“Toyota” līdz šim pārāk nav steigusies ar ienākšanu elektroauto tirgū, taču tas acīmredzami mainās – autoražotājs izziņojis topošu elektroauto un izskatās, ka ar to viss neapstāsies. “Nikkei Asia” ziņo, ka “Toyota” vēlas kļūt par pirmo autoražotāju, kurš vieglajos pasažieru auto izmantos cietvielu (solid-state) baterijas un šo tehnoloģiju palaidīs ražošanā.
Japāņu autoražotājs domā, ka ar jaunā tipa baterijām elektroauto ar vienu uzlādi spēs braukt divreiz tālāk nekā līdzvērtīgs auto ar šā brīža baterijām, bet mašīnas pilnībā uzlādēt varēšot 10 minūšu laikā. “Toyota” pieder ap 1000 patentiem, kas saistīti tieši ar cietvielu bateriju tehnoloģiju.
Tiek ziņots, ka ražošanas procesu uzsākšanai gatavojas arī vairāki “Toyota” piegādātāji Japānā, kuru uzdevums būs sagatavot nepieciešamās komponentes šo bateriju tapšanai.
Kompānijas pārstāvji vēl vasarā intervijās izteikušies, ka cietvielu baterijas ražošanā varētu nonākt pēc dažiem gadiem, taču “Nikkei Asia” rīcībā esošā informācija liecina, ka pirmie prototipi ar šīm baterijām varētu tikt parādīti jau nākamgad, savukārt drīz pēc tam mašīnas varētu nonākt ražošanā.
kamēr cilvēce tiks līdz jelcik jēdzīgam EV, pasaule būs pieķēzīta ar starpmodeļiem…ek, progress….
Ne tikai auto, arī uzlādes vietas. Tam 10 minūšu uzlādes ātrumam vajag vēl jaudīgāku uzlādes iekārtu un varbūt jaunu spraudni. Atkal japāņiem būs savs, eiropiešiem savs?
Būs interesanti, jo izskatās, ka pat Nissan pāries uz CCS (Ariya modelī), savukārt Toyota apakšzīmola Lexus UX300e ir Chademo. 🤔
Tam Nissanam tiek solīta arī 22kW AC uzlāde, kas mums tomēr ir prakstiskākā, jo Eiropā, izņemot GB, trīsfāzu elektrotīkls ir plaši pieejams.
Jā, jaudai jabūt ārprātīgai! Ne tikai jaunam spraudnim jābūt, bet pieļauju, ka spriegums būs tūkstošos voltu.
Papētīju smalkāk. Izrādās ka, palielinot spriegumu līdz 1000V, Chademo var uzlādēt ar 400kW jaudu, kas ir atbilstoši 10 minūšu uzlādei. CCS var dabūt 350kW ar 920V spriegumu, kas arī ir OK 10 minūšu uzlādei. Tātad spraudņi nebūs jāmaina, tikai stacijas.
Tomēr es izvēlētos labāk iebūvēto trīsfāzu 11kW vai 22kW lādētāju, nevis 10min ātro lādētāju. Lexus UX300e ar savu Chademo piedāvā tikai 6kW no vienfāzes maiņstrāvas.