Kamēr visos Kursora elektroauto apskatos lielākā problēma ir dabūt elektrību mašīnā un nobraukt pēc iespējās tālāk, tad izrādās, ka ar Tesla Model 3 un, iespējams, ar Model Y automašīnām tīri teorētiski ir iespējams veikt pretēju procesu un elektrību pievadīt savai mājai.

Inženieris Marko Gaksiola (Marco Gaxiola) veicis elektroauto izjaukšanu, lai sniegtu informāciju kādam Tesla konkurentam, un atklājis, ka lādētājs ļauj elektrību no baterijas vadīt arī atpakaļ. Tas ir pielāgots pat 3 fāzu pieslēgumam, kas potenciāli nozīmē šo iespēju izmantot globāli. Šobrīd divpusējā lādēšana gan nav pieejama, taču to būtu pavisam vienkārši iedarbināt ar programmatūras atjauninājumu, jo visi nepieciešamie dzelži jau atrodas auto.

Avots: Marco Gaxiola

Pie šīs tehnoloģijas iepriekš ir strādājušas Honda un Nissan kompānijas, taču vienas no lielākajām šaubām ir par bateriju ilgtspējību, izmantojot šādu pārslēgšanos, kad elektrība tiek saņemta un kad dota atpakaļ (angliski vehicle-to-grid). Lielākais ieguvums ir iespēja ļoti efektīvi izmantot laiku, kad elektrības cena ir augsta, to paņemt no automašīnas. Tāpat elektroauto kalpotu kā sava veida braucošais akumulators, kurš spēj dalīties ar enerģiju.

Avots: Tesla

Kā norāda eksperti, tad no šādas divpusējās lādēšanas sistēmas ir jēga, ja ir liels automobiļu parks. Piemēram, ar 1 miljonu uz ceļa esošo Teslu automašīnu tā šobrīd ir 10 gigavatu braucoša jauda, kas ļautu apgādāt 6 miljonu māju uz vienu dienu. Tātad pietiekami daudz.

Šī temata kontekstā gribēju padalīties ar YouTube kanālu Munro Live, kurā inženieris veic pilnīgu Tesla Model Y izjaukšanu un sniedz savu vērtējumu par auto uzbūvi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Ja atmiņa neviļ, tad Tesla pati reklamējās, ka var pa nakti uzlādēt auto un lietot auto uzkrāto enrģiju mājsaimniecības vajadzībām pa dienu, kad elektrība ir dārgāka. Priekš tam nav vajadzīgi visādi Kuļibini, kas jauc Teslas.

Krotow

Cilvēku atmiņa ir īsa. Lai tik jauc vien, gan tur atradīs vēl kaut ko interesantu.

Vienīgi jautājums, kā izlikšanās par dīzeļģeneratoru ietekmēs baterijas mūžu.

spriidiic

Elektrība dara visu , ko tai liek . Protams , ka tā ir vēl viena el.enerģijas transformācija ar vēl vienu zudumu % . Ideālā variantā 80% tiek pārveidoti no līdzstrāvas maiņstrāvā . Pieslēgtajam patērētājam jābūt apm 80% mazāk rijīgam , par invertora max . Tad ir ok . Ja ir pieslēgta mazāka jauda , zudumi pieaug . Apmēram pusi var dabūt atpakaļ praktiski vienmēr . Jābūt iekārtai , kas atslēdz māju no kopējā tīkla , citādi tas jādara manuāli – atslēdz ievada drošinātāju/”automātu” , tad sāc lietot līdzstrāvu no auto . Ekstremālā situācijā , kad nav tīkla sprieguma , var… Read more »

Haralds Jekabsons

Nav brīnums, ka Tesla šo funkciju ir izstrādājusi. Citām automašīnām šī funkcija ir nomināli iebūvēta un oficiāli pieejama …