Reklāma

Normunds Rutulis izmēģina jauno Škoda Octavia (Elegance iepakojumā)

Fotogrāfe: Linda Ofelia Rutule

Jaunākie raksti

Mercedes sadarbosies ar Stellantis bateriju ražošanā elektroauto

Vācu autoražotājs Mercedes paziņojis, ka tas kļūs par Stellantis koncerna un "Total Energies" partneri uzņēmumā "Automotive Cells Company", kas...

Bitkoinu ieguve ik gadu rada ap 37 000 tonnu e-atkritumu

Nav nekāds noslēpums, ka kriptovalūtu ieguve nodara būtisku kaitējumu videi. Patērētais elektroenerģijas apjoms aiziet kosmiskos ciparos, radot ievērojamu siltumnīcefekta...

YouTube Premium lietotāji var lejuplādēt video

YouTube testa režīmā palaidis iespēju lejupielādēt video no interneta pārlūkprogrammas, kas līdz šim bija pieejams tikai mobilajā lietotnē, taču...

Amazon atļauj pieteikties darbā tiem cilvēkiem, kuri to zaudēja marihuānas lietošanas dēļ

Uzņēmums Amazon ir oficiāli paziņojis, ka atļaus atkal pieteikties darbā tiem darbiniekiem, kuri to iepriekš zaudējuši narkotiku testu pārbaudes...

Fitbit Versa 3 viedpulksteņa apskats

Šī gada sākumā Google pabeidza Fitbit iegādi, kas bija sava veida signāls tam, ka Google sāks daudz nopietnāk piedomāt...

Kad saņēmu iespēju izmēģināt šo auto, vēlējos noskaidrot – vai Škodu tiešām, sava mātes uzņēmuma ražoto spēkratu vietā, nu var saukt par “tautas auto”? Un, kādas ir jaunās Octavia priekšrocības, vai auto ir pa kabatai vidusmēra latvietim? Un galu galā – kam šāds auto piestāv vislabāk? Vizinājos jaunajā oktāvijā divas dienas un mazliet arī pa tumsu. Un labi, ka to paveicu, jo citādi nebūtu iepazinis jauno Matrix optiku. Tā tik ir manta! Un, kas par lielisku dizainu un ergonomiski patīkamu priekšējo paneli ar visiem saviem mērinstrumentiem! Cik daudz digitālo palīgasistentu! Un, kas par līganu, taču dinamisku braukšanu! Uhh, man izdevās labi pavadīt laiku un šo to jaunu uzzināt par Škoda. Ceru, ka arī Tev būs interesanti to uzzināt.

Uz pirmo jautājumu atbildi saņēmu tiklīdz iesēdos auto un piestartēju motoru. Iepriekšējais braucējs radio bija noregulējis uz populārākās Latvijas radiostacijas viļņa un tajā skanēja – “Kas reiz mīlējis latviešu meiču, tas to aizmirst vairs nespēs nekad…” Tautas mūzika, tautas auto. Sakritība?! Visdrīzāk. Vispirms pieslēdzos auto mediju sistēmai no sava telefona. Sapārojos. Caur Bluetooth. Taču te ir arī divas citas iespējas savienoties – Android auto un Mirror link. Pirmā darbojas tikai caur USB vadu, bet otrā USB savienojums vajadzīgs tikai sākumā. Pamēģināju darbībā visas trīs. Vismazāk lietoju Mirrorlink, jo tā saskarne un iespējas nešķita ērtas un to ir visai maz. Android Auto, savukārt, visneērtākais ir vads, kam jābūt starp telefonu un mediju sistēmu pastāvīgā saslēgumā. Tiesa gan, Verte auto pārdošanas menedžeris Aivars stāstīja, ka šī gada augustā multimediju sistēmas atjauninājums ļaus par šo kabeli aizmirst. Android auto vienīgā ērtība, manuprāt, ir Spotify darbināšana viduskonsoles 10 collu ekrānā. Ērtāk kā bakstīties telefonā. Bet Google Maps vai Waze projicēšana ekrānā nešķiet ekstra, ja auto ir aprīkots ar Columbus navigācijas sistēmu (tā ir papildopcija par 1500 euro). Elegance konfigurācijā šī opcija ir iekļauta pamataprīkojumā. Tāpēc lielāko daļu braukšanas laika izmantoju klasisko Bluetooth savienojumu, kas deva man iespēju lasīt SMS, e-pastus (Arī atbildēt uz tiem var ekrānā bakstot. Bet, vai tas ir ērtāk kā rakstīt ar īkšķiem telefonā? Šaubos.), zvanīties turpu šurpu un klausīties mūziku no telefona, arī Spotify vai jebkuru citu mūzikas platformu. Turklāt bāzes skaņas sistēma skan ļoti labi. Papildaprīkojuma sarakstā var arī izvēlēties Canton darinājumu. Aizrunājos par mediju sistēmu. Tomēr mani tā uzrunā vispirms. Nu, gandrīz vispirms, jo pats pirmais iespaids par auto rodas, tāpat kā satiekot cilvēku, no vizuālajām emocijām. Tāda reakcija ir vismaz 80% cilvēku un to labi zina auto ražotāji. Tātad – eksterjers.

Dizains. Eksterjers.

Lai gan pirmo Octavia Škoda sāka ražot 1959. gadā, par pirmo Octavia paaudzi tiek uzskatīta tā, kura no konveijera noripoja 1996. gadā. Tad vēl viņus savā azotē neturēja lielā vācu mamma. Pētot klasisko Octavia sapratu, ka veidojot jauno oktāviju dizaineri ir ņēmuši vērā klasikas formas. Īpaši priekšējā spārna asā šķautne, kas jaunajā Octavia dublējas sānu plecu līnijas visā garumā. Arī restēs var saskatīt līdzību. Toreiz tas bija astotais pēc kārtas Škoda modelis, tādēļ arī nosaukums Octavia. Ilgāku laiku to varēja aplūkot Verte auto salonā, Mežciemā. Tāds, protams, apskatāms arī Škoda dzimtās pilsētas Mlada Boleslav esošajā muzejā, jo auto markai ar 125 gadu pieredzi ir ko demonstrēt. Savukārt, jaunā Octavia ir ceturtajā paaudzē un no sava priekšteča atšķiras, ar jaunu dizainu, jaunu virsbūvi, jaunu dzinēju paleti un jauniem digitālajiem asistentiem. Arī ietilpībā palielināta. Bagāžnieks vien ar 600 l apjomu. Oliver Stefani vadītā komanda principā radījuši pilnīgi jaunu autiņu.

Jaunajā modelī vispirms uzrunā auto degungals ar nudien glītiem savienotajiem lukturiem, iepriekšējo dalīto vietā, nedaudz pazemināto resti, un jaunu, mūsdienām atbilstošu, ar viltus gaisa difuzoriem sānos un taisnām hromētu detaļu līnijām apakšlūpā veidotu buferi. Tas kopā rada vīrišķīgi nopietnus, pat agresīvus (īpaši vRS versijā, kas būs pieejama sākot ar šī gada augustu) vaibstus. Kā saka pats šefdizaineris – auto kļuvis ievērojami dinamiskāks. Tam jāpiekrīt. Plecu līnija, kas sākas pie priekšējā bufera, turpinās līdz pat liftback virsbūves bagāžnieka elipses nobeigumam pie aizmugures 3D dimantveida lukturiem. Izskatās perfekti un emocijas kutinoši.

