Reklāma

Lexus ES 300h iepazīstina ar digitāliem sānskata monitoriem

Jaunākie raksti

Izveidota bezmaksas tālmācības programma sabiedrības digitālo prasmju pilnveidei

Digitālā transformācija, e-pakalpojumi, jauno tehnoloģiju iespējas – mūsdienu realitāte ir aizraujoša, bet prasa arī atbilstošas prasmes. Vides aizsardzības un...

Latvijā sāks darbību pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma

Apvienojoties jauniem uzņēmējiem, Latvijā izveidota pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE, kas savu darbību uzsāks šī gada 1....

Samsung piedāvā patērētājiem personalizēt sadzīves tehnikas ierīču dizainu un pielāgot funkcijas

Uzņēmums Samsung Electronics Co., Ltd. ir paplašinājis Bespoke sadzīves tehnikas ierīču  konceptu, ļaujot patērētājiem pielāgot un personalizēt vēl plašāku...

Eleport uzstāda pirmo elektroauto uzlādes staciju Jūrmalā

Elektroauto uzlādes tīkls Eleport uzstāda savu pirmo uzlādes staciju Jūrmalā. Jaunā uzlādes stacija nodrošina uzlādi diviem elektroauto vienlaicīgi un...

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem...

Lexus ES luksusa sedans ES 300h sper soli uz priekšu nākotnē, nomainot tradicionālos durvju spoguļus ar augstas izšķirtspējas digitālajām kamerām, kas rāda reāllaika attēlus monitoros, kas atrodas automobiļa iekšpusē. Jaunā tehnoloģija būs pieejama Latvijā šī gada rudens otrajā pusē.

Sākotnēji šī jaunā tehnoloģija ieviesta Japānā 2018. gadā kā pasaulē pirmā, kas paredzēta sērijveida ražošanas automobilim. Jaunā sistēma aizstāj tradicionālos durvju spoguļus ar kompaktām ārējām augstas izšķirtspējas kamerām, kas savienotas ar automobilī esošiem monitoriem. Tie sniedz uzlabotu skatu aiz automobiļa un netālu no automobiļa visos braukšanas apstākļos, mazinot vai pat likvidējot autovadītāja aklos punktus un automātiski pielāgojoties izvērsta skata rādīšanai, kad automobilis veic pagriezienu vai veic apgriešanās manevru. Šīs tehnoloģijas debija Eiropā notiks martā, 2020. gada Ženēvas autoizstādē.

Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka Lexus turpina īstenot savu apņemšanos, proti, padarīt saviem klientiem pieejamas modernizētas tehnoloģijas, tādējādi sasniedzot vēl augstāku drošības un ērtības līmeni. “Pašuzlādes hibrīds Lexus ES 300h piedāvā sevišķi efektīvu 2,5 l benzīna dzinēju apvienojumā ar elektromotoru, kas abi kopā nodrošina kopējo 160 kW jeb 218 DN ZS jaudu. Pateicoties hibrīda tehnoloģijai, šāda veida jauda tiek panākta ar ievērojami mazu degvielas patēriņu – 5,5 litriem uz 100 km un tikai 4,3 l/100 km, braucot pilsētas apstākļos. Tas ir pastāvīgas inovācijas un attīstības rezultāts, kas šo modeli padara perfekti piemērotu jaunākās tehnoloģijas iepazīšanai, ko šajā gadījumā pārstāv digitāli sānskata monitori.”

Lexus ir parūpējies arī par to, lai spoguļi darbotos jebkādos laikapstākļos, kas jo īpaši svarīgi ir tādā valstī kā Latvija. Ierīcēm ir iebūvēti sildītāji, kas nepieļauj apsarmošanu vai aizsvīšanu, un to atrašanās vieta ir tāda, lai tās nebūtu pakļautas lietus lāšu, dubļu vai sniega iedarbībai. Nepieciešamības gadījumā vadītājs ar slēdzi no mērinstrumentu paneļa var ieslēgt aizsvīdumu likvidējošu ierīci, kas nodrošinās skaidru skatu jebkurā laikā. “Ir ļoti svarīgi, lai braucējs vienmēr labi pārredzētu apkārt notiekoši, tieši tāpēc Lexus izstrādāja gudru risinājumu, kas ir uzticams jebkuros laikapstākļos, neatkarīgi no riepu radītajām šļakatām,” norāda Kaseorgs.

