Vācu autobūves koncerns “Volkswagen” publiski prezentējis savu premium klases modeli “Arteon”. Kompānija to pozicionē, kā premium klases auto, kuram jākonkurē ar 3.sērijas un 5.sērijas “BMW”, C-klases un E-klases “Mercedes”, kā arī “Audi A4”.

Galvenais jauninājums jaunajā “Arteon” ir “Shooting Brake” virsbūve. Pēc būtības tā būs “Arteon” universāļa versija. Kompānija savos mārketinga materiālos to sauc par pilnīgi jaunu un ekspresīvu pieeju universāļa dizainam, tomēr vizuāli tas ir itin līdzīgs “Porsche Panamera Sport Turismo” modelim.

Arī automašīnu vizuālajā noformējumā notikušas izmaiņas. Pamanāmākās pārmaiņas skārušas radiatora resti. LED gaismu josla iestiepsies līdz pat mašīnas vidum, līdz ražotāja emblēmai. Dizains kopumā veidots, lai uzsvērtu “Arteon” sportisko raksturu.

“Arteon” tiek pozicionēts kā sportiskuma un praktiskuma apvienojums. Jaunās automašīnas sedana virsbūve piedāvā 563 litru bagāžnieka ietilpību, savukārt “Shooting Brake” izpildījumā ietilpība ir 565 litri. Kad nolaisti aizmugurējie sēdekļi, sedana ietilpība ir 1557 litri, savukārt “Shooting Brake” 1632 litri.

“Volkswagen” pastrādājis arī pie auto salona, to pilnībā pārveidojot un padarot digitālu. Jau standarta komplektācijā auto būs digitāls instrumentu panelis un 8 collu ekrāns, kā arī digitāli kontrolējama klimata kontrole un gaisa kondicionieris.  Auto būs aprīkots ar “MIB3” izklaides un informācijas sistēmu, kura pieejama arī ar 9,2 collu ekrānu. Pieejama bezvadu savienojamība ar “Apple CarPlay” un “Android Auto”. Par papildus samaksu būs pieejama īpaši izstrādāta, 700 vatu jaudīga “Harman-Kardon” audio sistēma. Kā daudzās mūsdienu mašīnās, arī “Arteon” būs iespēja mainīt salona apgaismojumu un izvēlēties līdz pat 30 krāsām, taču arī tas pieejams par papildus maksu.

Auto būs pieejamas visas ierastās mūsdienu digitālās sistēmas, tostarp, ceļa zīmju atpazīšanas funkcija, adaptīvā kruīza kontrole, braukšanas gaismu asistents, parkošanās palīgi un daudzas citas funkcijas. “Arteon” būs aprīkots ar “Travel Assist” funkciju, kas ir solis pretī automatizētai braukšanai. Funkcijas darbību nodrošina adaptīvā kruīza kontrole, kas pielāgo mašīnas ātrumu satiksmē, ieturot drošu attālumu no priekšā braucošā, kā arī joslu atpazīšanas sistēma, kas būtībā notur mašīnu savā joslā un neļauj no tās izbraukt. Sistēma darbosies ātrumā līdz 210 km/h, strādājot arī sastrēgumos un ceļu darbu vietās. Vadītājam faktiski atliek tikai turēt rokas uz stūres…

“Arteon” būs pieejams ar benzīna un dīzeļa dzinējiem, bet pirmoreiz tiks piedāvāta “plug-in” hibrīda versija. Hibrīds būs aprīkots ar 13 kWh bateriju un tikai ar elektrību spēšot nobraukt 54 kilometrus. Kad beigsies elektrība, ieslēgsies 1,4 litru benzīna dzinējs, bet kopējā hibrīda jauda būs 214 zirgspēki. Sportiskākajiem vadītājiem sarūpēta “R” versija, kas aprīkota ar 2,0 litru četrcilindru dzinēju, kas attīstīs 315 zirgspēkus un 420 ņūtonmetru griezes momentu. Tas būs par 20 milimetriem zemāks nekā standarta auto un tam būs visu četru riteņu piedziņa, turklāt, būs iespēja atslēgt elektronisko stabilitātes kontroli.

Kopumā “Arteon” pieejams ar sešām dzinēju izvēlēm – 1,5 litru benzīna dzinējs attīstīs 147 zirgspēku jaudu, taču tas nebūs pieejams Vācijā. Ražotājs informē, ka to varēs iegādāties citās Eiropas Savienības valstīs. 2.0 benzīna dzinējs būs pieejams divās versijās – 188 zirgspēki vai 276 zirgspēkiem. Ražotājs apgalvo, ka 2 litru dzinējs būs par 10 procentiem efektīvāks. Jaudīgākajā versijā pieejama arī visu četru riteņu piedziņa. Iepriekš minētā “R” versija būs ar 315 zirgspēku jaudu.

Dīzeļu frontē pieejams 2,0 litru TDI dzinējs ar 147 zirgspēkiem vai 197 zirgspēkiem. Jaudīgākajai versijai būs pieejama arī visu četru riteņu piedziņa. “Volkswagen” sola, ka dīzeļi strādās klusi un salonā būs samazināts skaņas un vibrācijas līmenis, kā arī tiek solīta augsta efektivitāte. Visas automašīnas būs aprīkotas ar 7-pakāpju automātisko DSG ātrumkārbu.

Automašīnas pie dīleriem būs pieejamas gada otrajā pusē.

 

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
10 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
ASh

Tiešām bagažnieka tilpums parastajai un shooting brake versijai atšķiras tikai par 2litriem?

Arteon SHooting Brake

No cita raksta “Volkswagen says that, because the space above the beltline isn’t included in these measurements, the Shooting Brake’s loadspace is actually significantly larger.”

T. Woods

Sākotnēji auto pasaulē par shooting brake sauca divdurvju universālus, tagad – arī universālus ar samazinātu kravas nodalījuma apjomu par lielāku cenu kā parastu universālu. Less cargo space for more money. Golfa nūju auto, lai gan golfa kluba stāvvietā folksis izraisīs līdzjutību, nevis skaudību (neskatoties uz tā cenu attiecībā pret Passat).

Oskars

Labak butu paradijusi, kada ir standarta komplektacija, ar visiem apgraizitam iedpejam, lai redz, kads ir cik skaists ar augstako variaaciju. Jo visi tomer nepirks dargako, bet letako. Gan parasta variacija ir parasts suds, kaa jau visas lielaka dalja.

Kristaps Skutelis

Kāds, kas nav juridiska persona, pērk jaunus auto to plikākajās komplektācijās?

Skābene

Ir, ir, pārsvarā gan mazākas klases auto! Arteons galīgi neierakstās tajā kategorijā!

ASh

Kāc tam sakars ar jur vai fiz personu. Bieži tieši jur personas pērk vnk komplektācijas bet fiz pers pērk sev un to ko gribas. Ja pērk fiz persona formējot uz savu firmu, tā jau ir vnk nodokļu optimizācija un uzņēmēja priekšrocība. Un piekrītu Krotow, ka pirkt jaunu auto prastākajā komplektācijā ir mazohisms, tad labāk par to naudu nopirkt mazlietotu. It sevišķi vāciešiem atšķirība starp max komplektāciji un basic ir divi pilnīgi dažādi auto.

Kristaps Skutelis

Es tieši par to arī runāju, ka plikās komplektācijas parasti saviem skumjajiem darbiniekiem pērk tieši biznesi.

Krotow

Nu nez, pirkt auto visapgraizītākājā komplektā ir mazohisms par paša naudu. Tad labāk nepirkt nemaz.