web analytics

Rimi ar īpašas lietotnes palīdzību kontrolēs pārtikas produktu derīguma termiņu

Jaunākie raksti

Uzņēmējus aicina 10 dienās ekspertu vadībā izveidot interneta veikalus

No 28. janvāra līdz 8. februārim Kurzemes Biznesa inkubators sadarbībā ar Digitālo mārketinga fabriku un Mozello mājas lapu izstrādes...

Kursors.lv kopā ar Citadeli informēs par fintech jaunumiem

Ar prieku paziņoju, ka Kursors.lv uzsāk sadarbību ar Citadeles banku un visa gada garumā kopā informēsim par svarīgo finanšu...

Saruna ar Mārtiņu Bērziņu par Covid-19 ietekmi uz finanšu tehnoloģiju attīstību

Domāju, ka tikai retais spēja paredzēt, kāds tieši izvērtīsies 2020. gads un kā sākontēji tālajā Ķīnā radies COVID-19 vīruss...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #401 (21.01.2021)

21. janvāra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft sadarbosies ar General Motors un investē autonomās braukšanas uzņēmumā Cruise

Tehnoloģiju uzņēmums Microsoft noslēdzis ilgtermiņa sadarbību ar autobūves uzņēmumiem General Motors, Honda un vēl citiem, lai investētu vairāk nekā...



Attīstot digitalizāciju un strādājot pie arvien jauniem tehnoloģiskiem risinājumiem, Rimi Latvia ieviesis jaunu pārtikas derīguma termiņa analīzes un vadības sistēmu Semafor. Tā ar īpašas lietotnes palīdzību ļauj digitāli kontrolēt pārtikas derīguma termiņus, ziņojot par produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas. Lietotni izstrādājis zviedru pārtikas tehnoloģijas uzņēmums WhyWaste, un tā jau veiksmīgi tiek izmantota gan Rimi māteskompānijas ICA Gruppen veikalos Zviedrijā, gan Rimi veikalu tīklā Lietuvā un Igaunijā.

Šobrīd modernākā digitālā pārtikas derīguma termiņa analīzes un vadības sistēma Semafor ir lietotne, kas brīdina veikala personālu par produkta derīguma termiņa beigām, tādējādi ļaujot risināt divas problēmas uzreiz: uzlabot pārtikas drošību, jo pircējiem vienmēr pieejami tikai svaigi produkti, un nocenot produktu, kam tuvojas derīguma termiņa beigas, tādējādi palielinot tā iespējas tikt nopirktam, nevis izmestam atkritumos. Šī lietotne jau kopš gada sākuma izmēģināta atsevišķās Rimi tirdzniecības vietās visās trīs Baltijas valstīs, bet septembrī un oktobrī līdz ar Whywaste pārstāvju vadībā notikušo darbinieku apmācību ieviesta visos veikalos.

Whywaste izstrādātā lietotne ir būtisks atbalsta instruments Rimi ikdienas darbā – tā ne tikai ļauj būtiski samazināt derīguma termiņa kontrolei nepieciešamo laiku, bet arī uzlabo vispārējo pārtikas drošību. “Īstenojot pilotprojektu trīs veikalos, tika pierādīts, ka dažās nodaļās laiks, kas nepieciešams derīguma termiņu pārbaudei konkrētām preču grupām, samazinājies pat vairāk nekā divas reizes. Tas iespējams, jo lietotne ļauj pārbaudīt derīguma termiņu nevis visam sortimentam, bet atsevišķiem produktiem, kam, balstoties uz sistēmas datiem, tuvojas derīguma termiņa beigas,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

Viņa piebilst – Rimi svarīga ir pārtikas drošība. Tomēr ikviens pircējs ir laipni aicināts izvērtēt un ikdienas maltītei dot priekšroku produktiem ar īsāku, tuvāku derīguma termiņu. Tie ir kvalitatīvi un tos var droši lietot uzturā, tādējādi sniedzot savu ieguldījumu pārtikas atkritumu apjoma mazināšanā.

“Saņemot regulārus brīdinājumus par derīguma termiņa beigu tuvošanos, veikala personāls var veikt atbilstošas darbības, lai ievērojami samazinātu produktu nonākšanu atkritumos vai izvairītos no tās vispār. Mūsu piedāvāto risinājumu izmanto arī Rimi māteskompānija ICA Gruppen Zviedrijā, ik mēnesi šādi paglābjot apmēram 70 tonnas pārtikas un ietaupot 25 līdz 125 darba stundas – tas atkarīgs no veikala formāta,” skaidro viens no Whywaste dibinātājiem Sebastians Hoglīns Tordēns (Sebastian Höglin Thordén).

Rimi ir pirmais pārtikas mazumtirgotājs Baltijā, kas šādā apmērā ieviesis Semafor sistēmu. Tāpat lietotne tiek plaši izmantota Eiropas veikalu tīklos Meny, Coop, Spar un Intermarché, kur kopš tās ieviešanas pārtikas zudums samazinājies vidēji par 20%.

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
rodo

hmm, principā esošajai rimi aplikācijai 1 papildu darbinieka skats, kur atselektē visus dotā veikala produktus, kam tuvojas beigu termiņš un viss. kamēr termiņš nav iztecējis, var pat dot pirkt pircējiem ar kādu mega atlaidi, lai nav ārā jāmet. bet katram jau savs, bagāts dara kā grib kā sak.

pajolis

rimi ir riktīgie zero waste-isti – preces ar senāko termiņu izliek plaukta priekšpusē

Kristaps Skutelis

Tas ir nepareizi?

KKTK

Ja es apēdīšu šodien/rīt, tad PO, bet ja ceru to krējumu lietot visu nedēļu tad nav diezko… Vismaz gaļām sākuši līmēt krāsainu uzlīmi, par derīguma termiņa beigām, citiem nav redzēti.

Kristaps Skutelis

Nu tā jau ir tava kā pircēja atbildība skatīties derīguma termiņu un izmantot produktus atkarībā no saviem tempiem.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: