Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW i3 bez bremžu maiņas veicis 277 tūkstošus kilometru

    Jaunākie raksti

    Radīts lokālai mobilitātei bez izmešiem, BMW i3 modelis demonstrē iespaidīgas ikdienas iespējas un izturību – kopš tā ienākšanas tirgū BMW i3 ar vairāk nekā 165 000 pārdotām vienībām ir pasaulē populārākais elektriskais transportlīdzeklis premium kompaktajā segmentā.

    Kā celmlauzis ilgtspējīgai mobilitātei BMW i3 sešu gadu laikā ir kļuvis par ārkārtīgi veiksmīgu modeli un elektriskās mobilitātes simbolu. Kopš nonākšanas tirgū tā pārdošanas apjomi gadu no gada ir nepārtraukti palielinājušies.

    BMW i3 pārliecina ikdienas lietošanā ar uz nākotni orientētu braukšanas prieku un daudzpusīgām īpašībām, ievērojami pārsniedzot lietošanas rādiusu pāri pilsētu robežām. Par to var pārliecināties, iepazīstoties ar elektromobiļu pionieru pieredzi –  viņi regulāri brauc lielus attālumus ar savu BMW i3 un katrs no viņiem ir veicis vairāk nekā 200 000 kilometru bez izmešiem.

    Pateicoties savai tehnoloģiju flagmaņa lomai un ilgstošajiem pārdošanas panākumiem kopš tā iznākšanas 2013. gadā, BMW i3 ir ieguvis ikonas statusu. BMW grupa turpina attīstīt šo modeli un šobrīd plāno pagarināt tā ražošanu vismaz līdz 2024. gadam. Klienti galvenokārt uzsver BMW i3 uzticamību, izturību un darbības attālumu.

    BMW grupas pirmais elektriskais automobilis jau gadiem ilgi ir pierādījis sevi kā rentablu spēkratu, kas ir pilnībā piemērots ikdienas lietošanai. Klienti, kuriem BMW i3 tika piegādāts neilgi pēc tā iznākšanas, kopš tā laika gan transportlīdzekli, gan tā oriģinālo akumulatoru ir pakļāvuši reālai izturības pārbaudei, izmantojot ilgtspējīgu mobilitāti ne tikai ikdienas pārvietošanās laikā, bet arī regulāri veicot lielākus attālumus un pat brīvdienu ceļojumus.

    „BMW i3 spēkrata koncepcija ir unikāla,” komentē Helmuts Neimans no Ticas ciemata Vācijā. „No ārpuses tas izskatās tik moderns, ka cilvēki vēljoprojām atskatās.” Neimans kopš 2014. gada vietējā mērogā brauc bez izmešiem un bez jebkādām problēmām ar savu BMW i3 BMW (60 Ah) mērojis ceļu arī līdz Berlīnei un Alpiem. „Papildus milzīgajam braukšanas priekam, BMW i3 ir vienkārši ļoti ekonomisks automobilis. Tas attiecas gan uz enerģijas patēriņu, gan uz uzturēšanas izmaksām,” viņš saka. Ar vidējo enerģijas patēriņu 13 kWh uz 100 kilometriem enerģijas izmaksas ir ļoti minimālas – ne tikai salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēja automašīnu, bet arī ar citiem elektriskiem transportlīdzekļiem. Ar elektrības cenu 30 centi par kilovatstundu Neimana enerģijas izmaksas ir tikai 3,90 EUR par 100 kilometriem (Latvijā – ~13 centi par kWh = 1,70 EUR par 100 km).

