Pagājušajā nedēļā klientiem Latvijā tika piegādātas ID.3 1st ierobežotā izlaiduma automašīnas, bet jau šajā mēnesī jaudīgie, pilnībā elektriskie un CO2 izmešu neitrālie Volkswagen ID.3 sērijveida modeļi būs pieejami pasūtījumiem Latvijā. Papildus tam ID.3 1st automobiļi jau ir pieejami testa braucienam vietējos Volkswagen dīlercentros.

“Pēdējās nedēļas ir bijušas piepildītas ar pozitīviem notikumiem Volkswagen zīmolam – īpašniekiem piegādātas ID.3 1st izlaiduma automašīnas, prezentēts mūsu pirmais pilnībā elektriskais apvidus auto – ID.4, bet jau drīzumā sāksim pieņemt pasūtījumus ID.3 sērijveida modeļiem. Šis ir aizraujošs laiks mūsu zīmolam un cilvēkiem, kas seko mūsu ceļam uz nākotni, kurā e-mobilitāte ir pieejama ikvienam,” uzsver Volkswagen zīmola vadītājs Baltijā Justas Nekrošius.

Reaģējot uz klientu pieprasījumu, vispirms pasūtījumiem būs pieejami Fast Lane modeļi, kas veidoti uz ID.3 1st automobiļa bāzes. Tajā pat laikā Volkswagen piedāvās īpašu ID.3 bāzes modeli, kas paredzēts Latvijas aukstajiem laikapstākļiem. ID.3 Pure, kura 45 kWh akumulators ar vienu uzlādes reizi nodrošina nobraukšanas distanci līdz 330 kilometriem (WLTP), jau standartā ietver pagarinātu piecu gadu rūpnīcas garantiju, siltumsūkņa kabīnes apsildi un uzlādes kabeli. Citos Eiropas tirgos šis aprīkojums tiek piedāvāts par papildu maksu. Volkswagen ID.3 sērijveida modeļa sākumcena Latvijā būs 32 900 eiro.

Uz ID.31st bāzētie Fast Lane modeļi aprīkoti ar 58 kWh akumulatoru, kas spēj ar vienu uzlādes reizi nobraukt līdz 420 kilometriem (WLTP) un attīstīt 150 kW/204 ZS, kā arī maksimālo griezes momentu 310 Nm. Šī automobiļa sākumcena Latvijā būs 40 500 eiro.

Pirmo Fast Lane modeļu piegādes paredzētas vēl līdz 2020. gada beigām, bet bāzes modelis ID.3 Pure un jaudīgais ID.3 Pro S modelis ar 550 kilometru nobraukšanas distanci (WLTP) un 77 kWh akumulatoru, pie klientiem nonāks 2021. gada otrajā pusē.

Visiem ID.3 modeļiem Volkswagen nodrošina garantiju, ka akumulatori saglabās vismaz 70% no to izmantojamās kapacitātes pat pēc astoņiem gadiem vai 160 000 kilometru nobraukuma.

Kā ziņots iepriekš, unikālais un tik gaidītais Volkswagen ID.3 1st modelis bija pirmais, kas izstrādāts uz īpaši elektromobiļiem paredzētās jaunās MEB platformas. ID.3 modelis Eiropā tika ražots ierobežotā skaitā – tikai 30 000 vienības, bet Baltijai tikai 50 automašīnas, kas bija pieejamas agrākai rezervācijai.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
48 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Vilnis Salenieks

Par bāzes modeli tātad tiks prasīti 32 900 – gandrīz 33 000, bet visu laiku VW mājas lapā tika klāstīts, ka sākuma cena ID3 būs ZEM TRĪSDESMIT TŪKSTOŠIEM eiro

Kristaps Ķēdis

Nu, un transports līdz Latvijai – ko par to saki? :)

Vilnis Salenieks

Protams, un tad vēl iestumšana salonā, elektrība par apgaismojumu salonā, apkure, alga apsargam. Cena bija norādīta ka būs zem 30 000, kas izrādījās klaji meli

Kristaps Skutelis

Kāda jēga skaldīt matus par sīkumiem? Ja gribi zem 30k EUR elektroauto no Volkswagen, tad vari pirkt e-up!