Auto saglabājis unikālu, atpazīstamu seju. Jaunā optikas sistēma Škoda crystal lighting ar MATRIX Led gaismām ir visaugstākajā līmenī. Tiesa gan, tās uzstādīšana prasīs papildus 1650 euro, taču tas pilnīgi noteikti ir tā vērts. Man izdevās to izmēģināt tumsā braucot cauri miglai. Priekšējo lukturu staru kūlis ir dalīts vairākos savstarpēji salīmētos staros. Apmēram, pa 8 katrā pusē. Pretīmbraucošā auto siluets tiek burtiski apņemts ar tālās gaismas stariem, bet pats auto tos nesaņem, jo tajā zonā atsevišķie stari automātiski pārslēdzas tuvo gaismu režīmā un neapžilbina. Līdzīga darbība norisinās attiecībā uz tumsā izgaismotajām ceļa zīmēm. Tajās neatstarojas gaismas un nežilbina tevi pašu. Pirms gadiem 10 teiktu – kosmoss. Tagad tā ir realitāte. Par pagriezienu izgaismošanu jau vairs neviens jautājumus neuzdod.

No 3. paaudzes līdzi seko simboliskā restes forma, kurai tagad noapaļotāki stūri. Simply clever! Ceturtās paaudzes jaunums ir zīmola nosaukuma pieci burti bagāžnieka malai pa vidu. Tā ir mūsdienu auto modes tendence. Taču, manuprāt, Škodai ne pārāk piestāv, jo atstāj džipveidīga auto koda klātbūtni. Tiesa gan, virsbūves paneļi ir mazliet masīvāki kā iepriekš un man jauno Octavia gribas pielīdzināt Gran Turismo konceptam gan vizuāli, gan ietilpības ziņā. Auto patiešām varētu derēt ērtai ceļošanai.

Dizains. Interjers.

Izliektā trapeces līnija atkārtojas arī salonā uz stūres rata centrālās daļas, uz paneļa nadziņa virs mērinstrumentu displeja, un centrālās konsoles zemākā plaukta zem centrālā displeja. Nudien gaumīgi un ergonomiski. Elegance versijā tā ir ar viegli abrazīvu virsmu un alumīnija tonī. Pie ambient salona apgaismojuma, kas regulējams vairākos toņos un spilgtuma līmeņos, no tā apakšas glūn patīkami silta gaisma. Tā atspīd arī no durvju apdares augšējā plaukta apakšas. Turklāt, pie atvērtām durvīm tā ir sarkana (kalpo kā brīdinājuma signāls tumsā), bet aizverot pārtop iepriekš izvēlētajā tonī.

Durvju atvēršanas rokturi ir dizaina labākais elements šajā auto. Hromētā līnija no durvju aizmugures turpinās līdz pat roktura galam. Pirms tā liegi izliecoties jau zināmajā trapeces formā. Taktili patīkamas sajūtas atvērt durvis un izskatās perfekti. Vienīgais mīnuss – šo hromēto detaļu virsma ir pavērsta tādā leņķī, kurš dienā noķer saules starus, bet naktī laternu spuldzes un taisnā ceļā bliež precīzi acīs. Starp citu, tagad atverot durvis pie slēdzeņu bloka ir atrodams durvīs noslēpts lietussargs (gluži kā Rolls Royce), bet otrās slotiņa sniegam. Tagad, pie atvērtām durvīm, Škoda vārds projicējas arī uz ceļa.

Drošu soli Škoda spēruši nomainot klasisko ātrumkloķi pret džoistiku. Pierast pie tā nebija grūti un pat vairāk – es sāku izjust tā neesamības priekšrocību. Telefonu nolikt tam paredzētajā vietā, uzreiz aiz ātrumpārslēga, tagad ir daudz ērtāk. Salonā nav arī lieku pogu. Tikai spoguļu regulācijas, logu atvēršanas/aizvēršanas un arī “bērnu” režīma pogas uz šofera durvīm. Tās nobloķē iespēju atvērt aizmugurējās durvis no iekšpuses. Pārējās dažas pogas atrodas zem paneļa centrālā displeja apakšējā plaukta. Ar tām var tikt pie “ātrajām” darbībām – ventilēt, ieslēgt avārijas gaismas, atvērt parkošanās asistentu, atvērt auto pamatiestatījumus, utml.

