Reklāma

Spotify uzsāks maksas podkāstu servisa testēšanu

Jaunākie raksti

Microsoft Surface Go 3 planšetdatora apskats (video)

Šovasar mēs iepazināmies ar Microsoft Surface Go 2, ko ražotājs dēvē par pašu mazāko (portablāko) Surface divi vienā tipa...

“MikroTik” plāno ziedot 20 miljonus eiro Bērnu slimnīcai

Nesen ziņojām, ka "MikroTik" (SIA Mikrotīkls) kļuvis par pirmo Latvijas privāto uzņēmumu, kam izdevies pārlekt miljarda eiro vērtībai. Tas...

“Baltcom” iegādājas “Microlines” un nostiprina pozīcijas Latvijas austrumu reģionā

Telekomunikāciju uzņēmums “Baltcom” ir paplašinājis savu darbību Latvijas austrumu reģionā, noslēdzot darījumu par telekomunikāciju uzņēmumu grupas “Microlines” iegādi. “Microlines”...

Vēl šogad gaidāmi salokāmie viedtālruņi no Oppo un Huawei

Parasti decembrī vairs netiek izziņoti lieli viedtālruņu jaunumi, bet šogad tiek gaidīts, ka Oppo un Huawei varētu vēl izziņot...

Pirmo reizi pēdējo gadu laikā samazinājušies cilvēku tēriņi “melnās piektdienas” atlaižu laikā

Ienākusi pirmā informācija par to, cik daudz naudas šī gada "melnās piektdienas" (angliski Black Friday) iepirkšanās bumā ir tērējuši...

Mūzikas straumēšanas serviss Spotify ir paziņojis, ka pavasarī uzsāks testēt jaunu maksas podkāstu atskaņošanas pakalpojumu sadarbībā ar Anchor. Jaunās iespējas klausītājiem un faniem ļaus piedāvāt dažāda veida papildu saturu un bonusa materiālus.

Par šādu maksas podkāstu servisu jau tika runāts, atskatoties uz 2020. gada noslēguma finanšu rezultātiem, jo šajā saturā tiek ieguldīta liela nauda, taču no tās nav tik liela finansiālā atdeve. Šis varētu būt solis, kas to ļaus panākt. Pagaidām iespēja būs pieejama tikai ASV satura veidotājiem un noteiktam skaitam interesentu, taču Spotify tādējādi mēģinās saprast labāko modeli, kuru piedāvāt tālāk.

Šis plānots kā abonentmaksas serviss, ļaujot klausītājiem piekļūt dažādiem papildu materiāliem, kā īpašas intervijas, bonusa epizodes vai klausīties podkāstus bez reklāmām. Visa šī realizēšanai tiks izmantota Anchor funkcionalitāte. Pagaidām netika pausta plašāka informācija par ieņēmumu sadalījumu, taču Spotify norāda, ka lielākā daļa naudas aizies pie satura veidotāja, bet neliela daļa pienāksies pašam Anchor/Spotify. Podkāstu veidotājiem būs iespējams noteikt sava satura cenu, tomēr, beidzoties testa fāzei, tiks sniegtas vadlīnijas, pēc kurām vislabāk novērtēt šāda servisa cenu.

Pagaidām ir plānota tieši abonēšanas maksa, bet nākotnē varētu piedāvāt samaksāt tikai par vienu konkrētu ierakstu. Kā jau minēts, tad testa režīmā šī iespējam šobrīd pieejama ASV runātājiem, taču noteiktā laika periodā tā būs pieejama arvien plašākam lokam satura veidotāju. Spotify mērķis ir piedāvāt gan bezmaksas podkāstus, gan īpašo saturu viegli pieejamu vienā servisā, jo jau šobrīd ir iespējams iegūt maksas materiālus, taču bieži vien tie jāmeklē dažādās platformās.

Reklāma

19 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
19 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Romāns
24.02.2021 11:41

Ko nozīmē jēdziens – podkāsts? Kā tas jāsaprot latviešu valodas lietotājam? Šo žargonvārdu ir nepatīkami dzirdēt.

1012
24.02.2021 11:49
Reply to  Romāns

tas ir raidījums, bet izklausās smalkāk)

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
24.02.2021 11:54
Reply to  Romāns

Podkāsts ir podkāsts un mēs turpināsim lietot šo vārdu, jo nav izdomāts nekas labāks. Tas ir audio ieraksts, kas tiek izplatīts dažādās lietotnēs/servisos. Tipiski saruna par kādu konkrētu tēmu.

1012
24.02.2021 12:01

ipods jums ir? bez ipoda nav podkāsta, tad ir tikai pOdraide.