Vilnis Salenieks

Ja jau bija lielā apņemšanās ID3 reklamēt par cenu zemāku nekā 30 000, tad nav ko skaldīt matus un lai iet tirdzniecība kā tika solīts, nevis ai, nu drusku samelojām, false advertisment, tagad pērciet ja vēlaties e-up

Kristaps Skutelis

Nu nav tur liela starpība. ID.3 nekad nav ticis uzskatīts kā “zem 30k EUR” auto.

Vilnis Salenieks

Nekad nav ticis uzskatīts tas acīmredzami ir kādā paralēlajā realitātē, jo gandrīz gadu VW Latvijas mājas lapā skaidri un gaiši bija izziņots, ka būs zem 30 000. Ja nav tur nekāda lielā starpība, tad lai iet kā solīts – zem trīsdesmit K.

Agris

Re:check
Šīs sērijas modeļa sākumcena būs zem 30 000 eiro
Avots – https://kursors.lv/2019/09/09/volkswagen-prezente-pilniba-elektrisko-id-3/
O ou, tas tak pats kursors, no way :D

Krotow

(jau gribēju lamāties krieviski) Kristap, nolaidies taču no saviem augstumiem! Kāds e-up, ja ar bērniem un mantām jāpārvietojas 100+ km vienā virzienā un pēc tam atpakaļ? Ar praktiski nekādu iespēju lādēties samērīgā laikā otrā galā. Un ja gribas izbraukt kaut vai tepat pa Latviju? Īpaši nedomājot vai pieturvietās un ēšanas vietās būs kur ieštepselēties. To jau vairākkārt te aprunājām. Atbilstoša izmēra degvielas auto arī jauns maksā zem 25K€. ID.3 radītāji solīja cenu ap 25K€ – ja ļoti piespiestos, varētu ņemt. Taču ko mēs tagad redzam? Cenu, ko Latvijā var atļauties tikai jūtami virs vidusmēra pelnoši indivīdi. Ar tādiem uzmetieniem mums… Read more »

Kristaps Skutelis

Kurš teica, ka te ir runa par “bērniem un mantām”? Mēs runājam par patreizējo elektroauto cenu līmeni nevis to vai no šādiem auto ir jēga :) Balstoties uz 1000km testā iegūto pieredzi, es baigi nelīstu no pilsētas laukā ar e-up!

2134

30 bija pirms šaizes ar softa pievīlēšanu.

Vilnis Salenieks

Jauna modeļa izstrādē vienmēr atradīsies attaisnojumi tur vai citur, te stāsts par ko citu, tie kuri sekojuši ID3 izstrādei zina, ka jau no paša sākuma šis auto tika pozicionēts kā revolucionārs elektroauto masām, ar gana vienkāršu plastmasas salonu, bez liekām ārišķībām un protams cenu, kas pamato tā proklamēto masu auto statusu. Pēc šī paziņojuma ir sajūta, ka VW visu šo laiku, kopš cenu izziņošanas vienkārši ir spraudis batonus

Krotow

Redzot kā ID.3 rietumos izķer pa to pašu augsto cenu, rodas pārliecība ka tautai tuvāks variants parādīsies labi ja šīs desmitgades otrā pusē. Jo pēc tiem pašiem dārgajiem variantiem rinda izstiepusies uz nākamajiem 2 gadiem. Pa to laiku inflācija bāzes cenu uzdzīs vēl augstāk.

Kristaps Skutelis

Elektroauto vēl gluži vienkārši nav nonākuši līdz tai attīstības fāzei, kad tie ir arī lēti. Ap 30 tūkstošu cena ir relatīvi lēta pret citiem elektroauto (konkurē ar Peugeot e208, Renault Zoe).

Matīss Zemītis

Baltijā ID. 3 bāzes modelim tika pievienots aprīkojums, kas citām Eiropas valstīm pieejams papildaprīkojumā. Tas ir siltumsūknis, mazā asistentu paka, kurā ir apdrošinātājiem nepieciešamā signalizācija, kā arī Type2 uzlādes vads publiskajiem AC uzlādes punktiem.