Vēl dažas uz stūres, kas pati par sevi arī ir laba jaunā dizaina detaļa. Tā ir divspieķu, ar skaistiem skaļuma un citu iestatījumu regulēšanas horizontāliem cilindriem katrā pusē. Stūres ratā iemontēti arī sensori, kas seko līdzi vadītāja mundruma/noguruma pakāpei. Kopā ar smalko navigāciju auto zem centrālā mediju displeja saņem arī horizontāli uzstādītu slaideri jeb slīdni, pa kuru velkot no viena sāna uz otru var regulēt audio skaļumu, temperatūru (slidinot ar abiem pirkstiem) un arī zūmot navigāciju. Iestatījumos lapas var pāršķirt ar rokas vēzienu gaisā, kuru uztver displejā iemontētais kustību sensors.

Patīkami, ka centrālā displeja virsma pārklāta ar oleofobisko kārtu, kas liedz uz tās atstāt pirkstu nospiedumus. Panelim pa vidu no vienām durvīm līdz otrām, ir iestrādāta smalka brezentauduma strēle un tā lieliski saskan ar dažviet interjerā izmantotajām melnās klavierlakas detaļām un piešķir tam īpašu smeķi. Arī ventilācijas atveres gan paneļa abos sānos pie durvīm, gan tā vidusdaļā veidotas savienojot simbolisko saplacinātās trapeces formu, hromētās līnijas un melno plastmasu. Paneļa virsma un durvju apdares uzlikas ir no patīkami mīksta materiāla.

Un, cik skaista ir auto atslēga, kuru, diemžēl, pamatā turēsim savās kabatās, jo auto aprīkots ar keyless funkciju. Tajā noslēpta ar fiziskā atslēga, gadījumam, ja auto paliek bez elektrības.

Kad sāku apcerēt savu divu dienu braucienu, vispirms pie sevis nospriedu – salona dizains un ergonomika ir šī auto galvenā vērtība. Nudien šiki! Tikai – ir svarīgi auto papildaprīkojumu pielāgot savām vajadzībām. Tā kā man tādas nebija, izjutu elektriski regulējamu sēdekļu trūkumu. Arī to sānu noturība varēja būt labāka. Mani droši vien apmierinātu AGR sēdekļu pakotne. Bet – tas arī ir tikai viens no trim trūkumiem, kas lika domāt par to, kas varētu būt šajā komplektācijā labāks. Vēl man pietrūka bezvadu jeb induktīvā telefona uzlāde un melna vai tumši pelēka toņa griestu apdare. Visādi citādi elegance pilnā spektrā.

Braukšanas komforts un gaitas dinamika.

Ļoti sabalansēta gaita un auto piekare. Verte auto speciālisti slavēja priekšējas piekares vienkāršo uzbūvi, kas attiecīgi vieglāk un lētāk remontējama. Latvijas ceļiem atbilstošs disku un riepu izmērs 17 collas ar 70 profila riepām. Es gan izvēlētos 18 collu VEGA diskus (par papildus 900 euro) vai vēl labāk klasiskos Škoda vRS dizaina 19 collu diskus, bet pagaidām tādi nav piedāvājumā. Līkumotus ceļus auto izbrauc svārstoties. Iespējams šo sajūtu pastiprina tādai braukšanai nepiemērotie parastie krēsli bez papildus sānu noturības. Tomēr šis taču nav sporta auto un vizinoties pa taisnu ceļu iekšēji iespurdzos aiz sajūsmas, cik šis auto labi slīd pa ceļu! Labā elkoņa balsts ir regulējams gan augstumā, gan garumā. Ērti. Tomēr auto, šķiet, mazliet par platu. Lai kreiso elkoni atbalstītu uz loga ailes ir jāpastiepjas. Taču tas ir pieraduma jautājums. Ātruma sajūtas auto apslāpē ar līgano gaitu un gribas teikt – tu esi lielceļu karalis! Jaunajai oktāvijai piedāvājumā trīs veidu motori – benzīna 1.5 l ar 110 kW un manuālo 6-pakāpju pārnesumkārbu, divlitrīgais turbodīzelis ar 85 kW un manuālo 6-pakāpju pārnesumkārbu, kā arī divlitru turbodīzelis ar 110 kw un 7-pakāpju automātu. Man tika pēdējais. Motors ir ļoti dinamisks un ar to pilnīgi pietiek. Līdz simtam tas ieskrienas nepilnās 9 sekundēs! Sekvenciālā DSG automātiskā kārba pārnesumus pārslēdz ļoti līgani. Šim motoram piestāv arī Sport režīms, kuru aktivizē ar pārnesumu džoistiku. Stūres spieķu aizmugures daļā ir arī pārnesumu lāpstiņas, tiem, kuri vēlās manuāli štepselēt robus. Bez šaubām ir arī ECO braukšanas režīms. Izbaudot Sport režīmu gaitā, man sanāca vidējo patēriņu uz 100 km noturēt 7-8 l robežās. Pie mierīgākās braukšanas var iekļauties 5-6 l uz 100 km. Bet ar ECO pat līdz 4 l/100 km. Lieliski rezultāti.

