Viens no tradicionālajiem apvidus auto dizaina formātiem ir visnotaļ vienkāršs – tas ir stūrains, kantains auto, ar īsu pārkari auto priekšā un aizmugurē. Gluži kā klasiskais “Land Rover Defender”, kas tiek uzskatīts par vienu no izcilākajiem bezceļu auto visā autobūves vēsturē.
Neskatoties uz to, ka “Land Rover” šādu dizainu apvidus auto ražošanā padarīja par standartu, kompānija zaudējusi Lielbritānijas tiesā. Kompānija zaudējusi preču zīmes lietā pret “Ineos” kompāniju, kas tirgū grasās laist savu apvidnieku “Grenadier”, izmantojot dizainu, ko ieviesa “Land Rover”.
“Ineos” īpašnieks, britu miljardieris sers Džims Redklifs nav slēpis, ka iedvesma “Grenadier” dizainam un uzbūvei meklēta tieši klasiskajā “Defender” modelī. Redklifs pat centās nopirkt “Land Rover Defender” klasisko dizainu un uzbūves principus pēc tam, kad “Land Rover” savā jaunajā “Defender” modelī izlēma pielietot pilnīgi citus uzbūves principus. Kad “Land Rover” atteicās no piedāvājumā, Redklifs ķērās pie pienācīgas alternatīvas konstruēšanas un to šodien pazīstam kā “Ineos Grenadier”.
Neskatoties uz to, ka “Grenadier” neapšaubāmi iedvesmojies no “Land Rover Defender”, Lielbritānijas intelektuālā īpašuma birojs atteicis “Land Rover” pieprasīto preču zīmi, norādot, ka “Defender” dizains nav pietiekoši atšķirīgs no citiem auto.
Kā ziņo medijs “Bloomberg”, “Ineos” joprojām plāno “Grenadier” modeli piegādāt klientiem jau nākamgad.
Džims vienkārši izdomāja turpināt pārdot Defender, apejot Land Rover birokrātiju.
Rakstā derētu ironiska piebilde.
Grenadier projekta virzītājs Džims Redklifs vienmēr ir bijis aktīvs Brexit un visa “britiskā” atbalstītājs. Viens no iemesliem, kādēļ Grenadier tapa, ir Land Rover īpašnieku – Indijas Tata motors, lēmums pārtraukt klasiskā “Defender” – britu autobūves ikonas, ražošanu.
Ironija ir tajā, ka ticami, ka Grenadier nemaz netiks ražots Lielbritānijā, bet gan Francijā, Mercedes Benz rūpnīcā.
Ineos Grenadier: Welsh factory plan under reviewhttps://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/ineos-projekt-grenadier-an-old-school-4×4-off-roader-for-2020/
Why Billionaire Brexiteers Dyson And Ratcliffe Can’t Commit To Building Cars In Britain
https://www.forbes.com/sites/daviddawkins/2020/07/16/why-billionaire-brexiteers-dyson-and-ratcliffe-cant-commit-to-building-cars-in-britain/#4b23b70f276c
Izbijušu koloniālistu=okupantu kārtējā demences izpausme.