Reklāma

“Toyota” prezentējusi elektroauto “C+pod”

Jaunākie raksti

“Toyota” prezentējusi tikai Japānas tirgum paredzētu divvietīgu elektroauto ar nosaukumu “C+pod”. Šī mašīna izstrādāta ar mērķi lietošanai pārpildītos pilsētu centros.

Mašīna ir tikai 2,50 metrus gara, 1,27 metrus plata un 1,55 metrus augsta. Vizuāli auto ir itin līdzīgs konceptam, kas tika prezentēts pagājušā gada Tokijas autoizstādē. Auto virsbūve veidota no plastmasas, lai samazinātu izmaksas, sarežģītību un svaru. Arī salonā domāts par praktiskumu un funkcionalitāti nevis luksusu.

Auto ir divas sēdvietas, priekšējā paneļa vidū novietots digitālais instrumentu panelis, bet zem tā ir vairākas pogas, kas paredzētas dažādu pamatfunkciju regulēšanai. Savukārt bagāžniekā iespējams ievietot pāris iepirkumu maisus, pēc darba ieskrienot tuvējā veikalā.

Mašīnu darbina uz aizmugurējās ass novietots elektromotors ar 12,3 zirgspēku jaudu, bet ar elektrību to baro 9 kWh baterija. “Toyota” sola, ka miniatūrais auto ar vienu uzlādi spēšot nobraukt apmēram 140-150 kilometrus, bet maksimālais ātrums ir pieticīgi 60km/h. Lai piedalītos satiksmē, šim auto nepieciešama uzlīme, kas citus vadītājus brīdina, ka tas ir neierasti lēns.

Automašīnas cena sākas no apmēram 16 tūkstošiem dolāru, kas šāda izmēra mašīnai nebūt nav maz. Lai arī auto ir tik tiešām mazs un nespēj attīstīt lielu ātrumu, “Toyota” ar drošības tehnoloģijām nav jokojusies – mašīna aprīkota ar sistēmu, kas brīdina par sadursmi un automātiski bremzē. Paredzēts, ka privātpersonas šo auto varēs nopirkt ne ātrāk kā 2022. gadā, bet nākamgad tā tiks nodota korporatīvo klientu, kā arī valsts un pašvaldību iestāžu rīcībā.

Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Dažreiz labāk ir nedarīt neko, nekā radīt kaut ko šādu

Laikam esi mazo auto nīdējs :)
Salīdzinot ar Citroen AMI, šis ir krietni spējīgāks. Gan jau ka austrumu siltajās zemēs ar šādu braukt ir labāk kā ar Tuk-tuku. Nevajag iedomāties ka visu ražo tikai mums.

Kamikadzēm-darba holiķiem tieši laikā.

Es esmu Toyota nīdējs 😲
Visu laiku teica, ka elektro auto ir sūds, tad uzražo elektro auto, kas tiešām ir sūds. Izskatās pēc Gee Whiz.
Renault twizy tad ir daudz interesantāks.

Jā, Twizy ir jauks izstrādājums, jo ir šaurs (sēž viens aiz otra), sver 450kg.
Ja tā padomā, cik sver tas “dzelzis”, kurš pamatā pārvadā 1 cilvēku? Paskatoties uz Rīgas ielām, sākot no 1200 kg. Jāsaka premjera vārdiem: “Nav labi…”

Lasot, atcerējos, ka 2000 gadu sākumā taisīju prezentāciju par Toyota POD (Personal On Demand, ja nemaldos), kas reaģēja uz braucēja un auto attiecībām – tjipa luncina antenu kā suns asti, kad bija nomazgāta un tml. Diez šis nav kāds turpinājums tam produktam, spriežot pēc nosaukuma?

Elektro auto nekad neuzskatisu par auto kamer būšu dzīvs. Un sitads auto vispar ir kropligs

Īstenie zirgu pajūgu fani arī auto neuzskata par pārvietošanās līdzekli. Un tas mazais kverplis ir japāņu kei-car variants. Vieņiem tur apdzīvotības un mazo mājeļu dēļ cilvēku vadājamie koferīši uz riteņiem ir ļoti populāri. Tiesa attālums no 1 uzlādes varētu būt vismaz 2x lielāks.

Toyota tak varēja to paši IQ uztaisīt elektrisku. Būtu konkurents elektriskam Smart vai kādam citam mazajam auto. Šim vienīgais konkurets izskatas ka ir tikai elektriskais Aixam

Reklāma
Reklāma
Reklāma