Palīgasistenti.

Tādu ir vesela gūzma. Par joslā turēšanas vai parkošanās asistentu šķiet runāt vairs nav nepieciešamības. Tāpēc par galvenajiem.

Sāku ar mēģinājumu pieslēgties Škoda Connect aplikācijai. Ar tās palīdzību var atrast savu auto, ja neatceries, kur to atstāji. Aukstā laikā uzsildīt, ja vien no papildaprīkojuma ir uzstādīta extra apsildes sistēma. Siltā laikā ieslēgt kondicionieri. Arī uzzināt auto nobraukumu, atlikušo degvielas daudzumu, utt. Tomēr man neizdevās savienoties, jo izrādās, lai to paveiktu, vajadzīgi auto atslēgas abi eksemplāri. Un šis pakalpojums ir abonējams.

Ekstrēmās bremzēšanas asistents (Front assist) paredz iespējamo sadursmi ar priekšā braucošo vai stāvošo auto un ar skaņu un piktogrammu ekrānā pabrīdina. Ja vadītājs nereaģē momentāli, tad auto piebremzē pats.

ACC jeb adaptīvā kruīzkontrole. Tās piemērošanas iespējas ir lielas. No priekšā braucošā auto iespējams turēties vairāku līmeņu attālumā. Katrs solis ap 10 m. Iespēja iestatīt distanci ātrumā no 30 – 210 km/h. Turi tikai stūri, pārējo auto izdara pats – samazina vai palielina gaitu līdz iestatītajam ātrumam, nobremzē auto, ja arī priekšā braucošais bremzē. Šī opcija īpaši ērta uz šosejas un tā ir lieliska papildus drošība pret sadursmi. Auto lasa arī ceļa zīmes un brīdina, ja pārsniedz un pat piebremzē, ja aktivizētā šī iespēja.

Auto ir tik daudz palīgu, ka mierīgi varētu ņemt rokā espresso tasi un ļauties baudīt braucienu, kuru kontrolē auto pats. Sagribēji! Dažas sekundes un šis jau sāk mani brīdināt un lūdz pārņemt vadību savās rokās. Starp citu, espresso kafijas aparāts ir pieejams Škoda papildaprīkojumā par 300 euro. Kā jau mūsdienās lielākā daļa autoražotāju, arī Škoda piedāvā ļoti plašu papildaprīkojuma klāstu, sākot ar pakaramajiem, tīkliņiem, suņu segām, un beidzot ar slēpju kronšteiniem, jumta kastēm, velo turētājiem un pat īpašajiem Škoda velosipēdiem.

Cena.

