Ar katru nākamo spēļu konsoļu paaudzi, kā arī grafisko procesoru attīstību, videospēles paliek arvien reālākas un vizuāli līdzīgākas tam, ko mēs ar savām acīm redzam ikdienā. Kā norāda videospēļu izstrādātājs Take-Two, tad tuvāko 10 gadu laikā spēles kļūs fotoreālistiskas.
Tas nozīmē to, ka nākamās desmitgades laikā tehnoloģijas un iespējas attīstīties tik tālu, lai digitāli veidotā grafika izskatītos pavisam reālistiska. Protams, ja salīdzinām to kā spēles izskatījās 2000. gadā un tagad, tad 20 gadu laikā ir noticis straujš lēciens, bet joprojām tā ir digitāli veidota animācija. Vēl pēc 10 gadiem tas viss izskatīsies kā mums tepat ikdienā notiekoša lieta.
Pašu Take-Two izdotā spēle Red Dead Redemption 2 jau šobrīd sniedz ļoti reālistisku vizuālo baudījumu. Tāpat eksperti ir salīdzinājuši kā Spider-Man spēle izskatās uz PS4 un jaunā PS5, piemēram, objektu un cilvēku attēlojums jebkurā virsma, kura rāda atspulgu. Šajā līmenī viss slēpjas detaļās un precizitātē, kas uzlabosies vēl tuvākajā laikā.
Jā gan jau pēc 10 gadiem tehnoloģiski tas būs iespējas, bet jautājums cik izstrādātāju gribēs tērēt nežēlīgi daudz laika, lai veidotu visas mazākās detaļas cilvēkā? Vieglāk jau izveidot kaut kādu cartoonish vai lowpoly nevis sēdēt stundām lai izveidotu cilvēka seju un bārdu.
Tērēs, tērēs! Ko tad citu viņi darīs? Jau šobrīd Xbox spēles 4K režīmā spēj satriekt. Tiesa, lažu netrūkst, bet gan jau 10gados ieviesīs sistēmas, kas pašas sekos attēla realistiskumam.
Viņi paši neveidos detaļas – mūsdienās jau izmanto 3D skenēšanas tehnoloģijas un pēc tam šīs fotogrāfijas var lietot kā tekstūras. Galvenais, lai videokartei pietiktu atmiņas. Nākošgad Epic Games sola laist klajā šogad demonstrēto Unreal Engine jauno versiju, kurā šis detalizētu modeļu ielādes process būšot optimizēts tā, ka dizaineri varēs jau pavisam neierobežot sevi – spēļu dzinis mācēs no tekstūrām izvilkt katra pikseļa apgaismojumu un krāsu tikai tik plašā apgabalā, cik nepieciešams tā brīža kadra attēlošanai. Youtube ir demonstrācija, kā tas darbojas. Tomēr viena no, manuprāt, šaurākajām vietām ir cilvēka seju animēšana. Pat ar motion capture rīkiem ierakstītas animācijas reizēm tomēr… Read more »
Es domāju, ka to palīdzēs darīt mākslīgais intelekts, ap to laiku. Vispār ļoti daudz darba padarīs AI.
gan jau reālistiski būs tikai kopskati, tiklīdz kāda personāža seju parādīs tuvplānā, tā cilvēka specializētā uztvere pamanīs mākslīgo stīvumu. jo nav tāda caururbjošā skatiena, tie ir sejas mikromuskuļi un acu zīlītes, kurus neviens pa lielam necenšas apgūt. tas ir tāpat, kā skatīties uz šķielējošu cilvēku — smadzenēs iestājas disonanse, jo tās nevar noteikt skatiena mērķi.
Šādus uzsaukumus raksta gandrīz katru gadu un man šķiet, ka pašlaik fotogrametrija ļauj iegūt fotorealistiskas dabas ainas. Arī cilvēkus var uzrenderēt teju fotoreālistiski, ja vien tiem neliek kustēties un mijiedarboties ar virtuālo vidi. Man pašam fotoreālistiskums kā spēļu grafiskā dizaina mērķis šķiet samērā muļķīgs. Grafika ir kalpone spēles mākslinieciskajam novirzienam, kas, savukārt, ir kalps stāstam. Tas būtu kā teikt, ka vislabākā multfilma ir tā, kas ir līdzīgāka kinofilmai vai vislabākais gleznotājs ir tas, kurš mālē tā, kā izskatās foto. Witcher 3 vizuālais noformējums nav efektīgs, jo ir tuvs fotoreālismam. Tas strādā, jo ir labs mākslinieka darbs, kas prot tehnoloģiskajos ierobežojumos… Read more »
pirmais gadījums, kuru izteikti atceros, kad smadzenēs nostrādāja trigeris — oriģinālais Disneja «Karalis Lauva». multenes animatori bija tik iespringuši, ka pāris scēnās, kur bija tikai nedaudz nepareizs leņķis vai proporcijas, tas sabojāja skatu. dzīties pēc fotoreālisma vairāk ir reklāmas triks. forši, ja ir, bet nav būtiski, ja autoriem nav tev ko pastāstīt.
Tādas kvalitātes renderings jau nenozīmē, ka visam būs jāizskatās kā dzīvē. Pirmkārt, ir labi, ka tāda iespēja vispār ir, jo kaut vai DOOM varēs Elles mošķus zīmēt kvalitatīvāk. Otrkārt, ka tāda ir, nenozīmē, ka obligāti jāizmanto. Mūsdienās taču 8 bitu stilistikas spēles iet uz urrā, kaut gan tas jau sen vairs nav datorgrafikas augstākais sasniegums.
Būs būs, šobrīd ļoti notiek mašīnmācīšanās, respektīvi ai uzlabojas, un tuvā nākotnē tieši mākslīgais intelekts visas šīs detaļas veidos. Varbūt arī nē, nav ne jausmas :)
Ja tagad DLSS jau prot uzsapņot asākas tekstūras, tad iespējams, ka nākotnē visu ainu varēs ģenerēt kino satrenēts AI, kas ņems samērā primitīvu ģeometrijas un tekstūru inputu.
Spēlēm reālisms pieaugs, jā. Deepfake veidošanai arī.
Diezgan droši varu apgalvot, ka ik pēc pāris gadiem šo topiku ceļ augšā, bet nu nebūs vēl ne tuvu grafika realitātei.
ģeniāls žurnālisms. TIKPAT raksta kopā!!!
tas ir blogs, cik to vajag atkārtot atkārtot atkārtot atkārtot tatkrātot nekrātot pakrātot…
te nav žurnālistu (nu varbūt ir, bet tad tie maskējas). te ir autori-grafomāni, kas “amata apvienošanas kārtībā” interesējas par tehnoloģijām. ja kas nepatīk, iezīmē un nospied ctrl+enter.
Ctrl+enter varēja norādīt uz ortogrāfijas kļūdu. ;)
emm, un kur šī vērtīgā norāde ir izpalikusi raksta beigās? :-P
Kristaps šo pēta jau kādu laiku, par to ir zināms, ka tā opcija kaut kur pazudusi. ;)