More
    Reklāma

    Uzlabotais Tesla Model S spēs nobraukt vairāk nekā 600 km ar vienu uzlādi

    Jaunākie raksti

    Teslas mājaslapa atjaunojusi datus par jaunākajiem Tesla Model S un X, no kuriem pirmais jau spēs nobraukt vairāk nekā 600 km kā liecina kompānijas Eiropas lapa, kurā Long Range modeļa nobraukums ir 610 km (390 jūdzes). Kas jau ir nopietns arguments pret mums ierastajām bažām saistībā ar elektroauto nobraukumu.

    Parēķinot matemātiski, tad jau 2019. gada Model S bijis spējīgs nobraukt 600 km, jo iepriekšējam modelim paredzētais attālums bija 373 jūdzes, kas ir 600 km (pieņemot attiecību 1:1,609). Attiecīgi 390 jūdzēm sastādot 627 km, bet šie ir mani personīgie aprēķini. Katrā ziņā atškirība nav liela, bet zīmīgi ir tieši sasniegtā 600 km robeža.

    Viens no iemesliem kāpēc izdevies palielināt esošo nobraukumu ir jauna dizaina diski, kuri ir vēl aerodinamiskāki. Par vēl papildus 20-30 km uzlabojumu varētu būt parūpējušies kādi sistēmas uzlabojumi, kas vienkārši padarījuši mašīnu efektīvāku, jo tā tas notiek ar Teslas automašīnu, kuras programmatūras atjauninājumi spēj to padarīt labāku. Saistībā ar šo varētu būt uzlabota arī piedziņas sistēmas efektivitāte, taču nav pieejama precīza informācija par izmaiņām, neskaitot jaunos diskus. Tiesa jaudīgākais Performance modelis gan nav saņēmis lielāku nobraukumu, kā arī joprojām tiek gaidīts Model S ar 3 motoriem, kas to padarīs ļoti ātru.

    Lielākā Teslas automašīna Model X saņēmusi pat 23 jūdžu (37 km) pagarinājumu no 328 līdz 351 jūdzei. Eiropas lapā norādītais attālums ir 507 km (pēc maniem aprēķiniem ~565 km), kas gan ir pietiekami liela neprecizitāte, bet noteikti jāuzticas auto ražotāja datiem. Šie aprēķini veidoti ilustratīvi, jo nebija iespējams precīzi atrast 2019. gada modeļu nobraukuma informāciju tieši Eiropas tirgum. Salīdzinājumam lētākā Model 3 efektīvākā versija ar lielāko bateriju šobrīd spēj nobraukt 560 km.

    Lielākais pārsteigums šajā ir tas, ka Igaunijai ir savs oficiālais veikals caur Teslas mājaslapu, kurš nav nevienai citai Baltijas valstij, kas teorētiski ļauj mums iegādāties to bez starpniekiem.

    Reklāma

    47 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    47 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    18.02.2020 10:55

    Ierastās bažas saistībā ar elektroauto nobraukumu nekur nav pazudušas. Vēl jo vairāk pie mums. Ja nav privātmāja vai vieta kur lādēties darba vietā, tad elektroauto lietošana dēļ uzlādes vietas meklēšanas un gaidīšanas iznāk diezgan neērta. Un 600 km baterija ir teorētiskais nobraukums. Komplektā ar smagu un vairumam nesasniedzami dārgu auto.

    No offence
    18.02.2020 11:12
    Reply to  Krotow

    Ja mēs runājam par 100 000 Euro + vērtām automašīnām, tad domāju, ka tas ir tikai lo[giski, ka ļautiņiem, kas dzīvo Hrušcovkā Tesla nav “pa ceļam”. Ja Tu vari iegādāties Model S vai Model X, tad pašsaprotami, ka Tavā kontā ir arī privātmāja.
    Nesaprotu šo brēku. Cilvēkiem, kuri pukst, ka viņi pie savas daudzstāvenes nevar lādēt elektro auto ir jāsaprot, ka Tesla nav viņu svara kategorija, būs vien jāturpina stūrēt savu sestās paaudzes Passātu.