Pagaidām Škoda Octavia bāzes cena ir 19 200, par auto ar benzīna 1.5 l dzinēju un manuālo 6-pakāpju pārnesumkārbu. Ar vieglmetāla 16 collu diskiem un vēl neskaitāmiem labumiem. Piemēram, auto elektronisko stāvbremzi, 4 skaļruņu sistēmu priekšā, ārkārtas zvana funkciju, utt. Tiesa gan, atkarībā no komplektācijas, bāzes cenā iekļauti atšķirīgi elementi. Piemēram, Elegance iepakojumā melnā salona apdare ir bāzē, bet Active un Ambition komplektācijās to būs jāizvēlas papildus. Es vizinājos auto par 28 tūkstošiem, bet konfigurējot savu Škoda, man sanāca aizrāpties līdz 34 tūkstošiem. Daudzi joprojām baidās iztērēt šādu summu par Škoda markas auto. Pamatā izvēli nosaka prestiža jautājums, kas pie mums Latvijā ir svarīgāks par praktiskumu. Diemžēl. Taču čehus tas maz uztrauc un viņi iet uz priekšu lieliem soļiem. Pirms gada VW pat bija nobažījies par pircēju tendenci vairāk iegādāties tieši Škoda, nevis citu šī koncerna marku modeļus. Kad arī parastais latvietis kļūs praktiskāks, šīs markas auto būs Latvijā pārdotāko auto saraksta augšgalā. Un es varu droši teikt – šai markai tā ir īstā vieta! Augusts Škoda automobiļiem Latvijā ir svarīgs mēnesis. Tajā piedāvājumu papildinās vRS versija, tiks atjaunināta mediju sistēma, kas ļaus Android Auto izmantot bez USB kabeļa, dzinēju gammu papildinās vienlitrīgais 110 zs benzīnieks (ar auto sākuma cenu 17 700 euro) un arī ar dabas gāzi darbināmais motors, 1.4 l hibrīddzinējs, arī pilnpiedziņas versija, un vēl un vēl…. Bet uz nākamo gadu Škoda plāno publikai piedāvāt savu elektrificēto spēkratu ENYAQ. Kāds tas būs? Ja ļausiet, piedāvāšu jums apskatu tiklīdz šis auto būs nonācis Latvijā.

Pēcvārds.

Ņemot vērā Škoda markas pārdošanas tendences un labo attiecību cena/kvalitāte/dizains, man gribas domāt, ka Škoda ir daudz lielāks tautas auto par pašu mātes autoražotāju. Tikai jāmēģina tikt pāri šajā zemē dzīvojošo aplamajam stereotipam, ka tikai braucot prestižas markas auto tu vari būt pamanāms. Manuprāt, jaunā Škoda Octavia ir domāta praktiskam pieaugušajam. Cilvēkam, kurš ir dzīvē pārliecināts par sevi, ir iekārtojis to un zina svarīgākās dzīves vērtības, kur auto vieta ir visai niecīga, un tomēr ir.

Reklāma

19 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
19 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

prichom te rutulis

Rutulis testēja šo auto un savos iespaidos dalījās šajā rakstā.

kursora next influenceris, pazistamais it chuvax norchix71

Normim labi sasnāk. Māris nes (mēģina nest) ūdeni.

Šeit pilnīgi jāpiekrīt Tev, jo salīdzinot ar Māri, šo ikdienišķajam lietotajam lasīt bija patīkamāk un informatīvāk.

asistenti jau arī ir palīgi)  

Ir labs review.

Rutulis pārsteidza, ļoti atbildīgi piegājis apskatam, malacis

Kādā veidā iebūvētā navigācija (par 1500 eur ouch), var būt labāka par waze un google maps, kas vienmēr aktuāli un satur informāciju par sastrēgumiem?

Labums ērtumā, jo nav nekas nekur jāpieslēdz. Es gan to nenosaucu par labāku kā Waze vai Google maps. Šādu opciju nesaucu par extru, ja ir bāzes navigācija. Pagaidām, jo augustā būs mediju sistēmas apdeits, kas ļaus lietot Waze un Google Maps no telefona bez vada. Tad tā būs pavisam cita lieta. ;)
 

