Reklāma

Eiropas Savienība līdz 2030. gadam uz ceļiem vēlas apmēram 30 miljonus elektroauto

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Kā vēsta ziņu aģentūra “Reuters”, Eiropas Savienība vēlas panākt, ka līdz 2030. gadam uz bloka dalībvalstu ceļiem ir ap 30 miljoniem elektrisko automašīnu. Šis ir kārtējais atskaites punkts Eiropas mēģinājumos pāriet no iekšdedzes dzinējiem uz elektroauto.

Plānots, ka konkrēta stratēģija šī mērķa sasniegšanai varētu tikt publicēta jau šonedēļ, Eiropai cenšoties samazināt kaitīgos izmešus, kurus rada transporta sektors. Aptuveni ceturto daļu Eiropas izmešu rada tieši transporta lietošana.

“Reuters” redzētais dokuments vēsta, ka Eiropas mērķi sasniegt klimata neitralitāti 2050. gadā nav iespējams izpildīt, nepieņemot ļoti ambiciozus plānus, kā mazināt atkarību no fosilā kurināmā. Dokumentā vēstīts, ka bloka mērķu sasniegšana nozīmē vismaz 30 miljonus elektroauto līdz 2030. gadam.

Eiropas kontekstā varbūt arī neizklausās nemaz tik daudz, taču, ja ņemam vērā, ka 2019. gada beigās visā Eiropā bija reģistrēti tikai 1,8 miljoni elektroauto un plug-in hibrīdu, aina mainās. Tiesa, šogad elektroauto un plug-in hibrīdu pārdošanas apjomi strauji pieauguši.

Autobūves industrija vairākkārt brīdinājusi, ka ambiciozos mērķus pāriet uz elektrību varētu bremzēt nepietiekama infrastruktūras attīstība. Eiropas Savienības dokuments paredz, ka šo mērķu sasniegšanai nepieciešami ap 3 miljoniem uzlādes punktu, kā arī ap 1000 ūdeņraža uzpildes staciju visā Eiropā. Paredzēts, ka nākamgad tiks publicēts konkrēts plāns, kā to izdarīt un finansējuma iegūšanai nepieciešamās prasības.

Eiropa jau 2025. gadā plāno ieviest jauno “Euro 7” emisiju standartu, kas paredz ārkārtīgi striktas emisiju normas. Tāpat tiek cerēts, ka līdz 2035. gadam jau būs pieejamas bezizmešu lidmašīnas un kuģi.

Reklāma

12 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
12 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Partyboy
08.12.2020 11:25

Auto būs pieejams tikai bagātniekiem?Saprotu ka ar laiku aizliegs citus auto un atļaus tikai elektroauto

Krotow
08.12.2020 13:27
Reply to  Partyboy

Auto būs pieejams tikai turīgiem ļaudīm, kuri var atļauties nopirkt/līzēt braucamo 35K+ EUR vērtībā. Plus nodoklis par nobrauktajiem kilometriem, plus nodoklis elektrībai (nekur jau no tā neliksimies), mīnus agro adopteru labumi (bezmaksas stāvvietas, braukšana pa koplietošanas transporta joslām u.tml.). Pārējiem būs autobuss ar kovidu. Un K2 vietās, kur sabiedriskā transporta nav. Ja interesē, kā tas dzīvē izskatās, skatīties kā vienkāršā publika brauc Dienvidaustrumāzijā.

1852
08.12.2020 15:30
Reply to  Krotow

pilsētas no tā tikai iegūs.
tagad ziemā, no rīta paverot logu, var ieķert atgāzu mākoni no šrotiem, kas pielec uz 2 cilindriem un sildās, kamēr piešķiļās vismaz vēl trešais.

Partyboy
08.12.2020 18:55
Reply to  Krotow

Vai būs arī elektro moči?

Rudolfs
09.12.2020 09:52
Reply to  Krotow

Elektro auto cenas krītas teju katru gadu. Visticamāk tajā 2030.gadā cena jau būs kā šobrīd iekšdedzes dzinējam. Gan jau pāris papildus lādētajus arī uzstādīs šo gadu laikā.
Bet nē, šeit galvenais stāstīt apokaliptiskos nostāstus, ka visiem uz rokām būs jāstaigā nākotnē.

Alekss
09.12.2020 15:54
Reply to  Partyboy

Vienkārši nauda janopelna.

Normunds
08.12.2020 21:58

Nepieļaus situāciju, ka ar auto var braukt tikai turīgie- ekonomikai tas būs pamatīgs trieciens – visām saistītājam nozarēm, darbiniekiem.

p.s. EU var vēlēties 30 miljonus elektroauto tāpat kā es varu vēlēties 30 miljonus kontā :D

Wilhelms
08.12.2020 22:48
Reply to  Normunds

30E6 nav nekas liels. Mazliet virs 4% no Eiropas iedzīvotāju skaita. Stipri apšaubu, ka Eiropā 4% iedzīvotāju nevar atļauties elektroauto

Andris Duums
09.12.2020 10:14
Reply to  Normunds

30mil ir ļoti pesimistisks skaitlis, noteikti būs tuvāk 60 vai vairāk

Krotow
09.12.2020 13:35

Pieliksim arī kādu pozitīvu ziņu :)
https://electrek.co/2020/12/08/tesla-co-founder-jb-straubel-quantumscape-new-fast-charging-battery-major-breakthrough/

T.i. ja kaut ko tādu, ko šie puiši gatavo, tiešām spēs palaist ražošanā, viss vēl nav tik slikti. Taču elektrotīklu plānotājiem un būvētājiem nāksies iesvīst ne pa jokam.

Virtuālais Gebelss
11.12.2020 07:36

Zviedri paņēma Volvo XC 60 dīzeli, elektro Jaguar I_Pace un no Stoholmas nobrauca līdz Nicai : rezultāts? Volvo uzpildīja divas reizes,samaksājot 2034 kronas, Jaguar nācās lādēt 13 reizes, pa elektrību samaksājot 5571 kronu + patērētais laiks,brauciens ar elektroauto izmaksāja 2.4 reizes dārgāk.

Elektriķis
11.12.2020 08:51

Vajadzēja vēl vienu zviedru žurnālistu, kurš ar Ryanair par 1000 kronām un vienu bāku aizlidoja 3 stundās :)

Reklāma