Vilnis

un? vari pievienot kautvai dimata kristālus, nedz tie, nedz VW pievienotais papildaprīkojums un sadārdzinājums man nav vajadzīgi, man vajadzīgs tas, kas tika sākotnēji solīts un ko pamatojoties uz šiem solījumiem gaidīju vairāk nekā gadu un neizvēlējos citus piedāvājumus

Krotow

Prasti sakot – VW kāds pirms gada ļoti pārspīlēja ID.3 sākumcenu uz zemāko pusi. Cik nejauši vai jauši – cits jautājums. Taču kopējā tendence saglabājas. Golfa izmēra hečbeks ar 400+ km nobraukumu no 1 uzlādes pašlaik maksā virs 30K eiro. Uz šo jaunumu parastais golfa braucējs varēs sākt skatīties pēc 10 gadiem, kad esošie ID.3 būs noripojuši savus 5-8 gadus. Un tad vēl jautājums, cik tobrīd maksās 20″ riepu komplekts. Tā ka brauciet vien ar bendzīna golfiem, kamēr tie vēl ripo un nav aizliegti ;)

spriidiic

Nav nekādu 400+ ar vienu uzlādi . Cipars iegūts rūpnīcas stendā , ideālos apstākļos .

2134

Zupas patēriņu jau arī nenorāda reālo, bet optimistisko….?

spriidiic

Ar zupas patēriņu ir dažas nianses . Vienmēr tiek norādīts patēriņš pilsētas un nepilsētas režīmā (eauto – tikai attālums ar vienu uzlādi tiek reklamets) . Nežēlīgi – apkures problēma , zupas darbinātiem auto , neeksistē , savukārt , eauto apsilde grauž nost solīto iespējamo attālumu . Aukstā laikā e braucamais (pa pilsētu) pat 1/3 nenobrauc .

Matīss Zemītis

ID. 3 Baltijai tiks piegādāts tikai aprīkojumā ar siltumsūkni, kas taupīs enerģiju, sildot salonu ekonomiskāk. Tāpat šis siltumsūknis ID. modeļiem veiks akumulatora temperatūras vadības funkciju.
Ps. Jau 2 gadus braucu ar e-Golf (~80 km dienā, 50/50 šoseja / pilsēta) Vasarā ap 230 km ar pilnu uzlādi, ziemā vosmaz 180 km, izmantojot autonomo apsildi, kad auto nav pieslēgts pie uzlādes kabeļa.

Kristaps Skutelis

Šajās brīvdienās mums paredzēts VW ID.3 1000km tests, tad arī sapratīsim, kā reāli šis auto uzvedas.

Napalm

Nu tagad mēs vissmaz zinam, kapēc vismaz 3k EUR, 10% no cenas nav tik būtiski un ir sīkumi, lai piekasītos iepriekš maldinošai reklāmai. :)

Lai izdodas labs tests

Īpašnieks

Jauki ka testēsiet! Tikai pārāk neuztraucies par programmatūras nepilnībām, ceru ka tas, kā solīts, līdz gada beigām tiks salabots. Jāpiemin ka pirmie lietotāji ir piekrituši saņemt vēl “nepabeigtu” auto. Tā kā tas brauc gauži labi, kas tomēr ir auto pamatfunkcija, esmu apmierināts.

Kristaps Skutelis

Paldies par informāciju, ņemšu to vērā. Varbūt vari plašāk pastāstīt, kāpēc izvēlējies tieši šo auto un vai tas ir pirmais elektroauto?

Īpašnieks

Pārsēdos no ZOE, ar kuru nobraucu 3 gadus. ID.3 ir apveltīts ar moderniem asistentiem, un jau sākotnējii projektēts kā elektroauto. Tādēļ ir cerība ka piekare un ritošā daļa izturēs akumulatora svaru un motora griezes momentu. Tesla 3 arī esot labs, bet tajā garajiem grūti ierausties un pats galvenais – nav servisa.
Vēl viens pareizs solis: ID.3 ir aizmugures piedziņa, kas mazina riteņu “spolēšanu”. To pat var sajust 82Zs ZOE, kur nu vēl Konai…

Krotow

“Tautas elektroauto” varēja mierīgi tirgot bez zvaniņiem, bumbiņām un programmatūras, kas gļuko. Galvenās prasības – hečbeka izmērs (t.sk. bagāžniekam, lai var ielikt vairāk par 1 koferi), min 400 km ar 1 uzlādi ziemā ar apsildi, ātrā lādēšana, elektriski paceļamie logi, parastais FM radio ar Bluetooth, 12V ligzda. Neko citu, kas tikai paceļ cenu, nevajag.

