“Jaguar Land Rover” koncerns acīmredzami ļoti sargā savus tehnoloģiskos noslēpumus, jo īpaši sistēmu ar nosaukumu “Terrain Response”. Šī tehnoloģija maina auto gaitas īpašības, ņemot vērā vai mašīna pārvietojas pa asfaltu, granti, sniegu, smiltīm, dubļiem vai zāli.
Britu ražotājs vērsies ASV Starptautiskās tirdzniecības komisijā, pieprasot aizliegt atsevišķu “Volkswagen” koncerna zīmolu modeļu importu ASV, jo “VW” esot pārkāpis patentus un neatļauti kopējis sistēmu savās mašīnās. Aizliegums varētu ietekmēt “Volkswagen”, “Porsche”, “Audi” un “Lamborghini” krosoverus – Porsche Cayenne, Lamborghini Urus, Audi Q8, Q7, Q5, A6 Allroad un E-Tron, kā arī VW Tiguan.
Šī nav pirmā reize, kad briti spēruši līdzīgu soli, lai sargātu savu tehnoloģiju. 2016. gadā līdzīga prasība tika iesniegta pret “Bentley”, apsūdzot to neatļautā tehnoloģiju izmantošanā. “Bentayga” krosoveru ir iespējams aprīkot ar līdzīgu sistēmu, kurai ir 5 galvenie bezceļu braukšanas iestatījumi – sniegs, ledus un slapja zāle, grants ceļi, smiltis, kā arī dubļi un mežu takas. Šajā lietā vēl nav pieņemts galalēmums.
Tas nu ir sviests. Tad jau smartfonu ražotāji neiezietu no tiesas zālēm, jo interfeisi ir teju identiski, bet koncepcija visiem ir pilnīgi vienāda – baksti ar pirkstu ekrānā un nolasi informāciju.
Būtu labāk parūpējušies par nobraucamo attālumu no 1 uzlādes savos auto izstrādājumos.
Laikam jāskrien ar steigu patentēt ideja, ka auto pats nolasa ceļa segumu, lai var atteikties no pogām, kas pārslēdz režīmus. Kad šie ražotāji sapratīs, ka pogas nav vajadzīgas, varēs smelt piķi par bezpogu braukšanas režīmu pārslēgšanu! :)