply to  Artis Ābols

    Tad video nosaukums nav pareizs.

    Reklāma