Volkswagen atklāj jaunu versiju Eiropā veiksmīgākajam un Baltijā pārdotākajam SUV modelim – Tiguan. Līdz šim ir saražoti vairāk nekā seši miljoni vienību, bet 2019. gadā vien tika izgatavotas aptuveni 911 000 Tiguan automašīnas, padarot to atkal par populārāko zīmola un visas Volkswagen grupas modeli. Atjauninātā versija ir aprīkota ar efektīvu un videi draudzīgāku dzinēju klāstu, pirmo reizi arī pieejama plug-in hybrid versija un atsevišķs sportisks R modelis. Papildus tam jaunais Tiguan ir pilnībā digitalizēts un nodrošina labāku savienojamību, tostarp bezvadu viedtālruņa savienojumu, pateicoties informācijas un izklaides sistēmām MIB3, kā arī tas aprīkots ar daļēji autonomās braukšanas Travel Assist  palīgsistēmu un IQ Lights LED Matrix premium lukturiem, tostarp vēl daudzām citām jaudīgām niansēm. Jaunā modeļa iepriekšpārdošana Latvijā sāksies vasaras beigās, bet pirmie uzlabotie Tiguan uz Baltijas ceļiem parādīsies jau  2020. gada rudenī.

Tagad arī eHybrid versija

Kā viena no aktualitātēm būs jaunais Tiguan eHybridar plug-in hibrīda dzinēju (180 kW / 245 ZS). Tiguan eHybrid vienmēr tiek iedarbināts elektriskajā režīmā un spēj ar vienu akumulatora uzlādi nobraukt aptuveni 50 kilometru (WLTP). Viegli konfigurējamais hibrīda režīms nodrošina automobilim iespēju pat garos braucienos uzglabāt pietiekamu elektriskās enerģijas apjomu, lai sniegtu iespēju pēdējos kilometrus līdz galamērķim pilsētā braukt tikai ar elektrību, neradot kaitīgos izmešus. Ar Tiguan eHybrid elektriskajā režīmā iespējams braukt līdz 130 km/h.  Papildus tam elektriskais motors rada arī īpašu braukšanas dinamiku, kad tiek darbināts kopā ar efektīvu TSI benzīna dzinēju. Šāds hibrīda režīms (GTE) nodrošina iespaidīgu jaudas līmeni, jo elektromotors sniedz papildu virzītājspēku.

Pirmšķirīga veiktspēja – Tiguan R

Volkswagen R pirmo reizi izstrādājis jaudīgāko Tiguan līdz šim – Tiguan R ar 235 kW (320 ZS) jaudu. Volkswagen R izstrādātais EA888 evo4 dzinējs ir jaunākā Performance TSI versija, kas pielāgota uzlabotajam Tiguan R. Jaunā visu riteņu piedziņas sistēma ar selektīvo riteņu griezes momenta kontroli (R-Performance Torque Vectoring) pārvalda mainīgā spēka sadalījumu starp divām asīm un abiem aizmugurējiem riteņiem. Atkarībā no braukšanas situācijas uz vienu riteni tiek novirzīti līdz 100% no piedziņas griezes momenta, kas garantē dinamiskāku automašīnas vadīšanu. Jaudas sadalījuma intensitāti nosaka stūres leņķis, akseleratora pedāļa stāvoklis, paātrinājums uz sāniem un ātrums.

R modeļiem ir arī unikāls funkcionālais aprīkojums – jaudīga 18 collu bremžu sistēma, no jauna pielāgota adaptīvā šasija (DCC), kas pazemināta par 10mm salīdzinājumā ar Tiguan bāzes modeli, regulējamu braukšanas profilu izvēle, elektroniskās stabilitātes kontrole (ESC), ko iespējams atslēgt un unikāla četru posmu sporta izplūdes sistēma ar redzamiem uzgaļiem un hroma apdari. Titāna izplūdes sistēma, ko izstrādājis sporta izpūtēju speciālists Akrapovič, arī būs pieejama Tiguan R papildu komplektācijā.

Dubultā dozēšana un tīrāka braukšana

Arī citām dzinēju versijām ir virkne ilgtspējīgu jauninājumu. Tiguan populārie TDI dzinēji  ir aprīkoti ar dubulta katalītiskā neitralizatora SCR sistēmu un divkāršu AdBlue dozēšanu, sniedzot iespēju ievērojami samazināt slāpekļa oksīda emisijas (NOx), salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli.

Jaunas vadības, kā arī informācijas un izklaides sistēmas

Jaunais Tiguan pogu un vadības sviru vietā aprīkots ar digitālajiem skārienjutīgajiem paneļiem. Automobiļa iekšienē Volkswagen iekļāvis pilnībā jaunu skārienjutīgo moduli klimata kontroles funkcijām. Papildus skārienjutīgajām pogām, izgaismoti skārienjūtīgie slīdņi tiek izmantoti ventilatoru un temperatūras vadībai. Skārienjutīgās pogas arī iespējams izmantot, lai kontrolētu tādas funkcijas kā sēdekli, aizmugurējā un priekšējā loga apsildi, kā arī piekļūtu gaisa kondicionēšanas izvēlnei.

Vēl viena Tiguan tehniskā aktualitāte ir jaunais informācijas un izklaides sistēmu (MIB3) klāsts, un bezvadu aplikāciju integrācija, izmantojot App-Connect Wireless for Apple CarPlay™ un Android Auto™. Volkswagen arī sadarbojies ar audio speciālistiem Harman/Kardon, lai Tiguan izstrādātu jaunu un optimālu premium skaņas sistēmu. Tā ietver desmit jaudīgus skaļruņus un 480 vatu skaņas pastiprinātāju.

Travel Assist asistents var pārņemt jaunā Tiguan stūrēšanu, bremzēšanu un paātrināšanos ātrumā no 0 km/h (ar DSG divsajūga pārnesumkārbu) vai 30 km/h (ar manuālo pārnesumkārbu) līdz 210 km/h (autovadītājs visu laiku saglabā atbildību par SUV kontroli). Lai to paveiktu, sistēma izmanto dažādas funkcijas, tostarp adaptīvo kruīza kontroli (Adaptive Cruise Control gareniska vadība) un joslas saglabāšanas asistentu Lane Assist (sāniska vadība). Autovadītājam jātur rokas uz stūres pat tad, kad Travel Assist ir aktīvs. Tiguan elektronika to reģistrē, izmantojot skārienjutīgas virsmas uz stūres.

Jaunā IQ.LIGHT

Automobiļu apgaismes tehnoloģijas paaudze tagad pirmo reizi pieejama Tiguan IQ. LIGHT LED Matrix priekšējos lukturos. Šī LED apgaismes sistēma tiek uzskatīta par vienu no labākajām šāda veida sistēmām pasaulē. Katrā priekšējā luktura modulī tiek izmantota 24 gaismas diožu matrica, lai aktivizētu dažādas apgaismes funkcijas, no kurām daļa ir interaktīvas, un projicētu tās uz ceļa.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments