Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunā “Mercedes” C-klase būs pieejama tikai ar četrcilindru motoriem

    Jaunākie raksti

    “Mercedes” iepazīstinājis ar jauno C-klases modeli, kura uzdevums būs kārtējoreiz mēģināt pārspēt šīs klases līderi “BMW 3. sēriju”.

    Vizuāli mašīna veidota vienotā stilā ar citiem “Mercedes” jaunās paaudzes modeļiem, izmantojot īsākas pārkares un jaunu lukturu dizainu. Mašīnas proporcijas no ārpuses izskatās tāpat kā iepriekš, bet dizaineri centušies radīt efektu, ka mašīna atrodas kustībā pat atrodoties uz vietas. Mašīnas garenbāze palielināta par 25 milimetriem, bet kopējais garums palielinājies par 65 milimetriem, sniedzot vairāk vietas pasažieriem.

    Reklāma

    Vācu autoražotāja paziņojums, ka jaunās paaudzes C-klase būs aprīkota tikai ar četrcilindru motoriem raisījis gana daudz neizpratnes un zīmola cienītāju kritikas. Pārsvarā šādam solim kā iemesls būtu mēģinājumi ierobežot kaitīgo izmešu daudzumu un pakļauties arvien stingrākiem noteikumiem. Tā ir arī šoreiz, bet tas nebūt nav vienīgais iemesls.

    Šī modeļa galvenais inženieris Kristians Fruhs skaidro, ka lielāki motori ietekmētu gaitas īpašības. “Ja izmantotu 3.0 litru sešcilindru motoru, mašīnas priekša būtu par 4-5 centimetriem garāka. Tāpat jāmin motora radīta lielāka slodze uz priekšējās ass un iespaids, ko tas atstātu uz braukšanas dinamiku,” skaidro projekta galvenais inženieris.

    Jaunā C-klase būs nopērkama arī plug-in hibrīda izpildījumā. Pievienojot hibrīdsistēmu, mašīna kļūst par vismaz 100-150 kilogramiem smagāka un tas nav maz. Tomēr šīs sistēmas ieviešana ļauj izveidot ar četrcilindru motoru aprīkotu C-klasi, kura braukšanas dinamikā neatpaliek no iepriekšējām sešcilindru versijām.

    Lai arī C-klase kļūs elektrificēta un tajā tiks ieviesti dažādi hibrīdsistēmas risinājumi, tomēr jaunās paaudzes modelis nebūs pieejams pilnībā elektriskā izpildījumā. C-klase izmanto modulāro MRA platformu, kura nav piemerota elektroauto izveidei. Autoražotājs skaidro, ka, mēģinot izveidot elektrisku C-klasi uz šīs bāzes, sanāktu frankenšteins, kurš nebūtu konkuretspējīgs. Arī EQA elektroauto platformas adaptācija šīs mašīnas vajadzībām nebija attaisnojama, jo tas C-klasi padarītu pārāk lielu un dārgu.

    Iespējams, lielākais jaunās C-klases zaudējums ir “C63” modelis – uguni spļaujošā C-klases versija allaž bija aprīkota ar V8 motoriem, taču turpmāk tas tā vairs nebūs.

    Piedāvājumā mazākais motors būs 1,5 litru benzīna motors, kurš C180 versijā attīstīs 168 zirgspēkus, bet C200 izpildījumā tam būs jau 201 zirgspēks. C300 modelis aprīkots ar 2,0 litru benzīna motoru, kas attīsta 255 zirgspēku jaudu. Pieejamas arī trīs dīzeļu versijas, kuras visas lieto vienu un to pašu 2,0 litru motoru – C200d attīsta 161 zirgspēku, C220d 197 zirgspēkus, bet C300d 261 zirgspēku. Mašīnas izstrādē iesaistījusies arī “Mercedes” Pirmās formulas komanda, kura palīdzējusi ar turbīnas izstrādi, kas nodrošinātu labāku atsaucību un efektivitāti.

    Standarta aprīkojumā modeļi būs aprīkoti ar 9-pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir daļa no “Mercedes” plāniem pilnībā atteikties no manuālajām kārbām. Ražotājs saka, ka šī pārnesumkārba ir vieglāka un efektīvāka nekā iepriekšējā versija.

    Drīzumā tiks piedāvāts arī C300e “plug-in” hibrīds, kuram būs šī tipa modeļiem iespaidīga izmēra 25,4 kWh baterija. Ražotājs sola, ka ar elektriskajā režīmā varēs nobraukt pat 100 kilometrus. Hibrīda kopējā jauda būs 304 zirgspēki.

    Salonā acīmredzama ir S-klases ietekme – uzreiz pamanāms, ka multimediju ekrāns vairs nav horizontāls, bet gan novietots vertikāli, nedaudz atgādinot planšeti. Standartaprīkojumā multimediju sistēmas ekrāns būs 10,25 collas liels, bet iespējams iegādāties arī 11,9 collu ekrānu, kurš ievietots S-klasē. Arī digitālajam instrumentu panelim ir divas versijas – 10,25 vai 12,3 collas. Multimediju sistēma lieto jaunāko MBUX operētājsistēmas versiju, kuras funkcionalitāte jūtami progresējusi, salīdzinot ar iepriekšējo versiju.

    Jaunajā C-klasē būs arī citas sistēmas, kuras iepriekš ieraudzījām S-klasē – “Digital Light” lukturi, kuri spēj projicēt brīdinājumus un norādes pa taisno uz ceļa. Aizmugurējie sēdekļi par papildus samaksu saņems apsildes un masāžas funkcijas, savukārt vadītājam palīdzēs virkne braukšanas palīgsistēmu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    1012
    24.02.2021 10:39

    visparastākā segmentācija – gribi lielo zēnu klubā, ar cešku vairs nepietiks

    kā agrāk amerikāņiem – v6 bija dāmu motors, vīriem – v8

    Uldis
    24.02.2021 15:23

    Volvo šādu soli veica jau pāris gadus atpakaļ. Pilnīgi normāls un atbalstāms gājiens.

    Labvēlis
    24.02.2021 16:09

    Salona dizaina vēsmas kā tādas patīk, ir kaut kāda reāla ideja un mērķis (nevis kā BMW), bet nu vienu gan īsti nesaprotu – kāpēc tik resns kārbas tunelis? Man kā 2-metrīgam šlangam tie centimetri no kārbas tuneļa vienmēr ir izteikti svētīgi… Daudzās izteikti mazās mašīnelēs ir spēts gana labi sēdēt tik ilgi kamēr var kāju pa labi pagāzt, jo citadāk jau sākas baigie kompromisi ar stūres iznesumu un muguras leņķi.
    Bet kopumā patīk aparāts. Liekas iepriekšējais bija ar glītāku mūli, bet nu nav vismaz atbaidošs. Sveicami laikam vācu autobūvē tas skaitās tagad.

    Reklāma