    Vācu automobiļu kluba ADAC veiktā analīze jau parādījusi, ka papildus ekoloģiskajiem aspektiem arī ekonomiskie aspekti runā par labu elektriskajam automobilim. Salīdzinot kopējās izmaksas, BMW i3 bija par aptuveni 20 procentiem izdevīgāks nekā izmēra un veiktspējas ziņā salīdzināms BMW modelis ar iekšdedzes dzinēju. Papildus zemākām enerģijas izmaksām un zemajam vērtības kritumam izmaksu efektivitāti veicina arī zemi uzturēšanas izdevumi. BMW i3 īpašniekam eļļas maiņa vai bojātas izplūdes sistēmas ir pagātnes relikts. Bremzēšanu parasti veic ar rekuperācijas palīdzību, tādēļ Helmutam Neimanam pat pēc vairāk nekā 277 000 kilometru nobraukšanas vēl ne reizi nav nācies nomainīt sava BMW i3 bremžu klučus un diskus.

    Neimans ir viens no klientiem, kurš piedalījās modernizācijas programmā un aizstāja sava BMW i3 60 Ah akumulatoru (22 kWh enerģijas kapacitāte) ar BMW i3 94 Ah modeļa augstsprieguma akumulatora bloku (enerģijas kapacitāte 33 kWh). Jaunais akumulators piedāvā lielākas enerģijas rezerves. „Tas tālos braucienus padara daudz ērtākus,” viņš saka.

    Pieredze, kas iegūta no klientiem, kuri izmanto pirmo ražošanas gadu BMW i3, liecina, ka pat pie liela nobraukuma automobiļiem ar oriģinālo akumulatoru nobraucamais attālums samazinās tikai nedaudz. Tas apstiprina BMW grupas iecerēto attiecībā uz augstsprieguma akumulatora kvalitāti. Neviena BMW i3 augstsprieguma akumulatoru līdz šim nav nācies nomainīt pārlieku samazinātas kapacitātes dēļ. Tā kā akumulatora potenciāls, sasniedzot iepriekš noteiktos 100 000 kilometrus, nebūt nav izsmelts, BMW grupa jauniem BMW i3 Eiropā ir pagarinājusi akumulatoru garantiju. Maksimālais nobraukums garantijas laikā tagad ir 8 gadi un / vai 160 000 kilometri.

    BMW grupa ir arī izstrādājusi risinājumus akumulatoru, kas vairs nav piemēroti lietošanai automobiļos, atkārtotai izmantošanai. Pēc ilgas dzīves automašīnās viņi joprojām var vērtīgi kalpot kā stacionāras enerģijas uzkrāšanas vienības. Augstsprieguma akumulatori no testa prototipiem un akumulatori, ko nodevuši klienti, piedaloties BMW i3 modernizācijas programmās, tiek izmantoti BMW rūpnīcā Leipcigā kā no vēja turbīnām iegūtās zaļās enerģijas uzkrāšanas ierīces.

    Izmantojot jaunākās paaudzes akumulatoru, kas uzstādīts BMW i3 (120 Ah) un kura bruto enerģijas kapacitāte tagad ir palielināta līdz 42,2 kWh, bija iespējams palielināt nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi līdz 285-310 km WLTP testa ciklā un līdz 260 kilometriem ikdienas lietošanā. Tas ir pielīdzināms aptuveni 50 procentu pieaugumam salīdzinājumā ar BMW i3 ar pirmās paaudzes augstsprieguma akumulatoru.

    Pat pēc daudzu gadu braukšanas ar elektroauto klientus joprojām aizrauj elektromotora tūlītējā jauda un griezes moments, kā arī tikai viena pedāļa izmantošana, automašīnai bremzējot ar rekuperācijas palīdzību. „Es esmu testējis arī citus elektriskos transportlīdzekļus, arī lielākus un ātrākus,” saka Robs van Rons no Nīderlandes, „taču neviens no tiem nebija tik veikls un viegli lietojams kā BMW i3.” Kopš 2013. gada beigām Rons ar BMW pirmās paaudzes elektrisko modeli ir nobraucis 276 000 kilometru, no 2019. gada marta tiem pievienojot vēl 25 000 ar jauno BMW i3 (120 Ah). Jaunais modelis, ikdienā braucot garus gabalus, ir jāuzlādē tikai vienu reizi dienā, un van Rons parasti zina, kā to laiku praktiski izmantot. „Uzlāde nebūt nenozīmē gaidīšanu,” viņš saka. „Es pavadu laiku, veicot administratīvus darbus vai veicot telefona zvanus, kam nepieciešama mana pilnīga uzmanība.” Garajos braucienos viņš ir atklājis ātrās uzlādes staciju priekšrocības, kas bieži vien ir kafejnīcu tuvumā. Jāatzīmē, ka Robs van Rons un viņa ģimene ar savu BMW i3 ir devušies garos ceļojumos līdz pat Nordkapam, Faru reģionam Portugālē un Sicīlijai.

