Šī gada pirmajā pusē Mazda atvēra jaunu savas vēstures lappusi un prezentēja pirmo elektromobili – šodien, ekskluzīvas tiešraides laikā, Latvijas iedzīvotāji tika iepazīstināti ar MX-30. Automobilis izceļas ne tikai ar savu dzinēju, bet arī ar dizaina elementiem un pat nosaukumu, jo ar burtiem MX tiek apzīmēti tikai īpaši nozīmīgi Mazda koncepcijas un sporta modeļi. Un tikai ekskluzīvi sērijveida automobiļi saņem MX burtus, piemēram, kā pasaulē pārdotākais kabriolets MX-5. Vai arī pirmais ērtai braukšanai pa pilsētu paredzētais elektromobilis.

“Pirmais masveida ražošanai paredzētais elektromobilis MX-30 iezīmē jaunu nodaļu Mazda vēsturē. Tas ir pirmais ražotāja elektromobilis, bet tajā izmantotos ekskluzīvos tehniskos risinājumus un izsmalcināto modeļa dizainu jau novērtējuši ne tikai Mazda cienītāji, bet arī elektromobiļu entuziasti visā pasaulē”, stāsta Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).

Stilīgs un praktisks

Modelis MX-30 aprīkots ar brīvā stila durvīm, kam nav vidējā statņa, bet ir speciāli izveidotas durvju viras. Priekšējās durvis iespējams atvērt uz priekšu pat 82 grādu leņķī, bet aizmugurējās – 80 grādu leņķī uz aizmuguri.

Plašais atvērums nodrošina vieglu iekāpšanu un izkāpšanu no automobiļa neatkarīgi no tā, vai sēžat priekšā vai aizmugurē. Turklāt, tas ļauj vieglāk iekraut un izkraut kravas.

Durvju augstums un forma veidota atbilstoši cilvēka ķermeņa izmēriem. Vertikālais durvju rokturis ļauj vienkāršāk atvērt un aizvērt durvis, jo plauksta tiek mazāk noslogota pat tad, kad durvis ir plaši atvērtas.

Priekšējiem sēdekļiem uzstādīta īpaša iekāpšanas sistēma, kas ar vienu pieskārienu paliec atzveltni uz priekšu, vienlaikus pastumjot uz priekšu arī pašu sēdekli, tādēļ iekāpt un izkāpt no aizmugurējiem sēdekļiem tagad ir daudz ērtāk. Arī sliekšņu forma un dizains ir rūpīgi saprojektēti, lai izkāpšanu no automobiļa padarītu vēl komfortablāku.

Bagāžas nodalījums, kura ietilpība ir 366 litri, ir veidots tā, lai tas būtu piemērots ģimenēm ar dažādiem dzīvesveidiem, bet papildu nodalījums, kas atrodas zem grīdas, dod iespēju ērti ietilpināt sīkākus priekšmetus. Bagāžas nodalījuma sliekšņa augstums ir pielāgots cilvēka ķermeņa izmēriem, maksimāli atvieglojot bagāžas iekraušanu un izkraušanu.

Moderns un mājīgs salons

Instrumentu panelī integrēts 7 collu TFT LCD ekrāns, kurā tiek attēlota būtiskākā brauciena informācija. Standarta komplektācijā uzstādītais projekcijas ekrāns, kas parādās uz priekšējā stikla, ļauj pārskatīt nepieciešamo informāciju, nenovēršot acis no ceļa.

Ar 7 collu ekrānu, kas uzstādīts automobiļa centrā, iespējams pārvaldīt klimata kontroles sistēmu, regulēt gaisa plūsmas un sēdekļu apsildīšanu. Klimata kontroles pārvaldīšana ieprogrammēta tā, lai ar īsiem pieskārieniem temperatūra tiktu mainīta par pus grādu, bet, pārvelkot ar pirkstu pa ekrānu, to varētu izmainīt par trīs grādiem. Sistēma nodrošina arī skaņas signālu, lai informētu par katras darbības apstiprināšanu.

Fiziskās pogas, kas uzstādītas ap ekrāna perimetru, ir ekrāna pārvaldīšanas alternatīva – ar tām iespējams ieslēgt un izslēgt gaisa kondicionieri, regulēt temperatūru, vēja ātrumu un logu appūšanu. Šīs pogas ir viegli piespiežamas, pat ja darāt to ar cimdiem.

