Reklāma

YouTube pēdējo trīs gadu laikā satura veidotājiem izmaksājis vairāk nekā 30 miljardus dolāru

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Pēdējo trīs gadu laikā video platforma YouTube ir izmaksājusi vairāk nekā 30 miljardus ASV dolāru māksliniekiem, medijiem un satura veidotājiem, parādot sava biznesa modeļa lielos apmērus un vērtību.

YouTube noteikti ir viena no tām platformām, kuru 2020. gads nav ietekmējis ar mīnusa zīmi, jo tieši sadarbības partneru programmas (angliski YouTube Partner Program) dalībnieku skaits ir divkāršojies. Oxford Economics ziņojumā norādīts, ka 2019. gadā vien YouTube ASV ekonomikā ienesa 16 miljardus dolāru, kas atbilst 345 000 pilna laika darbavietu. Lielbritānijā tās bijušas 1,4 miljardi mārciņas, kas atbilst 30 000 darbavietām, bet Francijā ienesti 515 miljoni eiro, kas ir aptuveni 15 000 strādājošo. Tas viss nozīmē to, ka YouTube pēdējos gados ir radījis jaunu un spēcīgu nišu biznesa un ekonomikas vidē.

Tieši 2020. gadā lielu pārraidīto stundu pieaugumu piedzīvojuši spēļu straumētāji, sasniedzot 100 miljardu stundu skatījumus. Kopējais YouTube skatīšanās laiks iepriekšējā gadā pieaudzis par 25%. Lielu aktīvitāti piedzīvoja tiešraidē pārraidītie video, šim rādītājam augot par 45%. Protams, redzējām arī ļoti daudz dzīvo koncertu no dažādiem pasaulslaveniem izpildītājiem.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem, par kuru runā YouTube CEO Sjūzena Vojcicki (Susan Wojcicki), ir satura regulēšana un pārbaudīšana. Daudzajām izmaiņām jāspēj pielāgoties arī satura veidotājiem, īpaši tas izpaudās gan saistībā ar ASV prezidenta vēlēšanām, gan viltus ziņu izplatīšanu par koronavīrusu. Tas arī bijis un joprojām ir galvenais mērķis YouTube, lai piedāvātu cilvēkiem patiesu informāciju. Tiesa, platforma ir arī par to, ka ikvienam cilvēkam ir iespējams izteikties, tāpēc ir ļoti grūti atrast šo balansu starp atvērtību un kvalitatīvas informācijas sniegšanu. Protams, ka tas tieši ietekmē pašus satura veidotājus, tomēr Vojcicki norāda, ka viņiem tiek dots laiks, lai pārveidotus savus video, lai pielāgotos strauji mainīgajām regulām.

AvotsYouTube
Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
7 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Aha

Palicis kaitinošs youtubs dēļ tiem ”satura veidotājiem”, ja kādreiz gribēji redzēt ko foršu iz dzīves, atgadījumu, tad varēju spiest uz trendiem un tur bija visādi tādi, tagad visādi pajoļi,ietekmeļi un sūdu stūmēji.

Kristaps Skutelis

YouTube cenšas parādīt to saturu, kas algoritma-prāt tevi varētu interesēt. Vieniem tie ir forši dzīves atgadījumi, citiem sūdu stūmēji :)

Aha

Nu, nu kurā vietā tev kāds algoritms sadaļā ”Tendences” tev ko skaitļo priekš tevis, Skū. Pirmajā lapā jā.

Kristaps Skutelis

Labi, pagriezīsim jautājumu otrādi. Kā tev liekas, ko un kā YouTube rāda sadaļā “Trending”? :)

Aha

Tur rāda priekš rietumu skatītājiem, lai no reklāmas var iekasēt doh, ja ielikts pie topa, tad visai loģiski, ka liela daļa uzspiedīs, tāds mākslīgi radīts trendings.
Salikts tā, lai reklāmistiem pa labam, tāda sterila vide šiem, bija jau skandāli un daudzi reklāmdevēji draudēja un daži pat pameta šos, jo liek šo reklāmas zem ”nepareizajiem”(vardarbība,rupjības utt.) video, nu tagad šiem glauda pa spalvai. Nauda dara savu, neko darīt, bet pačikstēt vajag :)

Kristaps Skutelis

Un es ko saku? YouTube pati izlemj, ko rādīt šajā sadaļā. Protams, ka tur tiks rādīts tas saturs, kas algoritma-prāt būs labāk skatīts un spēs ģenerēt lielāku peļņu visām procesā iesaistītajām pusēm.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: