Autoražotājs Ford prezentējis speciālu jaku velobraucējiem, kura varētu atrisināt mūžseno problēmu par riteņbraucēja un autovadītāja komunikāciju uz ceļa. Tā spēs projicēt dažādas zīmes uz braucēja muguras, kas nozīmē, ka autovadītājs jau laikus varēs saprast vai riteņbraucējs veiks kādu manevru vai arī priekšā gaidāma kāda neierasta situācija.
Speciālā jaka veidota sadarbībā ar uzņēmumu Designworks, kurš izstrādā dažādus industriālos dizainus, kā arī vērā ņemts riteņbraucēju viedoklis, kuri tad būtu tiešie produkta lietotāji. Tā ir aprīkota ar LED displeju, kura bezvadu vadības pults būs piestiprināta pie riteņa stūres, un uz tās būs pogas noteiktām komandām – pagriezieni, izsaukuma zīme un smaidiņi. Tāpēc šo risinājumu var dēvēt par emocijzīmju jaku (emoji jacket).
Jaka gan ir tikai prototips, tāpēc vēl ir pāragri spriest par tās pieejamību un cenu, taču reklāmas video parāda, ka risinājums kopumā ir ērts un vizuāli uzskatāms, kas noteikti varētu sniegt vairāk informācijas ceļu satiksmes dalībniekiem, tādējādi novēršot negadījumus.
Apskatot ceļu drošību, tad laika posmā no 2010. līdz 2018. gadam Eiropas savienībā uz ceļiem miruši 19 450 velosipēdistu. Latvijā 2018. gadā bojā gājuši 13 velosipēdisti un mopēdisti, attiecīgi 1990. gadā šis skaits bijis 77.
Kamēr uz stūres slēgās režīmus, nepamanīs kādu auto, atvērtas durvis vai uz ielas iznākušu gājēju. Vai bedri, vai sasistu pudeli. Iesākumā visi sāksim lietot spilgtu apģērbu, braukt ar gaismām un bez glupiem manevriem, skatīties uz ceļu un analizēt situāciju mazliet tālāk par degungalu un pēc tam tad arī varēs prātot par emodžijakām.
tu laikam būsi no jaunās, viedlāpstu lietotāju paaudzes, kurš ne reizi nav turējis kaut ko ar fiziskām pogām un tāpēc nezini, ka eksistē taustes atgriezeniskā saite. lai nospiestu pareizo pogu, uz to nav obligāti jāskatās ;)
ps. pagriezienu rādītāji ir forši, pārējais tāds apšaubāms.
Tavuprāt, spaidīt fiziskās pogas uz kastītes (sk. attēlu), ņemot nost roku no stūres, ir pareizais veids kā uzlabot satiksmes drošību? Kad saintegrēs vadību ar dropiem un taisno stūri veidā, kas ļauj slēgāt jaku, neatraujot roku no stūres – tad arī parunāsim. Un kurš slēdžu ražotājs piekristu tik apšaubāmam projektam? Tad papildus slēdzi blakus rokturim? Taisnajai stūrei varbūt.
Un visai tai padarīšanai ir jēga tikai tad, ja motoristi skatās apkārt un vēro ceļu, nevis akli min grīdā un gājējus/velosipēdistus pamana jau tikai uz kapota.
Jāpiekrīt, kaut ko vadīt no pogām, kas atrodas uz stūres vidus ir gan neērti un nedroši… Motocikliem viss svarīgais azisniedzams ar īkšķu palīdzību… Tā arī vajadzēja šajā gadījumā. Un arī roku signālus pa labi, pa kreisi vēl nav neviens aizliedzis :D
tātad rādīt pagriezienus ar roku ir ērti un droši, bet nospiest pogu uz stūres neērti un nedroši…
Tātad, lai atrautu roku no stūres (rādot manevru), nemaz nav jāpērk elektriskās veste…manuprāt, uzlabojumam jābūt par kārtu labākam, nevis jāatkārto esošās sitēmas trūkumi. Laikos, kad var slēgāt ātrumus elektriski, bez trosītēm – varētu jau izdomāt ko labāku par kastīti stūres vidū.
Riteņbraucēji izmanto aizsargbrilles – nu uztaisiet vadību ar aci, vismaz manevrus apzīmējošo signālu attēlošanai. Jaka tāpat nemaksās $20, nu tad kāpēc knapināties – ja taisa, tad taisa jēdzīgi. Pagriezienu rādītāji ar pogām lai paliek aļikam)
Pašreiz velo industrija spiež pāriet uz vienu zobratu priekšā. Tādejādi kreisās rokas īkšķiem vairs nav ko darīt – tā kā var arī salikt pogas fakuču simboliem.
Nevienu no reklāmā redzamajām bīstamajām situācijām neatrisinātu šāda jaka.
Fords varēja savas mašīnas aprīkot ar šādām muļķībām, nevis velosipēdistus saģērbt kā klaunus
Man parasti ir mugursoma uz pleca.. Paldies. Very f**ing useful