Saistībā ar auto elektrifikāciju un lielo autoražotāju pārslēgšanos uz elektroauto, tiek sagaidīts, ka līdz 2030. gadam Vācijā darbu varētu zaudēt aptuveni 410 000 nozarē strādājošo, jo elektroauto ražošanai nepieciešams mazāk detaļu, kā arī attīstoties robotizācijai un automatizācijai, nebūs nepieciešams tik liels darbaspēks.

Aptuveni piektā daļa no darbu zaudējušajiem būtu tieši motoru un transmisiju ražošanas nozarē, jo elektromotors sastāv no mazāk detaļām kā iekšdedzes dzinējs, kā arī tas prasa mazāk apkopes. Tiesa 2018. gadā Vācijā bijis augstākais darbinieku skaits autoražošanas nozarē kopš 1991. gada.

Vācijas Autoražotāju asociācija paudusi viedokli, ka šie skaitļi ir pārspīlēti un varētu īstenoties vien pie smagākā scenārija, taču netiek oponēts, ka darbavietu samazinājums kā tāds nenotiks. Arī Kursorā nu jau ar pietiekami lielu regularitāti ziņojam par autoražotāju plāniem par dažādiem elektroauto, piemēram, Subaru plāni pēc 2030. gada koncentrēties tikai uz elektroauto, tā kā nozare ir sākusi strauju attīstības gaitu.

Domāju, ka sākot ar šo dekādi, lielajiem uzņēmumiem vēl vairāk būs jānes sociālā atbildība ceļot darbinieku kvalifikāciju vai apmācot tos ar jaunām prasmēm, kuras produktīvi izmantot darbā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN

Un tas ir takā slikti? 🤔

Kristaps Skutelis

Bez darba dzīvot ir diezgan slikti, jā. Autobūve Vācijā tomēr ir svētāk par svētu.

Einis

Latvijā visus atlaistos noalgotu padomēs un par padomniekiem.

p.s. ne jau privātajā sektorā, protams.

Krotow

Te rakstīts kāreiz par privāto sektoru.

Krotow

Kaut kā tā. Jo valstij būs jāmaksā bezdarbnieku pabalsti un par pārkvalificēšanas kursiem.

Skābene

Vietas tukšas nepaliks. Vajadzēs uzlādes staciju montierus, kabeļu licējus, auto elektriķus, bet DUS darbinieki kā tirgoja bulciņas un kafiju, tā arī tirgos turpmāk, jo ātro uzlādi tāpat vajadzēs un degvielas šļaukas aizstās ar uzlādes vadiem.

Name*

Skatoties uz elektroauto, man nāk prātā, ka lielais grieziens būs tieši pa pēcpārdošanas sadaļu. Tiem auto nav nekā no mūžīgi problemātiskajiem turbo, dpf, egr, auspufiem, komonrailiem. Nav ko remontēt …
+ pārdošana arī būs savādāka. milenālis latti sūcot sagrabinās monētas, sapratīs cik lielu akb/planšeti var atļauties un pasūtīs mašīnu nepieceļoties no krēsla. Autosalons kļūst lieks
Kurbadveidīgais atvedīs jauno dampi, nosviedīs ielas malā. Pie pirmās piešķilšanas būs jānoskatās 10 min izglītojošs video un varēs gāzēt apkārt.
Piedošan, “gāzēt” vairs nebūs īstais vārds :)
Serviss – retu reizi, aplikācijā izsauks parādīties servī

KKTK

Saujiņa vāciešu jau cenšas norakt Tesla fabrikas būvniecību, kur daļa no atlaistajiem varētu strādāt.