    baigais teslis
    18.02.2020 11:37
    Reply to  No offence

    Kāda starpība, kādas markas elektroauto – kamēr Rīgā ir vistu sprosti (padomju laikos un 2000+ gados celtie), šā vai tā ir jārisina problēma ar elektroauto lādēšanu – pretējā gadījumā Rīga arī paliks piegāzēta nomales pilsēta. Un ko līdz dzīvoklis jaunceltā daudzstāvenē, kura vērtība pārsniedz teslas cenu, ja projektējot nav domāts par obligāto daudzstāvu stāvvietu un auto tiek atstāti ieliņās apkārtesošo privātmāju tuvumā? Problēma šeit nav auto vērtība, bet lielas caurlaidības (jeb plašas pieejamības) lādēšanas infrastruktūras neesamība. Un tieši tāpēc benzīna kapsētas joprojām rullē (pat ja mums tas nepatīk) – nepastāv “uzlādes” problēma daudzstāvu apbūves apstākļos, ja par tādu neuzskata pāris… Read more »

    Jānis
    18.02.2020 14:54
    Reply to  No offence

    “tad pašsaprotami, ka Tavā kontā ir arī privātmāja.”

    Nav tur nekas pašsaprotams, ir daudz jauno projektu, kur dzīvokļi maksā 2x vairāk kā privātmāja. Sanāk tie cilvēki ir paši vainīgi?

    baigais teslis
    18.02.2020 15:05
    Reply to  Jānis

    Tikai pie tā, ka ir pirkuši dzīvokli XXgs īpašumā, tai pat laikā vēloties braukt ar XXIgs auto. Bet ja mājā liela daļa īpašnieku vēlas lādēt savus elektroauto – nav nekādu problēmu samesties, nodrošināt pieslēgumu un aprīkot stāvvietas ar rozetēm. Kautkādu magistrālo vadu gar ielu varētu vismaz daļēji finansēt pašvaldība, jo ir ieinteresēta lai pilsētā mazāk izplūdes gāzu – atliktu tik vien kā ievilkt savā īpašumā.

    Protams, ja tas nav tas gadījums, kad pašiem stāvvietas nav un auto tiek izkaisīti pa apkārtnes ielām – tad ir krietni bēdīgāka situācija.

    Krotow
    18.02.2020 17:20
    Reply to  Jānis

    2000-os gados gandrīz visus “jaunos projektus” cēla ar mērķi ātri un pa dārgo pārdot dzīvokļus. Par auto stāvvietām tur domāja maz un vēl jo vairāk nedomāja par elektrisko auto uzlādi pie mājas. Par to tagad nāksies domāt tiem, kuri tur “iepirkās”.

    Skābene
    19.02.2020 08:14
    Reply to  No offence

    Muļķības, pie tām pašām blokmājām pagalmos redz mašīnas, kas maksā 2-3 reizes vairāk par dzīvokli, kurā dzīvo šo mašīnu saimnieki! :)

    Krotow
    19.02.2020 10:53
    Reply to  Skābene

    Tā bija vairāk 90-to otras puses un trekno gadu parādība :) Nu jau vairs nē. Tagad biezo mašīnu pie piecstāvenes īpašnieki masveidā pārvākušies uz privātmājām vai bankrotējuši un aizbēguši uz Angliju.

    Kursors.lv
    18.02.2020 11:24
    Reply to  Krotow

    Es sev esmu sapratis, ka man ikdienai absolūti derētu elektroauto ar ko var vienā rāvienā nobraukt no Rīgas līdz tālākajam Latvijas punktam, tātad ap 300-400km. Bet šādi auto vēl ir padārgi un līdz 20k eiro var nopirkt lietotus auto, kam range ir ap 200km, kas man jau liekas drusku tricky. Proti, pilsētā absolūti pietiek pat, ja nav kur mājās to uzlādēt, bet tad katrs izbrauciens ārpus pilsētas būs ilgāks laika ziņā. Bet tā tīri testa pēc es pāris tuvāko gadu laikā gribu tikt pie kāda elektroauto kā pirmārā pārvietošanās līdzekļa.