MX-30 viduskonsolē tiek uzstādīts 8,8 collu multimediju ekrāns. Saturs šajā divu ekrānu konfigurācijā tiek attēlots tādā šriftā kā citos ekrānos, tādējādi saglabājot nemainīgu salona vizuālo koptēlu.

MX-30 iespējams sakomplektēt ar vienu no divām audiosistēmām – Mazda Harmonic Accoustics vai papildaprīkojumā pieejamo divpadsmit skaļruņu Bose Premium audiosistēmu.

Nākotne bez satiksmes negadījumiem

Pašaizliedzīgās rūpēs par sabiedrības nākotni bez satiksmes negadījumiem, Mazda nepārtraukti uzlabo Mazda Proactive Safety filozofijas drošības rādītājus.

Lai arī modelis MX-30 ir aprīkots ar durvīm, kurām nav vidējā statņa, automobiļa virsbūve apvieno lielu jaudu un efektīvu enerģijas absorbēšanu, sasniedzot lieliskus drošības rezultātus sadursmes gadījumos.  Mazda inženieri izmantojuši tehnoloģijas un konceptus, starp kuriem ir arī rūpīgi izprojektēta struktūra, kas pasargā augstas voltāžas akumulatoru.

MX-30 ir aprīkots arī ar uzlaboto i-Activsense drošības sistēmu kolekciju. Sāna satiksmes (angļu Turn-Across Traffic) novērošanas sistēma, kas tiek uzstādīta kopā ar viedo bremzēšanas (angļu Smart Brake Support) palīgsistēmu, palīdz izvairīties no sadursmēm krustojumos. Nogriežoties pa kreisi, uz priekšu vērstā kamera un milimetru viļņu radara sensori novēro pretī braucošos automobiļus. Ja sistēma konstatē iespējamu sadursmi, tad automātiski aktivizē bremzes, tādā veidā palīdzot izvairīties no avārijas vai samazinot iespējamos bojājumus.

Starp jaunajām tehnoloģijām ir arī avārijas joslas (angļu Emergency Lane Keeping) un ceļa saglabāšanas (angļu Road Keep Assist) palīgsistēmas, kas palīdz noturēt automobili pareizajā vietā uz ceļa pat tad, kad nav redzamas ceļa apzīmējuma līnijas. Avārijas joslas saglabāšanas un aklās zonas uzraudzības palīgsistēma palīdz izvairīties no negadījumiem satiksmes joslas mainīšanas brīžos.

Braucot ar ātrumu, kas ir lielāks par aptuveni 60 km/h, priekšējā kamera uzrauga ceļmalu, zāli un citus dabiskos neiezīmētās ceļa malas elementus. Ja sistēma konstatē apstākļus, kas var izraisīt automobiļa nobraukšanu no ceļa, tā automātiski piekoriģē stūres virzienu un palīdz vadītājam pagriezties vajadzīgajā virzienā.

Jauna elektriskās piedziņas tehnoloģija

Kopā ar MX-30 tiek prezentēta arī jaunā elektriskās piedziņas tehnoloģija jeb e-Skyactiv. Lielāko 107 kW / 145 ZS jaudu un 207 Nm griezes momentu ģenerējošais, ar priekšējo riteņu piedziņu aprīkotais MX-30 attīstīs paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h vien 9,7 sekundēs.

Tā riteņus griež ar ūdeni dzesējams motors kopā ar 355 V litija jonu akumulatoru sistēmu, kas ģenerē 35,5 kWh ietilpību. Izlietojot 19 kWh /100 km (kombinētajā WLTP ciklā), pilsētai paredzētais MX-30 ar vienu uzlādi var nobraukt 200 km – tas ir daudz vairāk nekā ikdienā nobrauc vidējais eiropietis. Mazda kopā ar sadarbības partneriem veica pētījumu, kura laikā tika noskaidrots, ka pasaules iedzīvotāji ar automobili dienā vidēji nobrauc 48 km.

Jauno Mazda MX-30 jau iespējams izmēģināt un pasūtīt Latvijā esošajās Mazda pārstāvniecībās.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
20 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Preses relīzei jau nu varēja smukākas bildes uztaisīt!

Krotow

Vismaz panelis nav viens bakstāmais ekrāns. Taču 200km ar 1 uzlādi – fuuuuuuuu.

