Web Analytics
More
    Reklāma

    Pēc 10 gadiem spēļu grafika izskatīsies tikpat reāla kā dzīvē

    Jaunākie raksti

    Ar katru nākamo spēļu konsoļu paaudzi, kā arī grafisko procesoru attīstību, videospēles paliek arvien reālākas un vizuāli līdzīgākas tam, ko mēs ar savām acīm redzam ikdienā. Kā norāda videospēļu izstrādātājs Take-Two, tad tuvāko 10 gadu laikā spēles kļūs fotoreālistiskas.

    Tas nozīmē to, ka nākamās desmitgades laikā tehnoloģijas un iespējas attīstīties tik tālu, lai digitāli veidotā grafika izskatītos pavisam reālistiska. Protams, ja salīdzinām to kā spēles izskatījās 2000. gadā un tagad, tad 20 gadu laikā ir noticis straujš lēciens, bet joprojām tā ir digitāli veidota animācija. Vēl pēc 10 gadiem tas viss izskatīsies kā mums tepat ikdienā notiekoša lieta.

    Reklāma

    Pašu Take-Two izdotā spēle Red Dead Redemption 2 jau šobrīd sniedz ļoti reālistisku vizuālo baudījumu. Tāpat eksperti ir salīdzinājuši kā Spider-Man spēle izskatās uz PS4 un jaunā PS5, piemēram, objektu un cilvēku attēlojums jebkurā virsma, kura rāda atspulgu. Šajā līmenī viss slēpjas detaļās un precizitātē, kas uzlabosies vēl tuvākajā laikā.

    AvotsKitguru
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jānis
    11.12.2020 11:01

    Jā gan jau pēc 10 gadiem tehnoloģiski tas būs iespējas, bet jautājums cik izstrādātāju gribēs tērēt nežēlīgi daudz laika, lai veidotu visas mazākās detaļas cilvēkā? Vieglāk jau izveidot kaut kādu cartoonish vai lowpoly nevis sēdēt stundām lai izveidotu cilvēka seju un bārdu.

    Jānis Vanags
    11.12.2020 11:12
    Reply to  Jānis

    Tērēs, tērēs! Ko tad citu viņi darīs? Jau šobrīd Xbox spēles 4K režīmā spēj satriekt. Tiesa, lažu netrūkst, bet gan jau 10gados ieviesīs sistēmas, kas pašas sekos attēla realistiskumam.

    Mārtiņš
    11.12.2020 11:27
    Reply to  Jānis

    Viņi paši neveidos detaļas – mūsdienās jau izmanto 3D skenēšanas tehnoloģijas un pēc tam šīs fotogrāfijas var lietot kā tekstūras. Galvenais, lai videokartei pietiktu atmiņas. Nākošgad Epic Games sola laist klajā šogad demonstrēto Unreal Engine jauno versiju, kurā šis detalizētu modeļu ielādes process būšot optimizēts tā, ka dizaineri varēs jau pavisam neierobežot sevi – spēļu dzinis mācēs no tekstūrām izvilkt katra pikseļa apgaismojumu un krāsu tikai tik plašā apgabalā, cik nepieciešams tā brīža kadra attēlošanai. Youtube ir demonstrācija, kā tas darbojas.

    Tomēr viena no, manuprāt, šaurākajām vietām ir cilvēka seju animēšana. Pat ar motion capture rīkiem ierakstītas animācijas reizēm tomēr nav 100% dabiskas un ir tā saucamais uncanny valley efekts. Domāju, ka nākotnē animācijas tiks kombinētas ar mašīnmācības algoritmiem, kas spēs nogludināt kļūdainās vietas. Tomēr tas var izrādīties sarežģīti, jo sejas animācijas ir atkarīgas no emocijām, pat domām, un to neviens mākslīgais rīks nespēj atdarināt. Labākajā gadījumā tie būs ierakstīti un nogludināti motion capture animāciju fragmenti, kas tiks atkārtoti izmantoti dažādām līdzīgām situācijām.

