“Toyota” ir viens no nedaudzajiem autoražotājiem, kurš joprojām ļoti nopietni attīsta ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas. Pirmās paaudzes “Mirai” tika pārdots ierobežotā apjomā – aptuveni 11 tūkstoši pārdotu auto, kas galvenokārt saistāms ar ūdeņraža uzpildes infrastruktūras ierobežoto pieejamību.
Otrās paaudzes “Mirai” risina lietas, kas tika pārmestas iepriekšējam modelim – jaunais auto ir spriganāks, labāk izskatās un tajā izmantoti augstākas klases materiāli. Mašīna būvēta uz tās pašas platformas, uz kuras tapis “Lexus LS”. Mašīna kļuvusi par septiņiem centimetriem zemāka un platāka, bet par 8,5 centimentriem garāka. Lielāks garums nozīmē vairāk vietas salonā un iespēju ērti iesēdināt piekto ceļa biedru.
Salonā vērojamas kardinālas priekšējā paneļa dizaina izmaiņas. Šajā auto izmantoti divi galvenie ekrāni – viens instrumentu panelim, otrs multimediju sistēmai, kas nedaudz pagriezti pret vadītāju, lai atvieglotu to lietošanu. Tāpat mainīts viduskonsoles dizains.
“Mirai” iepriekš daudz kritizēts par ļoti neiedvesmojošo vadāmību. Jaunais auto veidots ar aizmugurējo piedziņu, kam teorētiski vajadzētu kaut nedaudz uzlabot šo aspektu. Automašīnas vidū iemontētās ūdeņraža tvertnes palīdz pazemināt gravitācijas centru, bet “Toyota” sola, ka mašīnai būs gandrīz ideāls svara sadalījums pa asīm 50:50. “Mirai” nebūs sporta auto, bet tam vajadzētu būt kaut nedaudz interesantākam. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka, nospiežot gāzes pedāli, vajadzētu just vērā ņemamu paātrinājumu. Tas nozīmē, ka “Toyota” uzlabojusi uzrāvienu.
Mašīnā būs iespējams uzpildīt 5,6 kilogramus ūdeņraža, kas, komplektā ar efektīvākām degvielas šūnām, nozīmē par 30 procentiem lielāku nobraucamo attālumu ar vienu uzpildi, ja salīdzinām ar iepriekšējo modeli. Tas nozīmē apmēram 400 jūdzes jeb ap 650 kilometriem ar vienu uzpildi. Auto būs par aptuveni 20 procentiem lētāks nekā pirmās paaudzes versija – tā cena varētu nokrist zem 50 tūkstošiem dolāru.
Lieliski, tikai tuvākā publiskā stacija nav kādu 700 km attālumā? Laikam praktiskākais variants braukt ar prāmi uz NO uzpildīties… 😄
Vai tad Rīgas H2 stacija nedarbojas?
Nav jau teikts , ka aizbraucot uz NO tu varēsi iegādāties H . Pēdējo reizi, kad Norvēģijā uzsprāga H stacija ,aizvērās ne tikai visas 4 Norvēģu stacijas bet arī visas 3 Dānijas stacijas. Šobrīd staciju skaits gan ir pieaudzis ,bet ja nu atkal kāda uzsprāgst ,tad atkal pilnīgi visas tiks aizklapētas. Tāpēc vis drošāk ir riņķot ap TTP ūdeņraža staciju drošā attālumā.
Ūdeņradim paredz nākotni transportā, bet vairāk komersegmentā. Vieglajiem auto galvenā problēma ir dārgā “bāku” pašizmaksā. Ūdeņraža burvība ir tajā, ka to var izdevīgi ražot brīzos, kad ir elektrība ir izteikti lēta (saulains, vējains, naktīs). Ūdeņradis būtu sava veida akumulators kopējā enerģētikas sistēmā.
Jā , šis cikls drusku zaļāks par e izskatās . Kāds ir Hcell dzīves ilgums , slinkums pašam guglēt ?
Ech , vilšanās tikai 320k km max
manuprāt, ir dīvaini runāt par gravitācijas centru objektam, uz ko gravitācijas iedarbojas nemainīgi visos tā punktos (gravitācijas spēks tik mazam objektam kā auto neatšķiras starp grīdas un jumta punktiem) un šajā gadījumā sakrīt ar smaguma centru.
auto, kas stāvētu uz zemes, bet tā jumts būtu 1750km augstumā, gravitātes centrs jau būtu citur, jo uz jumtu gravitācija iedarbotos vien ar ~60% spēku, salīdzinot ar Zemes virsmas līmeni.
Kā būu pareizi, smaguma centru? Vai masas centru? Bet vai smagums nav atkarīgs no masas un gravitācijas lauka?
kā ir pareizi, nevienu neinteresē)
angliski izmanto center of gravity, latviski, cik redzēts – smaguma centrs.
es neuzspiežu, kā vajag, drīzāk prātoju ka valoda reizēm met slaidus lokus.
Jā, tie ir tie tiešie tulkojumi :)
Šoreiz no angļu mēles. Ir viens cits, no krievu mēles: “samazinās uz pusi”, “palielinās uz pusi”, kas ļoooti tracina, be tā infekcija vairs nav apturama.