Kaut arī slavenais Ženēvas autošovs ir atcelts koronavīrusa dēļ, BMW tik un tā pamanījies atklāt plašāku informāciju par savu nākotnes elektrisko sedanu i4, par kuru pirmās ziņas parādījās 2019. gadā.

Autoražotājs ir publiskojis skaidrāku konceptu gan par izskatu, gan tehnisko specifikāciju, kur viens no galvenajiem faktoriem ir nobraucamais attālums, solot sasniegt 435 km ar vienu uzlādi. To visu nodrošinās 80 kWh baterija, kas salīdzinot ar Teslas Model 3 54 kWh un 409 km attālumu norāda uz augsto efektivitāti. Izskatās gan, ka i4 drīzāk varētu būt Model S konkurents (100 kWh un 610 km), taču tas pagaidām ir tikai koncepta auto, kuram nav pieejams precīzs izlaišanas datums. Interesanti gan, ka reklāmas video uz paneļa redzams nobraukums vismaz 570 km attālumu, ko šobrīd spēj piedāvāt vienīgi Tesla.

Reklāma
Avots: BMW
Avots: BMW

Elektroauto i4 vērtējams kā salikums starp pietiekami veiksmīgo elektroauto i3, kuru jau arvien biežāk var pamanīt ripojam pa Rīgas ielām, kā arī ļoti futūristisko un sportisko hibrīdu i8, kuru ar pēdējās nedēļās sanāk pamanīt. Tam būs ļoti izteikta priekšējā reste, vēl masīvāka kā BMW X7 modelim, bet zemā sānu līnija varētu nākt no i8 sportiskā izskata. Iekšējā salona izkārtojumā ņemts piemērs no Tesla, kur ir liels panelis, lai redzētu nepieciešamo informāciju un kontrolētu dažādas ar auto saistītas lietas, gandrīz iztiekot bez pogām, bet saglabāta raksturīgā BMW centra konsole.

Avots: BMW
Avots: BMW

BMW i4 būs aprīkots tikai ar vienu motoru, kuram būs 309 kW jauda un 530 zirgspēki, salīdzinājumam Tesla Model 3 ar vienu motoru spēj attīstīt tikai 283 zirgspēkus (211 kW), kas visai iespaidīgi atpaliek no BMW. Sedanam 100 km/h vajadzētu sasniegt apmēram 4 sekundēs. Šie rādītāji sasniegti pateicoties jau piektās paaudzes elektriskajai piedziņai, kas patiesībā liekas liels skaitlis, jo realitātē elektroauto ir tikai i3, kurš savulaik ienāca pietiekami skaļi (izlaists jau 2013. gadā), taču pēc tam nav nākuši veiksmīgi sekotāji. Pēdējā laikā vismaz mūsu pusē var redzēt aktīvu mārketingu i3 modeļa reklamēšanā.

Uz papīra viss izskatās diezgan skaisti, taču paliek lielais nezināmais, kad šis modelis parādīsies tirgū, taču līdz tam šis jau izskatās pēc reāla konkurenta Teslas sedaniem. Jāatzīmē, ka pat stiklotais jumts ir diezgan līdzīgs konkurenta izpildījumam.

Jāpiezīmē nozīmīgs fakts, ka BMW ar i4 reizē atrāda savu jauno logotipu, kurā mainīts burtu šrifts, kā arī tas atradīsies uz caurspīdīga fona ne melna. Pagājušajā gadā ar jaunu logo iepazīstināja arī Volkswagen, kas norāda uz sava veida tendenci, ienākot elektrisko auto paaudzei un liekot autobūves kompānijām veidot jaunu tēlu. Interesanti vai arī Audi būtu kas īpašs, ko likt pretim.

Ziņa papildināta (05.03.2020): Top Gear džekiem ir arī “hands on” video ar īstu modeli

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
12 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
diso

Man nepatīk masīvā priekšējā reste – izskatās neproporcionāli

Eerks

Es teiktu, ka nu jau izskatās pēc zaķa zobiem nevis nāsīm.

Kristaps Skutelis

Tāda nu ir jaunā BMW dizaina valoda. Paskaties uz to pašu BMW X7 https://kursors.lv/2019/03/22/kursors-amerika-iepazistas-ar-bmw-x7-video/

Reinis Rozitis

Kaut kur redzēju viena auto dizaina apskatnieka komentāru, ka nekā jauna tur īsti nav t.i. bmw atgriežas pie tā, kas reiz jau ir bijis (viss jaunais ir labi aizmirsts vecais) piem.comment image

Skābene

Jaguar galvenais dizaineris jau skaidroja, ka tāda tagad gaume Ķīnā un dizaineri taisa to, ko grib ķīnieši! Bet ķīnas tirgus ir iespaidīgs!

bayerishe

Kad nieres pārvēršas par plaušām

Krotow

Vai baterijas auto ražošanai viņiem pietiks? Sanāks kā Audi.

Strapchs

“solot sasniegt 435 km ar vienu uzlādi. To visu nodrošinās 80 kWh baterija, kas salīdzinot ar Teslas Model 3 54 kWh un 409 km attālumu norāda uz augsto efektivitāti. ” Ja nav kļūdas ciparos, tad Teslai efektivitāte ir augstāka, rēķinot kWh uz nobrauktajiem km. Bet tā kā tas ir dabā neeksistējošs auto, tad te nav ko salīdzināt, jo neviens to nevar pārbaudīt. Visu izšķirs jaunās paaudzes akumulatori, kurš pirmais pie tādiem tiks, tas arī valdīs. Šobrīd valda uzskats, ka Tesla (kopā ar Maxwell) iet nepareizu ceļu attīstot 18650 tipa baterijas, jo tām ir sarežģīts BMS. Bet ja izdosies tikt pie… Read more »