Dienvidkorejas autoražotājs Kia līdz 2025. gadam plāno piedāvāt 11 dažādus elektroauto modeļus, tāpēc šobrīd tiek aktīvi strādāts gan bija elektriskās piedziņas platformas, kā arī pārņemtas jau esošas tehnoloģijas no konkurentiem.

Viena no tādām ir Porsche sniegtā 800 voltu uzlādes sistēma, kuru šobrīd kā tirgū vienīgais saņēmis Taycan modelis. Kia mērķtiecīgi attīstot savu elektroauto piedāvājumu saredz iespējas šādā uzlādē, tāpēc plānots, ka auto modeļi, kuri būs paredzēti garākām distancēm, saņems 800 voltu uzlādi, lai veiktu ļoti ātru baterijas papildināšanu. Šobrīd Porsche Taycan var lādēties ar 270 kW jaudu. Šī tehnoloģija ļauj saglabāt un pat samazināt akumulatoru svaru. Kia plānos šo iespēju piedāvāt tieši Eiropas tirgus modeļiem no 2021. gada. Pārējie modeļi, kuru nobraucamajai distancei būs mazāka nozīme, saņems ierasto jomas standartu – 400 voltus.

Kia piegājiens elektrisko automašīnu izstrādē ir ņemt jau kaut ko tirgū gatavu, un pielāgot savām vajadzībām, kas noteikti šo procesu padara lētāku, jo izstrādāt visu elektrisko piedziņu, bateriju tehnoloģijas un novietojumu var aizņemt ilgu laiku un tam nepieciešamas lielas investīcijas. Taču attīstot savu tehnoloģiju, var radīt ļoti efektīvu risinājumu. Šobrīd tieši Volkswagen MEB rādītā platforma būs elektroauto nākotne daudziem ar VW saistītajiem uzņēmumiem, kā arī tā būs pieejama citiem autoražotājiem.

Kia uzskata, ka tieši Eiropa būs augošākais elektroauto tirgus, jo noteikumu dēļ autoražotājiem būs jāsamazaina CO2 izmeši, ko gaisā palaiž saražotie auto.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN

Šis KIA risinājums arī ietvers DC–>DC pārveidotāju lai dabūtu tos 800 Voltus standarta ātrās uzlādes stacijā, tādējādi vēl jo vairāk izniekojot enerģiju un samazinot uzlādes ātrumu?

Ac/dc

Nedomāju, ka tur būs DC-DC. Porsche nav. Drīzāk iespeja sadalīt paku 2x400v grupās pie 500V stacijām.