    baigais teslis
    18.02.2020 12:24

    Kamēr nav izgudrotas vai nu ļoti mazas un ļoti ietilpīgas baterijas, vai daudz efektīvāki elektrodzinēji – varbūt industrijai un birokrātiem nevajadzētu pilnīgi visu satiksmi elektrificēt? Nu, kur tad problēma, ja auto pa pilsētu braukt uz elektrības un ārpusē, kaut vai beidzoties sanitārajai zonai 50km rādiusā, pārslēdzas uz fosilo? Šobrīd galvenā problēma ir tieši pilsētas, kurās sastrēgumu laikā nav gaisa. Ārpus pilsētām – nu, nestādiet savus rapšus tieši ceļamalā. Turklāt riepas dilst arī elektroauto, ja runājam par ceļmalas gaisa pesārņojumu. Jā, var teikt ka ja pāriet, tad pāriet – bet kā rāda dzīve, universālu risinājumu vai nu nav, vai tie nav… Read more »

    18.02.2020 12:25

    Labāk nevajag, jo atpakaļ ceļa vairs nav, ja esi uzsācis lietot eletroauto. Vismaz es nevienu šādu cilvēku neesmu sastapis.

    baigais teslis
    18.02.2020 12:39
    Reply to  Arčiņš

    Pilsētas braucējiem elektroauto ir ļoti labs variants, es piekrītu. Arī tālāku gabalu braucējiem, kad pierod pa ceļam rīkot garākas pauzes uzlādei kā DUS gadījumā. Visi jaunievedumi sastopas ar milzīgu ieradumu spēku – vieni grib nobraukt 500km neapstājoties, citi negrib mazpilsētā pagaidīt pusotru stundu pie uzlādes stacijas, jo ir brīvdienas un tur ir neliela rinda. Protams, ka pusotras stundas pauze (kas kādreiz būs īsāka un kādreiz nebūs vispār) ir nieks, salīdzinot ar 2 dienām ceļā, kad cilvēki kājām gāja uz Rīgu.

    Lauris
    18.02.2020 13:48
    Reply to  baigais teslis

    Baigi vietā tas komentārs par pagaidīšanu rindā. Šobrīd visi dzīvo ilūzijā, ka pa ceļam vienmēr būs brīva uzlādes stacija. Un ja nē? Stundiņu pagaidīsi, līdz uzlādējas pirmais, vēl stundiņu, kamēr pats…Diez kas nav.

    baigais teslis
    18.02.2020 14:23
    Reply to  Lauris

    Dzīve visu saliks pa plauktiem. Cilvēks brīvdienās 2x pastāvēs rindā, trešoreiz brauks agri no rīta vai ļoti vēlu, kad vairums braucēju vēl/jau nebrauc. Ar laiku varbūt uzbūvēs jaunas uzlādes stacijas, grūtākais būs laiks kamēr cilvēki mainīs ieradumus un pielāgosies. Kāds varbūt izrēķinās, ka braukt ar līkumu līdz mazāk noslogotai stacijai ir izdevīgāk, kā gaidīt rindā. Kāds ar brīvu darba grafiku brauks uz laukiem darbdienās, lai nebūtu jāriskē iestāties garā atpūtnieku rindā. Varianti ir vienmēr)

    18.02.2020 17:44
    Reply to  Lauris

    Reālajā dzīvē nav tik traki. Cilvēki lādē tik cik nepieciešams lai nokļūtu līdz mērķim (piemēram mājām). Parasti tās ir 15 līdz 20 minūtes. Bet protams tu vari trāpīties uz elbīļu salidojumu,tad gan ir auzas.

    Krotow
    18.02.2020 23:30
    Reply to  Arčiņš

    Pirms/pēc lielajiem masu pasākumiem un labā laikā no rīta, izbraucot no Rīgas un vakarā otrādi tā arī būs. Ja tagad vasarā labā laikā stāv rinda pirms Priedaines kases automātiem, tad līdzīgas ainas ar vēl garākām rindām redzēsim lādētavās pa ceļam uz Jūrmalu.

    Skābene
    19.02.2020 08:17
    Reply to  Arčiņš

    R-eiropā daudzi uzlādes punktus izmanto kā parkingu.

    baigais teslis
    19.02.2020 09:23
    Reply to  Skābene

    Tad jau nav tik daudz to e-auto, jo pretējā gadījumā cilvēki sūdzētos un stāvētājus evakuētu, lai atbrīvotu vietu tiem, kam vajag uzlādēties.