Ergonomisks dizains

Digitālo spoguļu sistēmas ergonomiskais dizains sniedz iespēju kontrolēt skatu ap automobili ar mazāku galvas kustību uz kreiso un labo pusi, kas atbilst Lexus mērķim, tas ir, mazināt autovadītāja darba slodzi. Divi piecu collu krāsu monitori atrodas pie priekšējo statņu pamatnes, cieši salāgoti ar durvju spoguļu augstumu, tādējādi esot autovadītāja intuitīvajā redzes līnijā. Tas nozīmē, ka vadītājam nav būtiski jāmaina sava dabiskā spoguļos ieskatīšanās darbība.

Kameras ietvertas plānos aerodinamiskos korpusos un, būdamas mazākas par durvju spoguļiem, mazina vēja troksni un mazāk aizsedz vadītāja uz priekšu diagonāli vērsto skatu. Sistēmai ir arī luminiscences sensors, kas automātiski mazina spilgto gaismu no aizmugurē braucošo automobiļu priekšējiem lukturiem, braucot naktī, kas savukārt autovadītājam sniedz daudz skaidrāku atpakaļskatu.

Automātiski izvērstais skats

Kad autovadītājs lieto pagrieziena rādītājus vai izvēlas atpakaļgaitas pārnesumu, digitālie sānskata monitori automātiski rāda izvērstu automobilim blakus un aizmugurē esošā laukuma skatu, likvidējot aklo punktu un palīdzot veikt drošākus manevrus. Par attēla malu proporcijas maiņu vadītāju brīdina ikona ekrāna stūrī. Kad pagrieziens, joslu maiņa vai auto novietošana stāvvietā ir pabeigta, sistēma automātiski atgriežas savā standarta iestatījumā. Vadītājs var pārslēgties uz izvērsto skatu arī manuāli vai arī izslēgt šo funkciju.

Sistēmu var ieregulēt ar vadības mehānismiem vadītāja durvju panelī, tieši tāpat kā tradicionālo durvju spoguļu gadījumā. Izvēlnes funkcija sniedz piekļuvi sistēmas iestatījumiem, tostarp spilgtumam un – Lexus sistēmas unikālai funkcijai – automātiskai kameras ierīču ievilkšanai, kad automobilis ir novietots stāvvietā. Sistēmā ir iestrādāts arī aklo punktu monitors.

Automātiskas atskaites līnijas

Digitālo sānskata monitoru sistēma autovadītājam palīdz arī droši pozicionēt automobili, novietojot to stāvēšanai vai braucot, jo tā automātiski papildina attēlus ar atskaites vadlīnijām.

Novietojot automobili stāvēšanai, vadlīnijas norāda 20 un 50 cm atstatumus no aizmugurējā bufera, kā arī 50 cm katrā automobiļa pusē. Tās redzamas tiešajā attēlā, kā arī displejā redzamajā ikonā, kas attēlo automobiļa pozīciju no augšas skata.

Braucot pa autostrādi, vadītājam drošu attālumu no citiem satiksmes dalībniekiem palīdz novērtēt atskaites vadlīnijas, kas norāda 5 m, 10 m un 15 m uz priekšā esošā ceļa, braucot ar ātrumu līdz 70 km/h. Braucot ar lielāku ātrumu, šie attālumi ir 5 m, 10 m, 15 m un 30 m.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
28.02.2020 08:19

Kā ir naktī ar tiem monitoriem? Netraucē braukt?

Kursors.lv
29.02.2020 07:11
Reply to  Skābene

Naktī tie displeji paliek blāvāki. Te vispār labs video, kas dažādos lietošanas režīmos parāda gan Audi, gan Lexus pieejas: https://www.youtube.com/watch?v=fVAh7YTOfkw

LAN
28.02.2020 08:25

Šis būtu daudz aktuālāk UX 300e modelim, taču izskatās ka pēc Lexus domām nākotne ir pašuzlādes hibrīdos (ja kāds zina, tad, lūdzu, pastāstiet, kas ir ne-pašuzlādes hibrīds!) un ūdeņraža tehnoloģijās.

Mārtiņš
28.02.2020 09:52

Ceru, ka viņi būs padomājuši arī par aizsardzību pret spoguļu zagļiem. Šeit īsti neiegravēsi sērijas numuru.

Skābene
28.02.2020 13:20
Reply to  Mārtiņš

Domā, ka kameras nevar sapārot ar konkrētu auto un VIN numuru?
Ja pat deviņdesmitos SAABIEM varēja magnetolu ar mašīnas ECU saprecināt tā, ka uz cita auto magnetola nestrādā, tad var arī kameru saprecināt ar konkrētu auto.

Raicha
28.02.2020 23:12
Reply to  Mārtiņš

Ja vari atļauties šo lexus ar kameru spoguļiem, tad nedomāju, ka mašīna tiks turēta Purčik;a pie poģika.

Reklāma