Aiz kalniem jau ir tie laiki, kad auto varētu uzskatīt vien par dzelzi uz riteņiem, jo tehnoloģijas iet uz priekšu, integrējoties arī automašīnu vadības sistēmās, kas nozīmē, ka tām var uzbrukt hakeri, lai izmantotu visas gudrās sistēmas pret vadītāju. Tesla, kā elektroauto grands, saprotot šo programmatūras pusi, piedālās to uzlaušanas konkursā Pwn2Own.

Šis pasākums ir visai zināms lielo tehnoloģiju uzņēmumu aprindās, jo tajā piedalās tādi vārdi, kā Microsoft, Google, Apple un Adobe, ļaujot “labajiem” hakeriem (angliski white-hat hackers) uzlaust dažādas ierīces un sistēmas. Tāpat pasākumā no 2019. gada piedalās autoražotājs Tesla, iepriekšējā gadā balvā dāvinot jaunu Model 3 mašīnu un 350 tūkstošus dolāru, bet šogad pasākumā atgriežoties ar lielāku joni un balvu fondu. Tātad automobiļu kategorijā, kāda ir izveidojusies šajā konkursā pateicoties kompānijas dalībai, būs 3 dažādu sarežģītības līmeņu uzdevumi, kuru kopējais balvu fonds pārsniegs 1 miljonu dolāru. Vislielākā balva – 500 tūkstoši – pienāksies par Teslas drošības sistēmas, tīkla un autopilota uzlaušanu. Tāpat uzlaužot citas sistēmas, būs iespējams saņemt gan naudas balvu, gan doties prom ar jaunu elektroauto.

Tesla iepriekš bija piedāvājusi ikvienam, kurš atradīs kādu darbības kļūdu kompānijas vadības sistēmā, saņemt 15 000 dolāru. Tā arī ļoti ātri reaģējusi uz atrastajām ievainojamībām, jo 2016. gadā kāda “labo” hakeru komanda spējusi uzlaust Model S caur bezvadu interneta rūteri, par ko tika ziņots kompānijai. Komanda saņēma naudu, bet Tesla pietiekami īsā laikā izveidoja sistēmas atjauninājumu un novērsa šo kļūdu. Varam tikai iedomāties, cik liela nozīme aizsardzības sistēmām būs tad, kad auto patiesi būs spējīgi braukt, paļaujoties vien uz datoru.

Šī gada Pwn2Own pasākums norisināsies no 18. līdz 20. martam Vankūverā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
0 0 vote
Article Rating
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Raimonds Kleinbergs

Ukraiņu puišiem būtu ko teikt, taču iespējams viņiem finansiāli izdevīgāk ir atstāt caurumus neaizbāztus.

GRU

Tagad var pārņemt auto vadību, iebraukt kokā un pateikt, ka likvidējamais objekts izvēlējās savām spējām un laika apstākļiem neatbilstošu ātrumu un netika galā ar auto vadību. Diezgan baisa nākotne. :(