Pat ērtums tur nav nekāds. Cik nu ērti ir bakstīties kaut kādas škoda ekrāna (vai jebkādas citas markas auto), ja to var normāli izdarīt iekš telefona? Vienīgi jāiesprauž vads, kas aizņem 1 sekundi.   Piemērs ar carplay – izeju no mājas, ejot līdz mašīnai, telefonā waze’ā ievadu adresi, apsēžos un iespraužu lightning vadu (otrs gals vienmēr ir iesprausts). Viss! Vairāk neviena poga nav jāspiež, navigācija ir gatava. Pats waze uz displeja parādīsies līdz ko iedarbināšu auto.   Latvijā, ja navigācija nenāk par brīvu komplektācija, jābūt pilnīgam muļķim, lai ko piemaksātu vai arī tādam, kurš plāno braukt ar savu auto uz… Read more »

Nu kā tad nav ērtums? Nav nekādi vadi jāslēgā, nav telefonā jābakstās. Ja pie mums Waze nebūtu tik ļoti populārs, šis vispār nebūtu nekāds jautājums. Plus, modernos auto statiskajai karšu informācijai klāt nāk vēl arī dinamiski atjaunojama informācija par laika prognozi vai satiksmes informācija. Un tas beidzot jau sāk kaut kādā mērā darboties pat Latvijā. Tāpēc es arī sliecos piekrist viedoklim, ka laba iebūvētā navigācija ir ļoti noderīga ekstra par ko ir vērts maksāt. Īpaši, ja plāno izbraukt no valsts tālākos ceļojumos.

Šis aizspriedums droši vien nāk vēl no laikiem, kad mašīnās iebūvētās navigācijas (no diskiem lasāmās) Latvijā rādīja vien trīs šosejas. Waze tajā laikā nāca populāra ar visiem ceļiem, un tāda arī palika.
 
Pluss Wazei ir arī integrācija ar Google Calendar adresēm. Ļoti ērti, ja pirms tam pasākumu vietas ir ieliktas kalendārā, Waze pati piedāvā uz turieni braukt, nekas nav papildus jādara.

Protams, Waze vienmēr būs aktuālāka karte un satiksmes informācija (īpaši Latvijā), jo es vismaz savos 1000km elektroauto testos esmu novērojis, ka ne visām pat it kā jaunām mašīnām tā karšu informācija ir precīza. Piemēram, kaut kuram auto nemaz nebija atrodama Liepājas uzlādes stacijas adrese. Bet labi, tā izskatās pēdējos dažos gados piebūvēta klāt pļavā.

Tas viss, kungi, ir pieraduma jautājums. Es pats, piemēram, Rīgā un arī pa Latviju navigāciju lietoju ļoti reti. Tā man nepieciešama tikai izbraukumiem ārpus LV. Bet tā kā biežāk to daru izmantojot avio pakalpojumus, navigācijas klātesamība auto nav tik aktuāla. Un, ja ir, tad pietiek ar auto stock navi. Bet, kā jau teicu – tas ir individuāli. Un tā kā šajā rakstā ir mani novērojumi – kāpēc par to jāstrīdas? Katram savs.

Bet par 1.5k? Ja ikdienā neizmanto navigāciju, tad ceļojumiem ārpus LV diez vai pragmatiskais škodas pircējs būs tas, kas piemaksās tik daudz. Waze un gmaps tomēr būs spēcīgāks par gandrīz jebkuru iebūvēto sistēmu lokāli un izbraucot ārpus LV internets arī pieejams visur Eiropā.

Atkarīgs no auto cenas. Ja runa par konkrēti šādu Oktāviju, tad es vēl padomātu. Dārgi, bet ļoti labi saprotu, kāpēc tādu fīču auto tomēr gribas. Nereti gan ražotāji nav muļķi un to navigāciju apvieno ar vēl kaut kādām funkcijām bez kurām pagrūti un tādējādi motivē piekomplektēt to klāt.

Nu, tādas ir autoražotāju tirgus cenas. Nedomāju, ka kāds cits šāda paša līmeņa navigāciju piedāvā par zemāku cenu. Ja kļūdos, parādi kādu piemēru!

Jā, es labprāt nākotnē lasītu tikai šādas preses relīdzes automašīnām.

Reklāma
Reklāma
Reklāma