    Žoao Gonzalves no Portugāles pietika ar vienu testa braucienu 2013. gada ziemā. „Tā bija mīlestība no pirmā acu skatiena – apvienojumā ar daudzām ekonomiskām un ekoloģiskām priekšrocībām”. Kopš tā laika viņš ir izbaudījis katru braucienu – „uz darbu, brīvajā laikā un brīvdienās. Mans BMW i3 mani vienkārši ved visur”. Viņš nobrauc līdz 250 kilometriem dienā, un iespēja uzlādēt akumulatoru darba laikā vienmēr ir viegli atrodama – vai nu birojā vai apmeklējot klientus. Gonzalves tagad pārsēdies uz jauno BMW i3s (120 Ah). Paaugstinātā jauda – 184 Zs – palielina braukšanas prieku, un augstsprieguma akumulatora paplašinātā kapacitāte „padara ikdienas dzīvi vēl vieglāku. Garāki braucieni tagad ir ērtāki un ātrāki.”

    Varis Lāzo no Latvijas ar BMW i3s (94 Ah) pārvietojas vairāk nekā gadu un, lai arī vēl nav nobraucis 200 000 km, ik dienu mēro 80-100 km. „Jau labu laiku skatījos uz elektroauto, jo tas ikdienā ir efektīvāks, izdevīgāks un arī zaļāks. Runās esam „zaļi”, bet, kad jānonāk līdz rīcībai, tad tā zaļā domāšana bieži vien paliek novārtā,” elektroauto izvēli skaidro Lāzo.  Auto gan ir ne tikai zaļš, bet arī ērts un praktisks: „Tiem, kas ikdienā pieraduši pārvietoties ar SUV, BMW i3 būs patīkams ar to, ka nav gluži tik zems kā sedans. Tas ir ļoti ērts ikdienas lietošanā – lielas durvis, viegla iekāpšana un laba pārskatāmība. Tāpat ļoti patīk durvju koncepts – tās var ātri atvērt no vienas vietas. Ikdienā auto tiek izmantots darba vajadzībām un regulāri bez problēmām pārvietojamies trijatā un četratā.”

    Taujāts par to, vai esot bijis jāmaina ikdienas paradumus, Varis atbild: „Ar elektroauto tu neesi ierobežots, tas ir mīts. Ikdienā nobraucu 80-100 km un nav jāpielāgojas vai jāmaina ikdienas ieradumi. Visi ir pieraduši lādēt telefonus katru dienu, un tāpat ir ar mašīnu – vakarā iespraud rozetē un no rīta akumulators ir pilns. Esam braukuši arī pa Latviju un ir gana daudz ātro uzlāžu vietu. Pirms brauciena, protams, apskatos, kur tās atrodas. Tā kā daļa uzlāžu staciju ir pie vai netālu no DUS, tad padzer kafiju, apēd bulciņu un +- 30 minūtēs tev akumulators ir gandrīz pilns.” Noslēgumā viņš bilst, ka ir sajūsmā arī par automašīnas braukšanas īpašībām – „dinamika ir izcila, vienmērīgā jauda visa pedāļa diapazonā ļauj no krustojuma aizbraukt pirmajam. Ikdienā gan baigi nesportoju, bet jauda, svars un vadāmība kopā rada ļoti labas sajūtas”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Lauris
    28.05.2020 15:35