    Normunds
    19.02.2020 09:05
    Reply to  Arčiņš

    Vienmēr nepieciešama rezerve (manuprāt min 30km) – nevis tik lai pietiktu līdz mājām. Nepatīk asas izjūtas – domājot vai tomēr pietiks vai pēdējos dažu km nāksies stumt :D

    LAN
    18.02.2020 18:37
    Reply to  Lauris

    Tādēļ jau Tesla un Ionity veido uzlādes punktus ar vairākām uzlādes stacijām.

    Krotow
    18.02.2020 23:34
    Reply to  Lauris

    Kaut kā tā arī būs. Pat ja lielākā daļa nākotnes auto atbalstīs ātro lādēšanu, tāpat plūsmas ātrums būs +/- 10 min/auto. Vēl jo vairāk, ja konkrētajā lādētavā pieslēguma jaudas visu vienlaicīgi lādējamo auto ātrajai uzlādei nepietiks. Piemēram Tesla uzlādes stacijās dalīt vienu lādētāju uz 2 auto ar 2x mazāku uzlādes strāvu abiem esot normāla prakse. Būs jautri.

    123
    19.02.2020 00:07
    Reply to  Krotow

    Par lādētšanas vietu trūkumu toč nav baigi jāsatraucas. Tiklīdz būs tā situācija, ka stāv baigās rindas utt. respektīvi pieprasījums krietni pārsniedz piedāvājumu, tā tirgus pats sevi noregulēs. Ja mums šobrīd pa visu valsti salasās pie 1k šādu transportlīdzekļu, tad loģiski, ka neviens tās uzlādēts stacijas arī negrib celt.

    Krotow
    19.02.2020 00:51
    Reply to  123

    Par to arī stāsts. Vieni elektrisko auto nepērk, jo dārgi un nav kur lādēt. Otri neceļ, jo maz attiecīgo braucēju. Zinot mūsu cilvēku mentalitāti un vidējos ienākumus, valstij tomēr būtu jāpakāpjas iedzīvotājiem pretīm un kopā ar aizliegumiem braukt ar degvielas auto pa pilsētām (tas notiks un neceriet, ka izdosies no tā izbēgt), jābūvē ātrās uzlādes stacijas ērti pieejamās vietās un jāuzstāda parastos lādētāju ielu malās. Anglijā šobrīd dzīvojamos rajonos jau uzstāda L2 lādētājus ielu laternu stabos tiem, kuri naktī tur savus auto uz ielas. Lai kaut vai viestu iedzīvotājiem cerību, ka viņi nav pamesti savā vaļā un varai (atkal) viss… Read more »

    baigais teslis
    19.02.2020 09:35
    Reply to  123

    Tirgus pašregulēšanās lieliski strādā lielās ekonomikās un blīvi apdzīvotās valstīs. Turklāt ar uzlādes stacijām vien šeit diez vai iztiksim – e-auto lādēšanas iespējām jābūt arī ilgākas stāvēšanas vietās – lielveikalu un daudzstāvu stāvvietās, ielu malās. Pieņēmums, ka e-auto lādēšanai jānotiek pēc tādas pat shēmas kā parasto auto uzpildei – brauc, nolem uzpildīties, izdari to un turpini ceļu – jau pamatos neattaisno cerības. Ar e-auto uzlādei jānotiek laikā, kad auto novietots stāvēšanai, lādēšanās pa ceļam drīzāk būtu izņēmuma pasākums – kamēr netiks izgudrotas teju momentāli lādējamas baterijas. Vai ātri nomaināmas baterijas. Vai nomaināmi auto – agrāk pasta karietei mainīja zirgus, nevis… Read more »

    19.02.2020 10:25
    Reply to  baigais teslis

    maz ticams, ka maināmi auto būs pieņemami lielākai daļai cilvēku, kas auto pērk sev. lai arī tabakas lietošana iet mazumā, bet vēl eksistē arī neviena neapkarotās smirdīgās būtnes (es tās dēvēju par parfimērijas veikalu aplaupītājiem). pēc šiem radījumiem smird krēsli un salons, pakarinot blakus virsdrēbes no smakas nevar atbrīvoties vairākas stundas.

