Autobūvē pierasts, ka jauns modelis pēc 3-4 gadiem saņem atjauninājumus jeb “face-lift”, bet apmēram 7 gadus pēc esošā modeļa izlaišanas seko nākamās paaudzes mašīna. “Ford” uzskata, ka iespējas mašīnas atjaunināt, izmantojot “over-the-air” atjauninājumus, paildzinās modeļu dzīves ilgumu un jaunās paaudzes modeļi iznāks retāk.
Šī salīdzinoši niecīgā un nemanāmā tehnoloģija inženieriem ļauj mašīnai pievienot papildus funkcijas, tai nemaz nepieskaroties. “Ford” pārstāvji skaidro, ka “over-the-air” atjauninājumi ļauj uzlabot mašīnu tās dzīves laikā, piemēram, samazināt degvielas pateriņu vai palielināt jaudu, veicot nelielas izmaiņas auto vadības sistēmās. Kompānija uzskata, ka šī radīs fundamentālas pārmaiņas autoražotāju biznesa modeļos.
Visi viedtālruņu lietotāji ir pazīstami ar šāda veida atjauninājumiem, jo tādi tiek veikti gan “iOs”, gan “Android” sistēmās. Bieži vien to pat nepamanām, lietotnēm saņemot atjauninājumus fonā. Ja vadītājs var iegūt dažus zirgspēkus, labāku degvielas ekonomiju vai papildus funkcionalitāti, vienkārši nospiežot “lejupielādēt” pogu auto multimediju sistēmā, tad autoražotāji tik tiešām varētu izšmaukt un jaunus modeļus izlaist retāk, tādējādi ieekonomējot daudz naudas.
Kā pirmais “Ford” modelis “over-the-air” sistēmu saņēma jaunais “F-150”, kurš pamazām nonāk dīleru salonos, bet turpmāko gadu gaitā tā tiks pārnesta arī uz citiem modeļiem.
arī tu, Ford, neskatoties uz to ka daudzi uzskata, ka auto ražotāji nespēj atkārtot to, ko telefonu ražotāji dara jau sen.
tad autoražotāji tik tiešām varētu izšmaukt un jaunus modeļus izlaist retāk, tādējādi ieekonomējot daudz naudas.
Tiešām autoražotāji kaut ko ieekonomētu? Tie drīzāk būtu zaudējumi. Jo vairāk pārdod, jo lielāka peļņa
Zaudējumus varētu novērst, piedāvājot atjauninājumus par naudu.
Tas viss ir labi, līdz brīdim, kad ražotājam sagribas no klientiem izspiest vēl mazliet skanošā. Piemēram atslēgt dažas piepirktās auto funkcijas otrajiem īpašniekiem (Tesla, ahem).