    Šo bez salkanuma sajūtas nav iespējams lasīt. Bet gan jau nepieciešami arī šādi, lai ir ar ko salīdzināt labus rakstus

    ASh
    28.05.2020 16:00

    Helmuta Neimaņa no Ticas (Titz) ciemata sajūsmas stāsts par “bezproblēmu” braucienu uz Alpiem un Berlīni nepārliecina :) Ar viņa 22kwh bateriju viņam šis 600+km posms bija jāveic vismaz ar 4 uzlādēm, lādēšanai vien patērējot ap 10 stundas, ja šo pašu posmu veicot ar jebkuru parasto auto 10h var aizbraukt turp un atpakaļ.. :)

    Es nesaku, ka elektro auto ir slikts, bet piekrītu Laurim – pārāk salkans un izskaistināts reklāmraksts :)

    SS...
    28.05.2020 17:39

    Braucot pilsētā ar elektromašīnu uz 30km/h bremzes var nelietot !

    Krotow
    28.05.2020 17:56
    Reply to  SS...

    Arī ja bez bremzēm stājoties pie sarkanās gaismas, priekšā aizlien “brāļu tautas” indivīds nosmulētā “žurkā”?

    Laslo
    28.05.2020 18:52
    Reply to  Krotow

    Ja uzspiedīsi un pagūsi sānā, nevis pakaļā – uzskati ka tehnoloģijām ir nozīme!

    Krotow
    29.05.2020 00:14
    Reply to  Laslo

    Te domāju scenāriju kad ripinies ar aprēķinu ka auto apstāsies tieši aiz priekšā pie sarkanās gaismas stāvošā un tad pēkšņi pa blakus joslu viens tev aiznesas garām, pielien priekšā un met pa bremzēm.Tad kā tur palika ar elektroauto bremzēm? Un stāsta ka ilgi nellietoti bremžu diski slikti pillda savu uzdevumu.

    Skābene
    29.05.2020 08:59
    Reply to  Krotow

    Viss normāli, pat pirmās paaudzes Toyota hibrīdiem pirmā bremžu apkope pēc grāmatas ir tikai uz 100k, tā kā 100% elektroauto tas nav nekas nereāls. Parastās bremzes tur pieslēdzas tikai niknas bremzēšanas laikā, pārējā laikā pieteik ar elektromotoriem.

    I3 driver
    28.05.2020 18:17

    Diemžēl no pieredzes zinu ka ar 60 ah baču pilsētas režīmā – grādos vairāk par 70km nevar nobraukt, 120ah bača izvilks 130-150km PILSĒTĀ! Ārpus, līdz 85-90km h, reāli izvilks 120km maksimums… + katra uzlāde ko cilvēks pavada pie vada ir crazy…

    Andris Duums
    31.05.2020 17:59
    Reply to  I3 driver

    Ja tu uzlādi pavadi pie vada tad tu tiešām esi crazy

    Laslo
    28.05.2020 18:38

    Atver durvis no vienas vietas!

    Vairis
    28.05.2020 19:15

    Kristap, vai šādu Tu redzi kursors.lv rakstu kvalitātes latiņu arī nākotnē? Kā autors norādīta preses relīze, bez saites vai info par to, no kurienes šī relīze.

    Enyoj
    28.05.2020 20:46
    Reply to  Vairis

    Viņam jau pajāt kas te rakstīts, galvenais lai tauta nāk 🤭

    Kursors.lv
    28.05.2020 22:58
    Reply to  Enyoj

    Galvenais, lai pie mums ir aktuāla, interesanta un uzticama tehnoloģiju informācija. Ja tas būs spēkā, būs arī apmeklētāji. Līdz šim tas ir darbojies tieši šādi.

