Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroauto varētu atņemt darbu 400 000 vāciešu

    Jaunākie raksti

    Saistībā ar auto elektrifikāciju un lielo autoražotāju pārslēgšanos uz elektroauto, tiek sagaidīts, ka līdz 2030. gadam Vācijā darbu varētu zaudēt aptuveni 410 000 nozarē strādājošo, jo elektroauto ražošanai nepieciešams mazāk detaļu, kā arī attīstoties robotizācijai un automatizācijai, nebūs nepieciešams tik liels darbaspēks.

    Aptuveni piektā daļa no darbu zaudējušajiem būtu tieši motoru un transmisiju ražošanas nozarē, jo elektromotors sastāv no mazāk detaļām kā iekšdedzes dzinējs, kā arī tas prasa mazāk apkopes. Tiesa 2018. gadā Vācijā bijis augstākais darbinieku skaits autoražošanas nozarē kopš 1991. gada.

    Reklāma

    Vācijas Autoražotāju asociācija paudusi viedokli, ka šie skaitļi ir pārspīlēti un varētu īstenoties vien pie smagākā scenārija, taču netiek oponēts, ka darbavietu samazinājums kā tāds nenotiks. Arī Kursorā nu jau ar pietiekami lielu regularitāti ziņojam par autoražotāju plāniem par dažādiem elektroauto, piemēram, Subaru plāni pēc 2030. gada koncentrēties tikai uz elektroauto, tā kā nozare ir sākusi strauju attīstības gaitu.

    Domāju, ka sākot ar šo dekādi, lielajiem uzņēmumiem vēl vairāk būs jānes sociālā atbildība ceļot darbinieku kvalifikāciju vai apmācot tos ar jaunām prasmēm, kuras produktīvi izmantot darbā.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LAN
    24.01.2020 11:51

    Un tas ir takā slikti? 🤔

    Kursors.lv
    24.01.2020 12:22
    Reply to  LAN

    Bez darba dzīvot ir diezgan slikti, jā. Autobūve Vācijā tomēr ir svētāk par svētu.

    Einis
    24.01.2020 14:43

    Latvijā visus atlaistos noalgotu padomēs un par padomniekiem.

    p.s. ne jau privātajā sektorā, protams.

    Krotow
    24.01.2020 23:52
    Reply to  Einis

    Te rakstīts kāreiz par privāto sektoru.

    Krotow
    24.01.2020 23:53
    Reply to  LAN

    Kaut kā tā. Jo valstij būs jāmaksā bezdarbnieku pabalsti un par pārkvalificēšanas kursiem.

    Skābene
    27.01.2020 08:41

    Vietas tukšas nepaliks. Vajadzēs uzlādes staciju montierus, kabeļu licējus, auto elektriķus, bet DUS darbinieki kā tirgoja bulciņas un kafiju, tā arī tirgos turpmāk, jo ātro uzlādi tāpat vajadzēs un degvielas šļaukas aizstās ar uzlādes vadiem.

    Name*
    27.01.2020 09:04

    Skatoties uz elektroauto, man nāk prātā, ka lielais grieziens būs tieši pa pēcpārdošanas sadaļu. Tiem auto nav nekā no mūžīgi problemātiskajiem turbo, dpf, egr, auspufiem, komonrailiem. Nav ko remontēt …
    + pārdošana arī būs savādāka. milenālis latti sūcot sagrabinās monētas, sapratīs cik lielu akb/planšeti var atļauties un pasūtīs mašīnu nepieceļoties no krēsla. Autosalons kļūst lieks
    Kurbadveidīgais atvedīs jauno dampi, nosviedīs ielas malā. Pie pirmās piešķilšanas būs jānoskatās 10 min izglītojošs video un varēs gāzēt apkārt.
    Piedošan, “gāzēt” vairs nebūs īstais vārds :)
    Serviss – retu reizi, aplikācijā izsauks parādīties servī

    KKTK
    27.01.2020 10:35

    Saujiņa vāciešu jau cenšas norakt Tesla fabrikas būvniecību, kur daļa no atlaistajiem varētu strādāt.

    Reklāma