Motociklu ražotājs “Yamaha” pēdējo nedēļu laikā aktīvi prezentējis dažādus elektriskos jauninājumus, bet pēdējais papildinājums ir elektriskais motokrosa motocikls. Tam vēl nav nosaukuma, taču tas tiek atpazīsts pēc projekta nosaukuma – “EMX Powertrain”.
Moci kopīgi attīstīja “Yamaha” Eiropas nodaļa, uzņēmums “Dohms”, bateriju ražotājs “SPIKE” un karaliskā Nīderlandes motociklu asociācija (KNMV). Kopdarba rezultāts ir pirmais elektriskais sacensībām derīgais mocis, kas pielīdzināms šobrīd lietotajiem 250cc motocikliem.
Rāmis veidots, izmantojot “Yamaha YZF250” platformu, “SPIKE” rūpējās par nomaināmām baterijām, savukārt “Dohms” apgādāja moci ar elektrisko motoru, lai tas kustētu uz priekšu. Projekta idejas autors ir motokrosa braucējs Elmars Doms (Elmar Dohms), kurš norādīja, ka ideja radusies, jo daudzas motokrosa un arī citu disciplīnu trases cieš no sūdzībām par lielu troksni. Pagājušajā nedēļas nogalē Eiropas čempionāta posmā Latvijas motokrosa braucējs Mairis Pumpurs saņēma sodu, jo viņa motocikla izpūtējs bija pārāk skaļš. Pumpurs brauc tieši ar “Yamaha”.
Paredzēts, ka darbībā šo motociklu ieraudzīsim līdz gada beigām un tam vajadzētu spēt konkurēt ar šā brīža 250cc jeb MX2 klases motocikliem.
“… un tam vajadzētu spēt ar šā brīža 250cc jeb MX2 klases motocikliem.”
Spēt ko? Sacensties vai vienkārši spēt? Pirms publicēšanas ieteiktu pārlasīt sarakstīto.
Bingo! Kursors.lv papildspēlē “Acīgais Džokers” esi laimējis virtuālo žetonu! Ar šādām kļūdiņām mēs pārbaudām vai lasītāji izlasa tekstu līdz beigām :) Bet ja nopietni, paldies par norādi. Salabots.
Beidz dzēst komentārus!
kāpēc? to sauc par moderāciju, ja esi pilnīga pakaļa un neproti zolīdi kritizēt ;D
Beidz lamāties komentāros.
Pēc gadiem 5-10 uzelpos arī Mežciema iedzīvotāji, kad kaucošie iekšdedzes dranduļeti tiks aizstāti ar elektriskajiem. Protams, kautkāds troksnis jau būs – motoru dūkoņa, riepu skaņa, kas reizinās ar auto skaitu un atskaņas efektu, bet vismaz nebūs sajūtas, ka blakusistabā urbj zobus ar padomjlaiku urbi)
Gan jau kaukoņas un dārdoņas adepti atkal kaut ko izdomās. Kaut vai konservu bundžas ar solenoīdiem.
Sadursmju būkšķus tiem neviens neatņems)
Pag, vai tad Mežciema iedzīvotāji savas bloķenes uzcēla pirms trases? :D
Agrāk Teikā lopus ganīja – nu un tad?
Ir jāpaskatās kur māju būvēt un kur dzīvokli pirkt! Tā jau te LV saradās mājas palienēs, kas katru otro gadu ir jāglābj un ciemati bez maz purvos. Tik izdevīgs darījums :D Kas vēl? Tā jau tur kā Jēkabpilī – trakas bābas noraka veco riepu pārstrādes fabriku. Sapirkās teritorijas blakus industriālajai teritorijai, sabūvēja būdas un tagad kad bija iecere būvēt visu noraka. “Viņas gribot nomirt tīrā vidē.” Forši, tagad to bābu vīri turpina vest riepas uz mežu. #loģika
Skaties no sabiedriskā labuma viedokļa. Galu galā, neviens jau nepiedāvā nojaukt to trasi (es nepiedāvāju). Brauks daudz klusāk kā tagad – vai tas ir slikti?!?
loģika nav strādājusi ne pie vienas no pēdējām valdībām. RIX uzbūvēts purvā un migla regulāri traucē ļotenēm nosēsties. tagad, kad ieviesta “demokrātiskā” sabiedriskā apspriešana, tiek norakti pat vismazkaitīgākie lauksaimniecības un rūpniecības projekti, jo iedzīvotāji redz “negrib”.
es redzēju ieskanētu dokumentu no pirmās LR laikiem, kas ar ironiskiem komentāriem ceļoja arhitektu vidū — tad nebija Rīgas būvvaldes, kur viss jāsaskaņo ar vismaz n-desmit papīriem. iesnieguma būtība bija “vēlos uzbūvēt rūpnīcu Rīgā, xx ielu krustojumā. ja gadījumā tās darbība traucēs apkārtējo māju iedzīvotājiem, apņemos atrisināt traucējošās problēmas vai to slēgt”. zīmogs — atļaut.
Konkurences cīņās ekofašistu un derīgo pajoliņu kombinācija atļaus norakt vienalga ko. Savulaik tā noraka arī Ozolsalas celulozes rūpnīcas projektu.