Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas elektroauto uzlādes tīkls IONITY strauji cels cenas

    Jaunākie raksti

    Elektroauto uzlādes tīkls IONITY, kurš pieder lielākajiem autoražotājiem – Volkswagen (iekļaujot Audi un Porsche), BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia – no 31. janvāra mainīs savu apmaksas sistēmu, klientiem maksājot 0,79 eiro par patērēto kWh, kas ir visai augsta cena.

    Līdz šim IONITY bija vienreizēja pakalpojuma maksa par 8 eiro, kas nozīmēja, ka vidēji 60 kWh uzlādēšana izmaksātu 0,13 eiro par šo stundu, kā arī, protams, tas ir izdevīgi tieši pilnas baterijas uzlādēšanai un pēc tam ar labākajiem elektroauto nobraucot vairākus simtus kilometru. Taču situācija krasi mainīsies, jo šī mēneša beigās spēkā stāsies apjoma tarifs 0,79 par kilovatstundu. Salīdzinājumam, konkurenta Teslas ātrās uzlādes stacijas Francijā izmaksā 0,24 eiro, Vācijā 0,33 eiro, Nīderlandē 0,25 eiro un Polijā 0,24 eiro par kWh. Piemēram, Latvijā esošais E-mobi uzlādes tīkls izmaksā 0,15 eiro centus par izmantoto minūti, bet Elektrum piedāvātā uzlāde maksā 0,25 eiro (ātrajā uzlādē) vai 0,19 eiro (vidēji ātrajā uzlādē).

    Piemēram, Latvijas gadījumā biežāk redzēsim Nissan Leaf elektroauto, kura jaunākajam modelim ir 40 kWh baterija, izmaksas sasniegtu 31,60 eiro. Izmantojot 50 kW ātro uzlādi, kas būtu aptuveni 48 minūtes līdz pilnai baterijai, Latvijā uzlāde izmaksātu 7,20 eiro. Ja patiešām IONITY pieņems šo tarifu, tad tas būs liels šāviens kājā visiem iesaistītajiem autoražotājiem, kas var bremzēt viņu elektroauto flotes attīstību.

    IONITY papildus piedāvās iespēju abonēt savu pakalpojumu ar noteiktu mēneša maksu, kas sniegs priekšrocības saņemt zemāku tarifu, taču no patērētāju viedokļa, tā ir ievilkšana vēl vienā sistēmā, kurai būs pieeja datiem par klienta paradumiem. Mūsu kolēģi no Uzladets.lv ir veikuši dziļāku salīdzinājumu starp dažādiem Latvijas uzlādes servisiem, kā arī precīzāk izpētīta IONITY īpašo tarifu iespējas.

    Varbūt lasītāju vidū ir kāds elektroauto īpašnieks, kurš labprāt padalītos ar ikdienas uzlādes izmaksām un tēriņiem uz 100 km?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Muah
    20.01.2020 10:53

    Ionity reģistrētiem lietotājiem cena būs ap 30 centu minūtē. Salīdzinot ar e-mobi tikai 2x vairāk, nevis 5x. Un šāda cena būs visiem iesaistītajiem ražotājiem.
    Esošajā formā ziņa ļoti nepatiesa un “klikbaitiska”.
    Solis patiesībā ļoti loģisks. Ionity grib saviem klientiem garantēt staciju un uzlādes pieejamību. To var, ja ir zināms klientu apjoms. Ar šo cenu tiek maksimāli samazināts nereģistrēto klientu skaits.

    LAN
    20.01.2020 10:57

    Solis pareizajā virzienā – no 350KW uzlādes stacijas jēga maza ja visas vietas aizņem Rapidgeitojoši E-Golfi un E-Up.

