Fiat 500 ir viena no populārākajām pilsētas automašīnām Eiropā. Jaunais Fiat 500 modelis kļūs par pirmo FCA grupas auto, kurā tiks izmantota nākamās paaudzes hibrīda tehnoloģija. Šis modelis Eiropas tirgū būs pieejams februārī, un tas iezīmēs zīmola elektrifikācijas posma sākumu. Pilnībā elektrisks Fiat 500 tiks prezentēts Turīnā vēlāk šajā gadā.
“Jaunais Fiat 500 sniegs visas priekšrocības, ko sniedz ekonomisks, kompakts, viegls un pieejams hibrīda modelis. Pēdējos 120 gadus Fiat vienmēr ir bijis tehnoloģiju attīstības priekšgalā, un tagad tas pielāgojas arī ilgtspējīgiem mobilitātes risinājumiem,” stāsta Arnoldas Ardzevičius, Autobrava Motors pārdošanas vadītājs, oficiālais Fiat pārstāvis.
Ekskluzīvais Fiat 500 Launch Edition debitēs ar jauno Mild Hybrid dzinēju, kas apvieno jaunāko trīs cilindru 70 Zs (51 kW) FireFly benzīna motoru ar 12 voltu BSG elektromotoru un litija jonu akumulatoru.
Salīdzinot ar pašreizējo 1,2 litru 69 Zs Fire motoru, hibrīda versija samazinās degvielas patēriņu un CO2 izmešus vidēji par 20%. Savukārt BSG sistēma, pateicoties spējai iedarbināt iekšdedzes dzinēju Stop & Start režīmā bez jebkāda trokšņa vai vibrācijas, nodrošina nepārspējamu braukšanas komfortu autovadītājam.
Tāpat Launch Edition versija būs pirmais modelis automobiļu rūpniecībā, kurā izmantos Seaqual dziju sēdekļu polsterēšanai. Tādā veidā Fiat piedalās plastmasas pārstrādes iniciatīvā, izmantojot 10% pārstrādātu materiālu, kas savākti no okeāniem, savukārt atlikušie 90% savākti uz zemes.
Šie īpašie sērijas modeļi būs atpazīstami ar hibrīda simboliem auto aizmugurē un ar atšķirīgu H formas logotipu vertikālā stāvoklī. Tas sastāv no diviem rasas pilieniem, kas simboliski iezīmē jauna laikmeta sākumu.
Iedvesmojoties no idejas par izturību, dizaineri ir izstrādājuši arī jaunu ekskluzīvu Dewdrop Green virsbūves apdari. Šis stils lieliski saskan ar Fiat jauno domāšanas virzienu – dabas harmoniju un inovācijām.
Fiat 500 nebūs vienīgais automašīnu ražotāja modelis, kurā iestrādāta jaunā Mild Hybrid tehnoloģija – populāro auto Fiat Panda gaida tādas pašas izmaiņas.
Fiat 500 un Fiat Panda ir vieni no populārākajiem pilsētas auto Eiropā. Šeit tiek pārdotas aptuveni 400 000 Fiat 500 un Panda automašīnas gadā, tāpēc šo modeļu elektrifikācija sniegs nozīmīgu ieguldījumu tīrākas vides veidošanā Eiropas lielākajās pilsētās.
Fiat 500 cena Latvijā ir sākot no 12 990 EUR, savukārt Fiat 500 hibrīda versija maksās no 14 690 EUR.
12V elektromotoru? Man rokas urbim 18V. Izklausās pēc acu aizmālēšanas eko virzienā.
Angliski par šo ir mazliet plašāk:
The Fiat 500 and Fiat Panda will be the first FCA models to adopt the group’s new hybrid technology. The 500 and Panda will be available with a new gasoline mild hybrid engine that combines the latest 3-cylinder FireFly 1.0-liter engine family with a 12-volt BSG electric motor and a lithium-ion battery that delivers 70hp (51kW).
The BSG system is mounted directly on the engine and is operated by the belt that also drives the auxiliaries. The system recovers energy during braking and deceleration, stores it in a lithium battery with a capacity of 11Ah, and uses it, at a maximum power of 3,600W, to restart the engine in Stop&Start mode and to assist it during acceleration.
…
” Pilnībā elektrisks Fiat 500 tiks prezentēts Turīnā vēlāk šajā gadā. ” Te bija jāpiebilst “jaunais”
Tu saki, ka ir arī vecais elektriskais Fiat 500? Man liekas, ka es ss.lv sludinājumos tādu esmu redzējis, taču tagad fiksi paguglējot, redzu sarunas tikai par to jauno, ko sauc par Fiat pirmo elektrisko Fiat 500. Kas tad ir tas iepriekšējais modelis?
Ir ‘ vecais’ fiat 500e (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=292754759&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8800&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&fnai=prev&searchId=2d027204-d399-d52c-e1a2-fc044a43a4bb)
Un pēcāk arī ‘jaunais’ – (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=292092298&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8800&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=af3f0662-67d8-4ff9-00ec-904a65b0eb2e).
Pēdējam, šķiet ir arī feislifts.
Tā, lūk.
Hmm, interesanti, ka šis aut nav atrodams šajā lapā https://ev-database.org/
Tā DB nav visai pilnīga. Šķiet tur uzsvars uz svaigākiem EV. Tiem Fiat500 pirmā EV versija vispār bija vācu kantora pārbūvēti mazā sērijā. Es pat vienu tādu nedaudz apsvēru iegādāties.
Ah, tātad tas nav gluži paša Fiat projekts, bet kaut kāds sveša kantora risinājums?
Ne gluži. Cik saprotu, tas bija Fiat blakus projekts, kur tehnoloģiju nodrošināja vācieši, nevis vienkārši trešās puses pašdarbība.
OK, sapratu. Paldies, būs jāpapēta šis jautājums dziļāk. Bet kas tad būs tas jaunais elektriskais Fiat 500? Kaut kas, ko beidzot ražos pats Fiat?
pat ss ir pāris 500e, rakstam tik rakstus, bet nesaprotam par ko :)
Man piemeram no mashinam nav saprashanas ne ari velme izprast tur cik kW vai HP utml. Bet tas nenozime ka nedriksteetu rakstit par mashinam. Tapec pajoli, kamer tu pats neraksti rakstus, tikmer, es ieteiktu pakluset. Un ja man pie kajas, vispar mashinu temats. Vienigi tas ka es noverteju vizuali, ka Cybertruck drausmigakais dizainaa auto.
Labāk rakstīt rakstus nekā mēģināt aizbraukt līdz Liepājai un dēvēt sevi par “auto žurnālistu”, neatšķirot CCS no Type2.
https://www.delfi.lv/auto/zinas/pauls-timrots-rugta-pieredze-parliecinas-par-sarezgijumiem-elektromobilu-lietosana.d?id=50647029
Mums vairāk patīk Rēzekne un uz turieni braucām ar e-Golfu https://kursors.lv/2019/03/04/ar-vw-e-golf-uz-rezekni-pec-kebaba-video/
Kā jau komentāros te noskaidrojām, tad tie nav īsti paša Fiat veidoti elektroauto. Oficiāli Fiat savu elektrisko 500e modeli izziņos tikai vēlāk šogad.