0931

Kas tad vainas 200km, ja vien auto cena atspoguļotu mazākas ietilpības bateriju?
Ja ikdienā jābrauc 80km tad 200km rezerve ir pilnīgi pietiekami….nu vismaz es nepērku zvejnieku gumijas tērpu ikdienas lietošanai plūdu gadījumam.

Krotow

Man regulāri sanāk nobraukt arī vairāk par 200. Un tāpēc otru auto pirkt netaisos.

0931

Hibrīdu tev vajag, nevis Vasjas Batareikina brīvdienu auto, kas neņem iekšā benžu)

Juris

Mazda savā elementā. ļoti gaumīgs interjers, nav nesmuki samudrīts, kā citu ražotāju EV.

Īpašnieks

“ģenerē 35,5 kWh jaudu” – kārtējais žurnālistikas brīnums. Tomēr vajag obligātos fizikas eksāmenus…

Kristaps Skutelis

Drīzāk preses relīžu rakstītājiem. Paldies, salabosim.

Īpašnieks

Jā, uzrakstīju un padomāju ka kāds no Kursora sajutīsies nepelnīti nozākāts. “Preses relīzes” laikam raksta “marketinga speciālisti”.

Īpašnieks

Šis ļoti atgādina RX8, ar to labu laiciņu vizinājos. Durvis verās interesanti, bet nepraktiski – lai izkāptu no aizmugures, bija jāizkāpj arī priekšā sēdošajam.
Ar RX8 no Rīgas uz Liepāju un atpakaļ ar vienu bāku nevarēja aizbraukt.

0931

Viena bāka ir būtiska, ja maršruta abos galos degvielas cena būtiski atšķiras, pierobežās visādās. Žmiegt R-L-R ar vienu bāku – tas taču 99.8% cilvēku nav aktuāli, tāpat pa vidu gribās apstāties atliet, vai paēst, vai bērniem izskrieties? Uz tā fona pāris minūtes uzpildei tak neko nenozīmē.

Īpašnieks

Protams ka nekas briesmīgs, arī ar šo MX-30 var piestāt Bikstos un ieēst zupu.
Tās tikai tādas asociācijas :)
Lai gan pēdējā laikā, sāk parādīties zināms stress, vai kāds cits jau Bikstos laiski nēēd zupu, gaidīdams, kad uzlādēsies Fiqsy Zoja.

0931

Tur tik nianse, ka ar RX-8 var iztikt ar kafiju vai saldējumu, bet ar MX-30 gadījumā jāņem pusdienas ar galveno ēdienu, desertu un vēl kafiju pagūs. Kārtējā iespēja uzņēmīgajiem!

Janis Murnieks

Netēmas jautājums – vai tiešām škaitās normāli taisīt “zupas pieturas” īsajos ( manuprāt ) gabalos ?

Īpašnieks

Normāli ir nekur tālu nebraukt, lai neķēzītu dabu un savu laiku :)
Bet runājot par uzlādes vietām un “zupām”, Biksti ir viena no jēdzīgākajām kombinācijām. Daudzas uzlādes vietas ir “nekurienē”. Piemēram Liepājā.

Janis Murnieks

un neapskatīt pasauli ?

Īpašnieks

Tieši piestājot katrā zupas vietā, tiek pilvērtīgi apskatīta pasaule.

Janis Murnieks

Nenoliegšu , ka pašam ir diezgan pagara liste ar vietām kuras iekš Latvijas vēl ir jāapceļo , bet zupas virtuves nav tajā sarakstā :D

0931

Un neapskatīt zupas ēstuves pa ceļam, lādējot auto))

Bats

Aizmugurējā sēdekļa var teikt ka nav. Lai iesēdinātu pasažieri, priekšējam jāatver durvis un jāpavirzās cik vien tālu ceļgali ļauj uz priekšu. Braukt aizmugurē uz Liepāju var ja nu vienīgi pamatskolas bērni. Tātad auto ir reālistiski divvietīgs un piemērots pilsētai/piepilsētai. Tad jo mazāk saprotama Mazdas dizaineru krosovera virsbūves izvēle. Kam šis auto vispār domāts? Kas ir tā pircējs? Honda E ar tādu pašu akumulatoru un ārējiem gabarītiem ir ietilpīgāka, labāk aprīkota, stilīgāka. Peugeot 208e maksā tik pat, bet nobrauc līdz 100Km tālāk, un jau atkal, aizmugurē var, nezaudējot cieņu, sēdēt cilvēki. Renaul Zoe arī ir mazs, bet par to naudu dod… Read more »