    Arčiņš
    20.01.2020 12:39

    Piemērs ar Līfu nav pareizs, jo Ionity nepiedāvā Chademo spraudni. Līfam der tikai parastā ātrā uzlāde līdz 50 KW. Maksimālais ātrums ar kādu tas lādējas ir 46 Kwh, u arī šāds ātrums ir iespējams tikai līdz 55%, ttālāk tas samazinās. Līfs e+ kurš iznāca šoruden, Teknas komplektācijā piedāvā 100 kwh uzlādes ātrumu, tikai nekur eiropā nav šāda uzlādes aparāta, un iespējams ka nebūs arī. Piemēram Norvēģijā viņi nespēj setificēt uzlādes kabeli kuram ir jābūt ar dzesēšanas funkciju. Pats jau divus gadus braucu ar Nissan Līfu 40kw

    Kursors.lv
    20.01.2020 12:47
    Reply to  Arčiņš

    Kā tad nav 100 kW uzlādes? Pat Latvijā ir :) https://uzladets.lv/latvija-pirma-100-kw-uzlades-stacija/

    lainis
    20.01.2020 15:22

    ka tesla var uzladet 250kw , bet latvija maz 100kw , vislabaka ir tesla stacija superchrger vai ionity jauda uzladet

    Arčiņš
    20.01.2020 16:24

    Tad man ir jautājums vai kāds tiešām ir spējis lādēt Līfu e + ar 100 kw ātrumu. Cik esmu lasījis tad vēl joprojām nav sertificēts Chademo uzlādes kabelis kurš pārsniegtu 60 kw jaudu. Tā ka cipariņš uz lādestacijas jauks, bet dzīvē nesasniedzams. CCS spraunis var šobrīd jau visus 250 Kw, bet japāņi joprojām turās pie besīgā Chademo. Un turās viņi pie tā tāpēc ka tas nodrošina iespēju arī dabūt elektrību ārā no mašīnas.

    Kursors.lv
    20.01.2020 16:34
    Reply to  Arčiņš

    Wikipēdija: CHAdeMO is the trade name of a quick charging method for battery electric vehicles delivering up to 62.5 kW by 500 V, 125 A direct current via a special electrical connector. A revised CHAdeMO 2.0 specification allows for up to 400 kW by 1000 V, 400 A direct current.

    Tātad ar standartu īsti nav problēmu. Lielāka problēma ir mūsu pusē atrast staciju, kam ir lielāka jauda par 50kW.

    Krotow
    20.01.2020 21:28
    Reply to  Arčiņš

    CHAdeMO jaunais standarts sola atbalstīt līdz 400 kW (DC) caur to pašu jocīgo spraudni, tā ka jaunajiem elektroauto nevajadzētu būt problēmām lādēties ātrajā režīmā. CCS spraudnis drīzāk besī dēļ spraudņa un kabeļa izmēra. Kas gan ir taisnība – pēc iespējas ātrāk jāvienojas par vienu kabeļu/spraudņu standartu vismaz kontinentu robežās. Galu galā degvielas tvertnēm atverēm ir tikai 2 izmēri (benzīnam un dīzelim) un atveres visur ir apaļas, nevis kvadrātiskas, 6-stūrainas utt.

    Krotow
    20.01.2020 21:10

    Atzīšos, ka sākumā uzķēros uz iAuto virsraksta. Minētais portāls pēdējā laikā pārvērties par elektrisko braucamlīdzekļu aplicēju klubiņu, kas zinot turienes parasto kontingentu, neizbrīna. Patiesība – Ionity tīkla plānotāji vēlas lai viņu lādētājus izmanto tikai tie, kuri spēj lādēties ar 100+ kW jaudu. Un pirmkārt Ionity tīkla īpašnieku kompāniju ražotie auto. Zināma analoģija ar Tesla Supercharger tīklu, taču ar liberālu pieeju. T.i. var lādēties visi, taču “svešie” tikai par papildus maksu. Kopumā nekas briesmīgs tur nav. Ja vēl uzstādīs pietiekami daudz “lēnos” lādētājus (11/22/50 kW), arī vairumam dzīvokļos dzīvojošo braucēju ikdienā nekas daudz nemainīsies. Galvenais – lai elektrībai neuzliek akcīzi ;)

    Reklāma