    Vle
    12.12.2020 08:23
    Reply to  Jānis

    Es domāju, ka to palīdzēs darīt mākslīgais intelekts, ap to laiku. Vispār ļoti daudz darba padarīs AI.

    digitalk
    11.12.2020 12:28

    gan jau reālistiski būs tikai kopskati, tiklīdz kāda personāža seju parādīs tuvplānā, tā cilvēka specializētā uztvere pamanīs mākslīgo stīvumu. jo nav tāda caururbjošā skatiena, tie ir sejas mikromuskuļi un acu zīlītes, kurus neviens pa lielam necenšas apgūt. tas ir tāpat, kā skatīties uz šķielējošu cilvēku — smadzenēs iestājas disonanse, jo tās nevar noteikt skatiena mērķi.

    Rūdolfs Putniņš
    11.12.2020 12:44

    Šādus uzsaukumus raksta gandrīz katru gadu un man šķiet, ka pašlaik fotogrametrija ļauj iegūt fotorealistiskas dabas ainas. Arī cilvēkus var uzrenderēt teju fotoreālistiski, ja vien tiem neliek kustēties un mijiedarboties ar virtuālo vidi.

    Man pašam fotoreālistiskums kā spēļu grafiskā dizaina mērķis šķiet samērā muļķīgs. Grafika ir kalpone spēles mākslinieciskajam novirzienam, kas, savukārt, ir kalps stāstam. Tas būtu kā teikt, ka vislabākā multfilma ir tā, kas ir līdzīgāka kinofilmai vai vislabākais gleznotājs ir tas, kurš mālē tā, kā izskatās foto.

    Witcher 3 vizuālais noformējums nav efektīgs, jo ir tuvs fotoreālismam. Tas strādā, jo ir labs mākslinieka darbs, kas prot tehnoloģiskajos ierobežojumos uzburt ilūziju par aizraujošu pasauli. Ja es gribu ko reālu, tad paskatos nost no monitora.

    digitalk
    11.12.2020 13:03

    pirmais gadījums, kuru izteikti atceros, kad smadzenēs nostrādāja trigeris — oriģinālais Disneja «Karalis Lauva». multenes animatori bija tik iespringuši, ka pāris scēnās, kur bija tikai nedaudz nepareizs leņķis vai proporcijas, tas sabojāja skatu. dzīties pēc fotoreālisma vairāk ir reklāmas triks. forši, ja ir, bet nav būtiski, ja autoriem nav tev ko pastāstīt.

    12.12.2020 13:50

    Tādas kvalitātes renderings jau nenozīmē, ka visam būs jāizskatās kā dzīvē. Pirmkārt, ir labi, ka tāda iespēja vispār ir, jo kaut vai DOOM varēs Elles mošķus zīmēt kvalitatīvāk. Otrkārt, ka tāda ir, nenozīmē, ka obligāti jāizmanto. Mūsdienās taču 8 bitu stilistikas spēles iet uz urrā, kaut gan tas jau sen vairs nav datorgrafikas augstākais sasniegums.

    Arnys Inc™
    11.12.2020 12:49

    Būs būs, šobrīd ļoti notiek mašīnmācīšanās, respektīvi ai uzlabojas, un tuvā nākotnē tieši mākslīgais intelekts visas šīs detaļas veidos. Varbūt arī nē, nav ne jausmas :)

    Rūdolfs Putniņš
    11.12.2020 13:49
    Reply to  Arnys Inc™

    Ja tagad DLSS jau prot uzsapņot asākas tekstūras, tad iespējams, ka nākotnē visu ainu varēs ģenerēt kino satrenēts AI, kas ņems samērā primitīvu ģeometrijas un tekstūru inputu.

    Krotow
    11.12.2020 13:42

    Spēlēm reālisms pieaugs, jā. Deepfake veidošanai arī.

    Gun
    12.12.2020 18:37

    Diezgan droši varu apgalvot, ka ik pēc pāris gadiem šo topiku ceļ augšā, bet nu nebūs vēl ne tuvu grafika realitātei.

    psc
    12.12.2020 22:57

    ģeniāls žurnālisms. TIKPAT raksta kopā!!!

    digitalk
    12.12.2020 23:54
    Reply to  psc

    tas ir blogs, cik to vajag atkārtot atkārtot atkārtot atkārtot tatkrātot nekrātot pakrātot…

    te nav žurnālistu (nu varbūt ir, bet tad tie maskējas). te ir autori-grafomāni, kas “amata apvienošanas kārtībā” interesējas par tehnoloģijām. ja kas nepatīk, iezīmē un nospied ctrl+enter.

    digitalk
    13.12.2020 02:35

    emm, un kur šī vērtīgā norāde ir izpalikusi raksta beigās? :-P

    Reklāma