Par spīti solījumiem, ka pašbraucošie transportlīdzekļi varētu izvairīties no iespējamām avārijām uz ceļa, jauns pētījums ļāvis secināt, ka autonomie braucamie nemaz nav spējīgi novērst pat pusi cilvēka radītu satiksmes negadījumu.
Autotransporta drošības eksperti norāda, ka ASV aptuveni 94% avāriju ir cilvēku izraisītas. Vienlaikus apdrošināšanas kompānijas IIHS veiktajā pētījumā teikts, ka gudrās autonomās mašīnas spēs novērst tikai vienu trešdaļu no tām. Lai arī pašbraucošajos auto esošais dators spēj identificēt bīstamas situācijas uz ceļa, reaģēt uz tām ātrāk nekā cilvēks, neizrādīt apjukumu vai bailes un galu galā nebūs iereibis, tik un tā saglabājas teju 70% varbūtība, ka šādi braucamie nespēs izvairīties no avārijas.
Pētījuma ietvaros tika apskatīti vairāk nekā 5000 avāriju cēloņu, izanalizējot, kuras no tām spētu vai nespētu novērst autonomās mašīnas. Izsecināts, ka datoru vadītie spēkrati šobrīd vēl lielā daļā gadījumu var pieļaut virkni liktenīgu kļūdu. Piemēram, nespēja precīzi novērtēt citu transportlīdzekļu braukšanas ātrumu, plānošanas kļūdas, kas var rasties, braucot ar ceļa segumam neatbilstošu ātrumu, nepareizi izvairīšanās manevri un citas kļūdas, ko pagaidām šoferis pie pilnas saprašanas ir spējīgs novērst. Tas nozīmē tikai to, ka pašbraucošajiem transportlīdzekļiem ne tikai jāspēj uztvert apkārtējā pasaule, bet arī ļoti laicīgi jāreaģē uz notiekošo.
Vienlaikus uzsvērts, ka tas, cik daudz avāriju pašbraucošs auto ir spējīgs novērst, atkarīgs arī no ražotāja. Tomēr skaidrs ir viens, ka avāriju skaits būtiski samazinātos, ja dators ievērotu visus ceļu satiksmes noteikumus, ieskaitot ātruma ierobežojumus un precīzāk novērtētu satiksmi.
Interesanti būtu zināt cik liels % šajā gadījumā būtu ar mazākām sekām.
Jāsecina ka autonomās braukšanas sistēmas beidzot sasniegušas cilvēka līmeni. Jo visi 5000 avāriju cēloņi ir tieši tādi paši, kādus izraisītu cilvēks ar parasto braukšanas pieredzi. Pēc novērojumiem šoferu, kuriem ir “pilnā saprašana”, būs labi ja kādi 25%.