    Agris
    29.05.2020 09:36
    Reply to  Enyoj

    Jā, praktiski 90% satura tiek gatavots priekš tantes googles, varbūt 1% priekš lasītājiem, pārējais – reklamraksti.
    Turklāt kursors ir kļuvis par viscenzētāko vietni Latvijā, jo Kristaps ir vienīgais, kuram šajā vietnē var būt viedoklis, bet kad to pašu pagriež pret viņu, tad apvainojas kā trīsgadīgs bērns.
    99% ka šis komentārs arī neizdzīvos 😄

    Vairis
    29.05.2020 14:30
    Reply to  Enyoj

    Nedomāju, ka situācija ir tāda, kā raksti.

    Kursors.lv
    28.05.2020 22:57
    Reply to  Vairis

    Preses relīzes parasti nāk visnotaļ tieši no zīmoliem par kuru produktiem ir pats teksts. Šajā gadījumā tas ir BMW dīleris Inchcape BM Auto.

    Šāda veida saturu pēc pamatīgas izvētīšanas publicējam, ja tas nesatur nepatiesu informāciju un aizskar kādu notikumu vai tēmu, kas man šķiet pietiekami interesanta vai nozīmīga un pašiem nav laika to apstrādāt. Šajā gadījumā runa ir par to, ka elektroauto mēdz būt mazāk remontu un apkopju kā tādu.

    Vairis
    29.05.2020 14:39

    Tad rakstā tomēr būtu nepieciešams norādīt piem. “Kā informē BMW dīleris Inchcape BM Auto, …..”

    Tas ļauj saprast, no kurienes iegūta informācija. Saprotu, ka tā var izklausīties pēc matu skaldīšanas, bet kursors.lv redzu lielu pievienoto vērtību un potenciālu, tāpēc ar šādām vienkāršām modifikācijām nodrošināt korektumu pret lasītājiem būtu vēlams. Tas atsijātu Kursora potenciālu vainošanu, ja relīze būtu, piemēram, nevis no BMW bet gan Audi un pa vidu pavīdētu kāda viegli slēpta bet uzsvērta trūkuma nianse. Tajā pašā relīzē bija arī latvieša Vara Lāzo komentārs? (paskatījos, ka Inchcape BM Auto ir no LV, tāpēc pieļauju, ka jā). Norādot preses relīzes avotu arī paliek skaidrākas daudzas lietas un iespējams izvairīties no pārpratumiem.

    Kursors.lv
    29.05.2020 15:38
    Reply to  Vairis

    Kā jau minēju iepriekš, mēs publicējam preses relīzes no zīmoliem vai to pārstāvjiem pa tiešo un saturā ir uzreiz skaidrs no kurienes tam aug kājas. Papildus informāciju pievienot neplānoju, jo tas ir lieks, un, manuprāt, absolūti lieks darbs. Es šo laiku labāk vēlu jauna satura piemeklēšanai vai sagatavošanai. Tev atliek vien uzticēties man un maniem kolēģiem un zināt, ka neiebarosim sūdu :)

    Pičs
    29.05.2020 08:58
    Reply to  Vairis

    Ko jūs Kristapam krītat krāga par šo reklāmrakstu?

    Man arī nepatīk kas un kā tur ir rakstīts, bet, redzot, ka tas ir reklāmraksts, viss top skaidrs.

    Es izlasu, pavīpstinu, nepiekrītu skaistajiem vārdiem un viss.

    Bet es nepārmetu Kristapam.

    Vairis
    29.05.2020 14:42
    Reply to  Pičs

    Nav nekādu iebildumu pret reklāmrakstiem vai preses relīzēm. Kā jau atbildēju arī Kristapam, norādu, ka nepieciešams norādīt ne tikai, ka tas ir reklāmraksts vai preses relīze, bet arī, kas piedāvā konkrēto informāciju. Šeit varētu būt skaidrs, ka to piedāvā BMW. Bet ne visos rakstos to var tik vienkārši “izzīlēt”. Un vai lasītājiem vajadzētu nodarboties ar pārdomām par tēmu “diez, kurš šos salkanos vārdus ir sacerējis”.

    Reklāma