KKTK
24.02.2021 12:19

Raidījums. Raidījuma ieraksts. Bet tas jau ir vecmodīgi :)

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
24.02.2021 12:34
Reply to  KKTK

Podkāsts visos laikos ir bijis podkāsts.

KKTK
24.02.2021 12:45

Nūūū, ja tiešām vēlme ir izcelt to, ka kvalitāte ir sliktāka kā “raidījumam”, tad, protams, ka var lietot vārdu “pod”kāsts.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
24.02.2021 12:54
Reply to  KKTK

Katram pašam savas asociācijas. Bet vispār oriģināli šis nosaukums ir cēlies šādi: “Podcast” is a portmanteau, a combination of “iPod” and “broadcast”.[5] The term “podcasting” was first suggested by The Guardian columnist and BBC journalist Ben Hammersley,[6] who invented it in early February 2004 while writing an article for The Guardian newspaper.[7] The term was first used in the audioblogging community in September 2004, when Danny Gregoire introduced it in a message to the iPodder-dev mailing list,[8][9] from where it was adopted by Adam Curry.[10] Despite the etymology, the content can be accessed using any computer or similar device that… Read more »

Rolands
24.02.2021 14:29

Pēdējā laikā bieži tiek izmantots vārds “raidieraksts” Manuprāt tīri skanīgs un diezgan precīzi arī tulkots. Un, ja n nemaldos Valodas centrs arī ieteica šo izmantot.

patrictietis
24.02.2021 17:20
Reply to  Rolands

Tieši tā… ļoti labs termins/vārds ir “raidieraksts”… bet tas jau dažiem labiem hipsteriem var liekties ne pārāk stilīgs vārds :)

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
24.02.2021 17:54
Reply to  Rolands

Ja nemaldos, lasīju tviterī, ka radio cilvēkiem tas nešķiet korekti lietots vārds. Idejiski, protams, der labāk nekā aplāde vai podraide :) Man pierastāks gan šķiet podkāsts.

1012
25.02.2021 12:19

tur ir paaudžu konflikts – radio ir dinozauri ar savu darba kultūru, tradīcijām, slengu un maņticību. tie, kur sāka pārraidīt savu stāstāmo, nosaucit to par podkastiem, bija amatieri satura izplatīšanas sfērā, kultūra tur veidojās no nulles, un var saprast ka viņi negribēja lietot radio vai tv terminoloģiju. jo tās ziņas u.c. info internetā ļoti atšķiras no radio vai tv – var ieklabināt, radio vai tv ir faktiski studija, daudz vairāk piedomāts pie ieraksta tehnoloģijas, pie info strukturēšanas, pasniegšanas veida – saprotams, ka pirmie podkāsti bija pilnīgi amatieriska padarīšana un bija godīgi to nesaukt par raidījumu (kas uzliek vajadzību atbilst vismaz… Read more »

Čiekurs
24.02.2021 17:49

Kristap, par podkāstiem runājot, Kursora podkāstam, vai individuāls podkāsts ar domubiedriem par tehnoloģijām ne-e?

Rudolfs
25.02.2021 09:28
Reply to  Romāns

Kāpēc nevarētu būt arī latviski vārds podkāsts? Ja ir jauna veida produkts, tad tikpat labi varam arī izmantot tam jaunu vārdu. Nav jāmēģina obligāti ieslīpēt kaut kādi salikteni.

digitalk(@ciparnieks)
25.02.2021 11:55
Reply to  Rudolfs

tāpēc ka “pods” un “kāst” sākumā raisa asociācijas ar biezpiena vai kandžas izgatavošanas procesu, tad plūdeni pārejot uz brūnās substances “kāstošanu” baltajā draugā ;)

bez tam podkāsts pats ir saliktenis, kā tur bija ar to vēlmi “obligāti ieslīpēt salikteni”?

iesaku — pļāpraide, muldings vai bezsakars (pēdējais īpaši uzrunā, jo ierakstu var klausīties bez interneta sakariem un nomācoši lielākā daļa šo raidījumu ar sakarīgām domām neizceļas).

Rudolfs
25.02.2021 13:54
Reply to  digitalk

Kādas kuram asociācijas ar vārdiem pilnīgi ir bez nozīmes. Ja 90% publikas ir skaidrs ko nozīmē “podkāsts” un skaidra tulkojuma latviski nav, tad mierīgi izmantojam to pašu vārdu.

Maris .
26.02.2021 08:05
Reply to  Rudolfs

90% jauniešu varbūt zin, kas ir podkāsts, bet noteikti, ka ne pārējie. Tas ir pilnīgs svešvārds.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: