Vācu autoražotājs “Volkswagen” 1950.gada pavasarī sāka “Volkswagen Bus” ražošanu, balstoties uz oriģinālās vabolītes dizainu, tomēr lielākā daļa šo mašīnu ātri vien nonāca auto kapsētā. Pasaulē vecākais zināmais “Volkswagen Bus” modeļa transportlīdzeklis, saukts par Sofiju, 5.augustā svinēja savu 70.dzimšanas dienu.

Auto ar šasijas numuru “20-1880” sākotnēi tika piegādāts Hildesheimas pilsētā Vācijas ziemeļos, salīdzinoši netālu no rūpnīcas Volfsburgā, kur tas tika salikts. Savas dzīves pirmos 23 gadus šis auto pavadīja, piegādājot preces konkrētajā Vācijas reģionā. Turpmāko divdesmit gadu laikā no 1973.gada līdz 1992.gadam busiņš vairākas reizes mainīja īpašniekus un pa vidam paspēja notikt vēsturiski nozīmīgā Vācijas atkalapvienošanās 1990.gadā. Tomēr šī automašīna tolaik palika nenovērtēta.

Deviņdesmitajos gados šī modeļa busiņi kļuva par kolekcionāru iecienītu auto un šo konkrēto mašīnu nopirka kāds dānis, vadoties tikai pēc šasijas numura, kas norādīja uz auto ražošanas datumu. Mašīna tika pilnībā restaurēta un vairākus gadus 21.gadsimta sākumā tā pavadīja, piedaloties dažādos entuaziastu pasākumos.

Auto īpašnieks atzina, ka viņš kļuvis pārāk vecs, lai ar to ceļotu pa visu Eiropu, tāpēc 2014.gadā viņš to pārdeva “Volkswagen” kompānijai. Tagad šis auto ir daļa no kompānijas vēsturiskā mantojuma un tas redzams pasākumos visā Eiropā. Laikā, kad auto netiek demonstrēts citviet, tas redzams vienā no diviem muzejiem Volfsburgā.

“Sofija” tika restaurēta, pievēršot uzmanību oriģinālajām niansēm, tāpēc tā joprojām aprīkota ar 1,2 litru gaisa dzeses motoru, kas spēj attīstīt 25 zirgspēkus. Savienota ar četrpakāpju manuālo transmisiju, mašīna spēj attīstīt gandrīz 100km/h maksimālo ātrumu.

Plānots, ka 2022.gadā ražošanā nonāks mūsdienīgā “Bus” versija, taču tai joprojām nav dots pilnvērtīgs nosaukums. Lai arī lielākā daļa oriģinālo “Bus” ir norakstīti, nav izslēgta iespēja, ka vēl kāds auto saglabājies kādā garāžā vai kādā citā vietā un gaida savu iznācienu slavas saulē.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments