Waze Latvijas brīvprātīgo kopienas Facebook lapa šodien informē, ka arī Latvijā tagad ir iespējams izmantot Waze lietotnes funkcijas, kas īpaši noderīgas elektroauto braucējiem. Proti, lietotnē varam norādīt, ka braucam ar elektroauto un tad atbilstoši CSN navigācija piedāvās maršrutus arī pa sabiedriskā transporta joslām. Iepriekš to varēja dabūt gatavu, ja izvēlēlējāmies Taksometrs vai Moto braucamrīka tipus. Tāpat vietējie Waze entuziasti ir pievienojuši lietotnē arī informāciju par lielāko daļu elektroauto uzlādes stacijām. Tās var meklēt pēc EUS / EUP atslēgvārdiem vai izmantojot elektriskās rozetes emoji (🔌). Izskatās, ka šobrīd Latvijā atjaunotā lietotnes versija pieejama Android ierīcēm, jo vismaz uz mana iPhone vēl nerādās. Jāpagaida, drīzumā jābūt.
Iepriekšējās brīvdienās ar jauno VW e-up! elektroauto mēroju 1000km braucienu un ar galvenajām brauciena laikā gūtajām atziņām vari iepazīties šajā rakstā/video.
Phe, es domāju būs “vieglā” versija, kas mazāk tērēs telefona CPU, tādejādi nebūs jālādē braucot…
Tad jau laifkakeri varēs norādīt vāzei savu auto kā elektro un vālēt pa sabiedriskā transporta joslām līdz pirmajam CP postenim.
Pamanīju, ka Waze sācis arī brīdināt par dzelzceļa pārbrauktuvēm pirms to šķērsošanas! Būtu feini, ja vēl brīdinājums sinhronizētos ar LDZ datiem par to, cikos pārbrauktuves veras ciet un šo info izmantotu ceļu plānošanas algoritmā, lai nav jāstāv pie aizvērtām pārbrauktuvēm, bet var braukt pa alternatīvu maršrutu.
Vai arī Liepājā, kur izgriežamais tilts, navigācija liek braukt pāri karostas tiltam, bet tilts uz 2h izgriezts, lai var kuģi iebraukt kanālā.
Tas patiešām būtu noderīgi. Dēļ slēgtas Mangaļu kravas pārbrauktuves ir sanācis braukt apkārt ar lielu līkumu pa Viestura prospektu.
Ja jau viņi nespēja sasinhronizēties ar Ķeguma tilta remondarbiem (kad bija), tad ko tur vēl par vilcieniem sapņot :D
Nevar sinhronizēties ar to, kas nav prognozējams. Priekš tam ir galva uz pleciem, lai izvēlētos sev piemērotāko maršrutu.
Nepiekrītu, pēc pasažieru vilciena var pulksteni regulēt, iet ļoti precīzi pēc grafika! Tātad dati ir. Arī manis pieminētajam Liepājas izgriežamajam tiltam ir grafiks, tātad arī citiem paceļamajiem, vai izgriežamajiem tiltiem, pārceltuvēm, prāmjiem visā pasaulē ir grafiki un tos būtu jauki sinhronizēt.
Tas būtu diezgan forši, beeet diemžēl gandrīz neiespējami. Lai normāli to varētu izdarīt tur jābūt vienotam API, bet tā kā pasaulē ir tukstošiem dažādu dzelzceļa firmu, un vēl vairāk visādu paceļamu tiltu un waze nekad netaisīs integrācijas ar visām firmām, pie tam kur daudzām gan jau nav nemaz tādas informācijas, kuru viegli paņemt un apstrādāt.
Bet ja otrādi taisa, ka visi sūta datus pašam waze, arī nekad nenotiks jo visādiem LDZ un Liepājas domēm utt. simts gadus neinteresē tērēt laiku/naudu, lai viedotu kaut kādus IT risinājumus priekš kaut kāda waze.