Kristaps Skutelis

Kādreiz būs arī šādi auto. Kāpēc jūs visu gribat uzreiz un tagad? Un vēl neesat gatavi par to samaksāt?

Agris

Cik saprotu testēsi savu personīgo iD3 :D

Kristaps Skutelis

Nē, mans personīgais auto ir pavecs dīzelis.

Uldons

Kapec BĀZES modeli vajag piebāzt ar lietām, lai tikai uzskrūvētu cenu?

Tas ir tāpat kā, ja pirktu laptopu e-pastam un youtubei, bet Tev teiktu, ka būs tikai par 1k ar touch screen, gaming video karti un uzinstaletu windows 10 ar visam ofisa programmām. Atteikties no nekā nevari – kas Tev nav nauda maksāt par Tev nevajadzigam lietam???

Kristaps Skutelis

Tāpēc, ka autoražotājam kaut kā ir jāatpelna investīcijas jauna tipa produkta ražošanā, lai var atļauties tev uzražot lētāku braucamo.

Fedja

Tak pelnīja jau šmaucoties ar patēriņiem un eko normām! :)
Tagad laiks atdot parādu!

Mārcis Lapiņš

Būtu mums ūdeņraža uzpildes stacijas tad labāk būtu mašīnu ar ūdeņradi darbināmu dzinēju, cik zinu par par piečuku varot 500km nobraukt, kaut kad nesen vācu raidījumā redzēju, labums, ka ātri var uzpildīt un dabai ar draudzīgs, tad kāda velna pēc vajag elektro vāği?

Last edited 22 days ago by Mārcis Lapiņš
Krotow

Vari padalīties ar faktiem, kur par piecīti var uzpildīties 500 km nobraukumam ar executive klases auto vai atkal viena tante teica? Par ūdeņraža ieguves un glabāšanas ekoloģiskumu un “efektivitāti” arī nekas nav minēts.

KKTK

Mārci – lai saražotu ūdeņradi vajag elektrību, lai saspiestu ūdeņradi vajag elektrību, lai atvestu ūdeņradi vajag dīzeļa cisternu, lai sapildītu ūdeņradi cellēs arī vajag elektrību. Un tas viss pret, elektrība pati jau sen nāk man uz mājām… Tīri elektrība braukšanai paliek 2x vairāk tīram elektroauto. Source: https://theconversation.com/hydrogen-cars-wont-overtake-electric-vehicles-because-theyre-hampered-by-the-laws-of-science-139899

digitalk

lai uzglabātu ūdeņradi vajag tikai mehāniskas iekārtas, kuras spējīgas to darīt kaut 100 gadus. lai uzglabātu elektrību vajag elektroķīmiskas iekārtas, kuras degradējas dažu gadu laikā. lai lidmašīna aizlidotu uz citu kontinentu pietiks ar ūdeņradi, bet elektrībai būs par īsu. vēl paturpināt?

Ok.

Tāpēc, ka tas vienkārši izdarāms lielos apjomos. Gan iegūšanas process ir ietilpīgs, gan pārvietošanas/uzglabāšanas process prasa lielus pūliņus. Nav jau problēmu iegūglēt kas un kāpēc par un pret.

Matīss Zemītis

Diemžēl, pašreiz katrā ūdeņraža auto enerģijas iegūšanas, uzglabāšanas, uzpildes un izmantošanas ir 5x vairāk enerģijas zudumu kā e-auto. Turklāt H2 pēc uzbūves arī ir tas pats elektroauto, tikai ar sarežģītāku uzbūvi (augstākas ekspluatācijas izmaksas) un mazākas ietilpības akumulatoru.

Īpašnieks

Kam Tev elektriski paceļami logi? Esi vienkāršs līdz galam! Cik bieži Tu tos logus virini?
Tad, kad tādu vienāršu auto uztaisīs, tad žurnālisti būs pirmie, kuri rādīs ar pirkstu un teiks: kam tad tāds ir vajadzīgs? Re kur tam otram ir tas un tas. Tā tā bruņošanās sacensība notiek, tā ir brīvā konkurence…

