Reklāma

“Boeing” līdz 2030. gadam sola piegādāt lidmašīnas, kas spēj lidot ar 100% biodegvielu

Jaunākie raksti

“Netflix” īpaši bērniem piedāvās iespēju atklāt saturu ar pārsteiguma elementiem

Lai arī varētu uzskatīt, ka "Netflix" domā tikai par pieaugušo lutināšanu ar funkciju dažādību, tā nebūt nav. Arī bērni...

Plānots, ka ātrgaitas satelītu internets “Starlink” sniegs būtisku pienesumu Brazīlijā

"SpaceX" strauji attīsta savu satelītu interneta servisu "Starlink", izvēršot to aizvien vairāk valstīs. Aizvadītajā piektdienā Īlonam Maskam bija svarīga...

Tehnoloģiju izstāde “IFA Berlin” šogad atgriežas kā pilnvērtīgs klātienes pasākums

Pēc divu gadu pārtraukuma tehnoloģiju pasaules svarīgākie notikumi un pasākumi beidzot uzņem klātienes skatītājus. Izņēmums nav arī ikgadējā tehnoloģiju...

“Twitter” krīzes laikā slēps ierakstus, kas ietver nepatiesu informāciju

"Twitter" šonedēļ paziņojis par jaunu politiku cīņai ar dezinformāciju krīzes laikā, nosakot jaunus standartus tādu tvītu ierobežošanai vai bloķēšanai,...

Pebblebee piedāvā AirTag konkurentu, kuru uzreiz varēs piekarināt pie atslēgām

Tirgū parādījies jauns AirTag konkurents Pebblebee, kas patiešām varētu izrādīt sīvāku cīņu, jo tas izmanto labāko Apple ekosistēmas iespēju,...

Viens no pasaules lielākajiem lidmašīnu ražotājiem “Boeing” paziņojis, ka uzņēmums līdz 2030. gadam plāno izstrādāt un piegādāt lidmašīnas, kas spēj lidot ar 100% atjaunojamo degvielu.

Lai šo plānu realizētu, “Boeing” būs jāsadarbojas ar dzinēju piegādātājiem. Tāpat būs jāpārstrādā dažādas vadības sistēmas. Vēl viena ļoti būtiska lieta – “Boeing” topošajām lidmašīnām būs jāveic starptautisko avioregulatoru drošības sertifikācija.

Starptautiskā Gaisa transporta asociācija izvirzījusi mērķi līdz 2050. gadam uz pusi samazināt aviopārvadājumu radītos izmešus, salīdzinot ar 2005. gada līmeni. Šobrīd komerciālie gaisa pārvadājumi sastāda apmēram 2 procentus no kopējiem izmešiem, kā arī 12 procentus no transporta sektora radītajiem izmešiem. Lielākā daļa no aviācijas izmešiem tiek radīta lidojumos, kas pārsniedz 1500 kilometrus. Tiem lielākoties nav adekvātas alternatīvas.

“Boeing” jau ir pieredze, lietojot biodegvielu – 2018. gada pavasarī “FedEx” kravas  lidmašīna “Boeing 777” veica lidojumu no Sietlas uz Memfisu un atpakaļ, izmantojot 100% atjaunojamo degvielu. Arī šobrīd aviācijā tiek lietota atjaunojamā degviela – tiek pieļauts 50/50 sajaukums ar parasto aviācijas degvielu.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
1114
25.01.2021 15:00

padomāsim…lidmašīnas veido tikai 12% no transporta sektora radītā piesārņojuma un vairāk kā pusi veido tālie lidojumu, tas būtu 6-8% no visa transporta.

tad jāvaicā – kas rada pārējos 90% transporta piesārņojuma? vai nav tā, ka dzenoties pēc šiem 10%, tiek ignorēti 45% citā transporta segmentā?

Reklāma