Vācu autoražotājs “Mercedes” oficiāli prezentējis jauno S-klases modeli, kas kļūs par kompānijas jauno flagmani vieglo automašīnu tirgū. Kā tas ierasts ar katru jauno S-klasi, arī šajā versijā ir virkne jaunu, inovatīvu tehnoloģiju, kādu iepriekš “Mercedes” mašīnās nav bijis. Protams, turpmākajos gados daļa šo tehnoloģiju nonāks arī lētākās un vienkāršākās mašīnās, taču S-klase ne par velti ir flagmanis.

Mašīnas dizains no ārpuses ir itin līdzīgs iepriekšējās paaudzes S-klasei. Tas gan nenozīmē, ka dizainā nav manāmas izmaiņas – ir jauna priekšējā radiatora reste, citādi priekšējie lukturi, pārstrādātas ventilācijas atveres. Un virkne citu sīkumu, lai auto izskatītos jauns un atšķirīgs. Arī auto aizmugure piedzīvojusi vērā ņemamas izmaiņas – galvenās no tām skārušas aizmugurējos lukturus, kuri kļuvuši izteikti horizontāli un attāli atgādina “Audi” aizmugures dizainu.

Kompānija sākotnēji iepazīstinājusi tikai ar divām motoru izvēlēm – bāzes versija S500 4Matic būs aprīkota ar 3,0 litru sešcilindru turbo motoru, kas attīstīs 429 zirgspēkus un 520 ņūtonmetrus. Šī versija būs aprīkota ar “mild-hybrid” tehnoloģiju. S580 4Matic versijai arī būs “mild-hybrid” sistēma, taču šo auto darbinās 4,0 litru V8 ar diviem turbo. Šī motora jauda sasniegs 496 zirgspēkus un 700 ņūtonmetru lielu griezes momentu. Abi motori būs aprīkoti ar 9-pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Domājams, ka nekur nepazudīs V12 motors un diezgan drīz vajadzētu nākt arī jaunās S-klases AMG versijai. Šobrīd gan nav publiskotas detaļas, cik ātri jaunā S-klase sasniegs 100km/h.

“Mercedes” lepojas, ka šis ir tehnoloģiski visattīstītākais auto, kādu kompānija nogādājusi līdz sērijveida ražošanai. Standarta komplektācijā jaunā S-klase būs aprīkota ar pneimatisko piekari, savukārt krietni interesantāka ir “E-Active Body Control”. Šī sistēma individuāli regulē amortizāciju un atsperu cietību katram ritenim. Ražotājs sola, ka šīs balstiekārtas spēja pielāgoties rūpēsies par patīkami gludu braucienu pa sliktu asfaltu, taču mašīna vienlaikus var būt gana veikla un dinamiska, ja to vēlēsieties. S-klase būs aprīkota ar visu četru riteņu stūrēšanas sistēmu, kas to padarīs manevrētspējīgāku, īpaši šaurās vietās.

S-klasē galvenais, protams, ir salons un “Mercedes” šeit nav taupījuši pūles. Drastiski samazināts fizisko pogu skaits salonā, bet centrālo vietu ieņem 12,8 collu ekrāns. To darbina jaunā un uzlabotā “Mercedes” multimediju sistēmas “MBUX” versija, kas, protams, ir jaudīgāka un ātrāka nekā jebkad agrāk. Ražotājs lepojas ar jauno klimata kontroles sistēmu, kas salonā pūtīs siltu gaisu ātrāk. Auto salons uzsils ātrāk, jo tam palīdzēs īpašs sildītājs, kuru darbinās 48 voltu hibrīdsistēma. Ražotājs sola, ka karstu gaisu no ventilācijas atverēm jutīsim uzreiz, iedarbinot auto.

“Mercedes” lepojas ar digitālo instrumentu paneli – tam esot 3D efekts, kuru sajutīs arī vadītājs, neuzvelkot 3D brilles. Garlaikoties nenāksies arī aizmugurē sēdošajiem. Domājams, ka tieši tur sēdēs ievērojama daļa jaunās S-klases īpašnieku. Aizmugures pasažieriem būs pieejami 11,6 collu skārienjūtīgie ekrāni, kas, kā ierasts, piestiprināti priekšējiem sēdekļiem. Arī aizmugurē sēdošie var izmantot auto balss vadību, kas jaunajā modelī ir uzlabota un spēšot saprast pat 27 valodas. Aizmugurē sēdošie varēs izbaudīt virkni masāžas progammu, sēdekļi arī aprīkoti ar rekordskaitu ventilatoru dzesēšanai. Jaunums ir apsildāms galvas balsts, kas rūpēsies, lai salonā sēdošo kakli un galvas būtu siltumā.

Mūzikas faniem būs iespēja par papildus samaksu iegūt “Burmester 4D” audio sistēmu. Tā sastāv no 30 skaļruņiem un 8 rezonatoriem – pa diviem rezonatoriem katrā sēdeklī “labākai un kvalitatīvākai skaņas baudīšanai.” Tā saka “Mercedes”. Rezonatoru jaudu iespējams noregulēt individuāli, ja nu kāds no pasažieriem nevēlas īpaši pievērst uzmanību mūzikai. Skaļruņi vadītāja tuvumā veidoti tā, lai, nepieciešamības gadījumā, navigācijas un multimediju sistēmas paziņojumus dzirdētu tikai vadītājs un nevis pārējie.

“Mercedes” arī sola, ka auto palicis vēl klusāks nekā iepriekš, tāpēc jaunajā S-klasē, visticamāk, būsim teju pilnībā atdalīti no ārpasaules.

Vadītāja palīgsistēmas šķietami mūs ved uz autonomu braukšanu, taču līdz tam vēl nav nonākts – sistēma, kas mūs notur joslā darbojoties labāk nekā iepriekš, savukārt adaptīvā kruīza kontrole spējīga veikt avārijas apstāšanos no aptuveni 135km/h ātruma. Tā arī spēj pati mainīt braukšanas ātrumu, ņemot vērā gaidāmos ātruma ierobežojumus priekšā.

Jaunā S-klase pie klientiem nonāks nākamā gada sākumā. Cenas šobrīd nav izziņotas, bet prognozējams, ka auto cena būs tuvu 100 tūkstošiem eiro.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN

Es gan EQC liktu kā tehnoloģiski attīstītāku auto.

Alberts Kviesis

KIA Genesis krustojums eiropiešiem, nekas oriģināls

Alberts Kviesis

Ja aiz stūres esošais ekrāns nav bakstāms, tad kāpēc tas ir izvirzīts uz āru? Marketologu prasība? Tehnisku un ikdienā lietojamu pamatojumu tam neredzu.