0857

Nekas jau netraucē brīvās konkurences apstākļos uzbūvēt auto ar bagija salonu (kamēr tas iet cauri drošības testiem), bez apkures un cerēt. Redz, kā daudzi aborigēni, kas brauc ar veciem luksusauto, vaibstās par dacia – bet vispār tos pērk un brauc, nav tā ka galīgi švaki. Var jau būt, ka pasaulē ir vieta arī elektriskajam auto ar vienkāršu apdari un bez lielām ārtībām, bet tas varētu būt vēlāk, kad tirgus būs piesātināts un būs jādomā, kam vēl pārdot EV. Pagaidām jau lielākās izmaksas ir tieši baterija un viss ap to saistītais – nu, netaisīs taču tik knapi, ka tas auto zaudētu… Read more »

Īpašnieks

Tieši Dacia taisās kaut ko “izdot” elektroauto jomā. Tad cerēsim ka tas būs tas, ko tauta vēlās.
Lai vai kā, arī žurnālistiem ir savs iespaids uz izvēli, jo auto pirkums visbiežāk ir emocionāls akts.
Neskatoties uz novērojumu ka reālajā dzīvē dienā cilvēks varbūt nobrauc 50km, tas netraucē vēlēties lai varētu nobraukt 400km. Līdz ar to jāvizina līdzi lieka krava, kura piedevām nav lēta.
Ar lietotajiem BMW i3 nekur tālu neaizbrauksi, bet tie ir ļoti poulāri, lai no savas pierīgas vai Rīgas mājas aizbrauktu uz centru, nekūpinot melnus dūmus. Te tiek apvienots praktiskais ar emocionālo, jo tas taču tomēr ir BMW!

0857

nu, tas ir cilvēka dabā – viņam pietiktu ar sviestmaizi un kafiju, bet viņš pasūta zupu, otro, saldo un vēl burgeri līdzņemšanai. Ja nu nepietiek līdz nākamajai ēdienreizei!

Krotow

Arguments pret 50km vs 400km. Auto nav lēts pirkums. Un cik ir to, kuri var atļauties turēt 2 auto. Ja iegādājas auto, tad tādu, ar kuru var aizbraukt gan uz darbu gan brīvdienās apkārt, īpaši nedomājot par maršrutu vai vēl kaut kur tālāk. Atceries, ka daudz braucēju dzīvo daudzstāvenēs bez iespējas lādēt auto naktī. Tāpēc 400km un ātrā lādēšana ir nepieciešamais minimums.

0857

Un arguments par žurnālistiem nav īsti derīgs – bakstīt tie var, cik vien patīk, tāpat kā šefpavāri var viebties par mahimas kulināriju – vienalga lielākā daļa pērk vakariņas lielveikalā, nevis pa ceļam uz mājām paēd restorānā (nejaukt ar makdonaldu, ja).

Krotow

Logu pacelšanas mehānisma ar vadiem, pogām un relejiem 4 durvīm cena ir niecīgs procents no kopējās auto cenas. Durvis ir vienas un tās pašas. Ar bagiju lai brauc ekstrēmisti, kuri arī -20 grādos pārvietojas ar divriteni.

Īpašnieks

Santīms pie santīma un tā cena samilzt. ZOE, lai ietaupītu naudiņu, visas spuldzes bija kvēles, izņemot dienas gaismas. Tagad tai ir ieviesuši LED gaismas.
Man ļoti patīk jaunā e-Up pieeja info displeja risinājumam: tajā vietā var ielikt mobilo telefonu. Saite ar auto caur aplikāciju. Nevajag mocīties ar telefona pielikšanu pie auto, kas vēl ID.3 gadījumā programmētājiem nav izdevies.

Krotow

Galvenās gaismas LED izpildījumā ir dārgs prieks. Manam auto tādas ir aizmugurē. Nejauši ievelkot ar pakaļējo lukturi vēja atsistos vārtos vētras vakarā, luktura maiņa pārskrēja 600€. Paveicās, jo KASKO. Priekšējie LED lukturi maksā vēl vairāk. No otras puses adekvāti LED lukturi ar balto gaismu priekšā ainu dara pārskatāmāku kā standarta kvēlspuldzes. Sanāca salīdzināt, braucot ar Zoe vakarā un naktī. Tā kā LED gaismas ir labas kamēr darbojas. Pēc tam ir dārgi :) Telefona vai planšetes izmantosana priekšējā medijpaneļa vietā šķiet saprātīgs risinājums. Kāreiz ir viena “lieka” 10″ planšete, kura ar Android Auto Waze režīmā dzīvotu vēl ilgi. Beidzot redzēju ID.3… Read more »