    baigais teslis
    19.02.2020 10:34
    Reply to  digitalk

    Kas zin, pasaule nemitīgi mainās – 70jos bija parasta lieta smēķēt darba sapulcē, publiskās vietās. Tagad smēkētājus jau pamazām ierobežo, publiskā vietā nekaunīgākos smēķētājus var patramdīt ar iesniegumu policijai un kopumā veidojas priekšstats ka smēķēšana ir trūkums un ar to nelepojas. Daudzās auto nomās jau tagad ir sodi par piesmēķētu salonu. Tikpat labi pēc gadiem varētu būt, ka smēķētājiem nav pieejami daudzi sabiedriskie pakalpojumi t.sk. maināmie auto. Vai arī viņiem ir sava auto rezerve par atsevišķu papildmaksu.

    Krotow
    19.02.2020 11:00
    Reply to  digitalk

    Tās (abu dzimumu) būtnes ir radušas pieteikt savu esamību telpā un piesaistīt pretējo dzimumu ar ķīmiskā kara metodēm :) Ir redzēts, kā pirms iešanas ārā sevi salaista ar tirgus odieri (Ķīpsalas kojas, pacients no laukiem). Braukt ar tādu sabiedriskajā transportā vai liftā ir spīdzināšana. Tur tiešām prasās pēc līdzīgiem ierobežojumiem kā smēķētājiem.

    baigais teslis
    19.02.2020 11:17
    Reply to  Krotow

    Mjā, ar toksikomāniem ir bēdīgi….reiz man busā uz Lutonu kāds pārsmaržojies spānis apsēdās blakus, buss pilns, brīvu vietu nav, domāju – ja vemšu, tad viņam virsū. Bet tas nu tā, liriska atkāpe.
    Protams, ka cilvēki, kas pērk auto privātai lietošanai, negribētu paciest daudzās neērtības, kas ir neizbēgamas koplietošanas auto. Viens fanātiski uzlasa katru drupaču, cits nesatraucas par eklēru sēdeklī. Kāds uz netīra stikla izkasa divus caurumiņus un tā arī brauc. Pārāk liela jezga, visas cerības uz tehnoloģijām, kas ļaus turēties pie sava braucošā stūrīša dzimtās zemes.

    Muah
    18.02.2020 11:09

    Ierastie heiteru komenti nekur nav pazuduši :)

    LAN
    18.02.2020 18:39
    Reply to  Muah

    Jā, diezgan lielai daļai cilvēku tas ir pārāk maz, jo ikdienā brauc 1000+ km neapstājoties. :)

    Asaris
    19.02.2020 08:05
    Reply to  Muah

    Šeit īsti neviena heitera nav, vairāk racionāli domājoši cilvēki. Aizej palasi komentārus iauto, kur pieminēts elektroauto. Tur dažreiz liekas ka rakstā ir runa par 2002 gadā ražotu elektroauto.

    Edgars Smirnovs
    18.02.2020 21:11

    Pagaidām elektroauto uzskatu par ja ne pašu labāko savas dzīves pirkumu, tad noteikti top3 :)
    Tesla pa 100k protams nākamais līmenis, bet principā viss ir labi ar elektroauto ja…. ja ir viens dīzelis rezervē…. :D
    Ja būtu bez bērniem tad 100% ietu all-in ar vienu auto, 500+km tesla.

    Kursors.lv
    18.02.2020 23:03

    Kurš elektroauto tev ir?

    Edgars Smirnovs
    19.02.2020 12:00

    Bmw i3s

    Raits Hots
    18.02.2020 22:12

    Īstenībā tas nav nekas. Toreiz bija Dakara Andri Dambja komandas ar Tesla elektromotoru pārtaisījis uz papilda ģeneratoru kas atjauno elektroniski akumulatoru darbību vairāku 1000km. Dienvidu Amerikas tuksnesī.

    KKTK
    19.02.2020 10:32
    Reply to  Raits Hots

    WTF te samurgots?

    KKTK
    19.02.2020 10:41

    Man mierīgi pietiktu ar 300km, ja tos no vecmāmiņas rozetes varētu pa nakti pielādēt atkal pilnus. Tālos ceļojumus, kur pašam kā nēģerim jāstūrē, vairs netaisu…

    tuk tuk
    19.02.2020 10:55
    Reply to  KKTK

    “kā nēģerim jāstūrē” ?

    19.02.2020 11:14
    Reply to  tuk tuk

    vai formulējums “kā melnajam vergam” nomierinās tavu afroamerikāņa dvēseli?

    tuk tuk
    19.02.2020 11:29
    Reply to  digitalk

    nea….”kah lettische kalpe” nomierina vairāk

    20.02.2020 04:31
    Reply to  tuk tuk

    vai tik gadījumā tu nebūsi rasists, kā liela daļa amerikas nēģeru. baltie vergi patīk labāk par melnajiem…

    Krotow
    19.02.2020 11:03
    Reply to  KKTK

    Lai izlaistu līkumu pa dzimto zemi un pa ceļam iebrauktu lauku mājā, ar 300km būs par īsu. Vēl jo vairāk ja kondicionieris ieslēgts. Pārbaudīts praksē.

    baigais teslis
    19.02.2020 11:10
    Reply to  Krotow

    Ar vietējiem atpūtas braucieniem viss būtu saprotams – nobrauc 50km līdz nākamajai pilsētai vai miestam, kamēr skaties vietējo avotu vai spoku abeļdārzā, auto mazliet palādējas un brauc līdz nākamajai vietai. Galvenais, lai visur pietiek lādētāju un uz to spoku nav jāskatās ilgāk, kā gribēts)

    Krotow
    19.02.2020 12:39
    Reply to  baigais teslis

    Mūsu realitātē no ābeļdārza līdz auto būs jāskrien +/- 3 kilometrus. Vecāka gadagājuma pasažieri objektīvi iebildīs.

    KKTK
    19.02.2020 16:42
    Reply to  Krotow

    Braucienu pa dzimto zemi tieši ir iespējami tagad. Ir tak kaut kāds tīkls sabūvēts. Brauc ap 100km, lielākās pilsētas centrā palādē auto. Tikmēr apstaigā pilsētu, ieturies, safočējies un brauc tālāk 100km. Tas lūk ir tūrisms, nevis gāzt uz tālāko Latvijas nostūri neko pa ceļam neredzot.
    Tādi Polijas IKEA braucieni, vai pasargdies, slēpošana Austrijā vairs nav iespējama ar elektroauto. Tur sanāk izbrauk 3 bākas līdz saproti, ka vairs acis taisni nerāda. Bet ja baigi kādam vajag, tad var izīrēt benzīnauto.

    Krotow
    19.02.2020 16:52
    Reply to  KKTK

    Redz, ne jau visiem interesē pilsētu centri. Vienreiz apskatījies un pietiek. Pēc tam brauc pa muižām, dabas objektiem u.tml., kas gan atrodas tālu no uzlādes vietām. Piekrītu, ka var piestāt palādēties atpakaļceļā un tai laikā paēst. Tas atkal būs liels mīnuss daudzu ēstuvju makos ārpus lielākajām pilsētām. Jo lādētāju tur kā likums nav un arī diez vai būs.
    Polijas IKEA pēc vietējā uzcelšanas vairs nav īsti aktuāli. Slēpotāji laikam dabūs īrēt busus. Vai gaidīt uz Rail Baltica uzbūvēšanu un pakalpojuma privātā auto transportēšanai ieviešanu (Austrijā un Vācijā dzelzceļiem tāds ir).

    nu re
    22.02.2020 15:48
    Reply to  KKTK

    Te lūk arī parādās problēma. Tu brauc garām pilsētai un domā nedaudz uzlādēties. Zini ka tajā mazpilsētā ir uzlādes stacija. Zini arī šo mazpilsētu līdz riebumam jo caur šo pilsētu brauc 30 gadus, tādēļ neinteresē apstāties un vērot vietējo strautu, pulksteni vai vecu koku. Piebrauc pie uzlādes stacijas un ieraugi tevis aprakstīto situāciju – pieslēgts auto ar 100% uzlādi un saimnieks devies 3h pastaigā ar pauzi vietējā kafūzī utt. Jāpiebilst ka pats ļoti vēlos iegādāties tesla model s, jo ikdienā mājas-darbs ir 70-90km, vakarā māja, pa dienu savs ofis – lādēšanās iespēja ikdienā nav problēma, bet ideja ka man jātur… Read more »

    Reklāma