web analytics

Mazda apgalvo, ka elektroauto saražo vairāk izmešu nekā parastie dzinēji

Jaunākie raksti

“Telegram” – nozīmīgs spēlētājs saziņas servisu tirgū. Ko tas piedāvā un kādi riski?

"WhatsApp" nesenais paziņojums par to, ka lietotājiem savi dati jānodod "Facebook" vai arī par šo saziņas servisu var aizmirst,...

Pirmoreiz gūts ieskats, kā izskatās “Tesla” jaunā bateriju pakas struktūra

Medijam Electrek izdevies iegūt pirmo ieskatu jaunajā "Tesla" bateriju pakas dizainā, kas darbinās uzņēmuma nākotnes mašīnas. Pagājušā gada rudenī "Tesla" prezentēja...

Netflix testē telpisko skaņas atbalstu Apple AirPods Pro un AirPods Max

Beidzot gaidāma kāda jēga no Apple AirPods Pro un AirPods Max dārgo austiņu telpisko skaņas (spatial audio) atbalsta -...

“Porsche” publicē attēlus, kas liecina par papildinājumu “Taycan” modeļu saimē

Vācu autoražotājs "Porsche" publicējis tumšu attēlu, tādā veidā liekot noprast, ka tas gatavojas jauna "Taycan" modeļa prezentācijai. Šobrīd gan...

Android 12 varētu ieviest Hibernation iespēju reti izmantoto lietotņu “saspiešanai”

Android Open Source Project komanda strādājot pie jaunas Hibernation iespējas, kas ļaus samazināt lietotņu aizņemto vietu viedierīces atmiņā. Pagaidām...



Auto ražotājs Mazda 2019. gada rudenī sevi pieteica elektroauto grupā, prezentējot savu SUV modeli MX-30, un pirms oficiālās debijas 2020. gadā tā izvēlējusies piedāvāt modeļus vien ar 35,5 kWh lielu bateriju. Tas nozīmē, ka mašīna varētu nobraukt aptuveni 240 km ar vienu uzlādi, jo pēc kompānijas datiem un uzskatiem tieši ietilpīgās baterijas veicina lielāko piesārņojumu, salīdzinot pat ar iekšdedzes dzinējiem.

Mazdas Eiropas izpētes direktors Kristians Šults (Christian Schultze) apgalvo, ka tieši mazākas ietilpības baterijas un to nomaiņa ir videi draudzīgāka, salīdzinot, piemēram, ar Teslas 95 kWh baterijām. Tāpat kompānija apgalvo, ka viņu klienti ir pilsētu iedzīvotāji, kuriem nobraucamais attālums nebūtu pirmā prioritāte, līdz ar to mazas ietilpības baterija būtu atbilstošs risinājums.

Amerikas tirgū gan šīs mazās baterijas netiek ņemtas pārāk nopietni un braucēji novērtē iespēju nobraukt lielāku attālumu, līdz ar to šāda stratēģija Mazdai tieši Amerikas tirgū var maksāt dārgi. Tāpat aprēķini no kompānijas puses nav īsti precīzi, jo tie balstīti uz 2016. gada datiem un netiek ņemts vērā, ka arvien vairāk elektrības tiek saražots no atjaunojamiem resursiem, ne fosilā kurināmā. Tas attiecas gan uz uzlādi, gan pašu ražošanu. Vrijē universitātes Briselē pētījumi ir pierādījuši, ka visā elektroauto lietošanas ciklā tas tik un tā saražos mazāk izmešu nekā iekšdedzes dzinējs. Jautājums gan paliek atvērts, ko darīt ar izlietotajiem akumulatoriem. Mazda savus datus salīdzinājusi pret benzīnmotora Mazda 3 hečbeku.

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
15 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jānis Vanags

Nespriedīšu par lietām no kurām saprašana kā cūkai no baleta, bet arī Blodons izteicās, ka ir jāpaiet milzīgam laika posmam, lai elektromobiļa ražošanā izraisītais piesārņojums izlīdzinātos ar dīzeļdzinēja radīto piesārņojumu. Protams, ir pētījumi, kas var pierādīt gan vienu, gan otru viedokli, bet pēc tiem brīžiem, kad vegāni sākuši bāzt linkus ar “pētījumiem”, kuri apstiprina, ka viņu pārtika nodrošina pilnvērtīgu uzturu(lai gan tajā pašā laikā, spiestā kārtā, grauž visādus uztura bagātinātājus, potē vitamīnus utt), man vārds “pētījums” jau automātiski izraisa kritisku smīnu :)

Ac/dc

Žēl tikai, ka arī ‘ekspertam’ Blodonam saprašana par EV kā cūkai par aviāciju…

Dāvids Speriskas

Es vienu dienu biju par to dārzeņu ēšanu domājis kas tur īsti nav riktīgs, un sapratu to, ka lai tu no dārzeņiem būtu paēdis/apgādāts ar visu nepieciešamo, tev viņi ir jāgremo VISU dienu,jo tā taču govis un citi lopi dara! Tad jā, tad var mierīgi dzīvot, bet mums taču nav laika visu dienu rīt, kurš strādās johaidī. Tāpēc rij arī atlasītas veltes no visas pasaules, tad ir, avokado, rieksti dažādi no visām pasaules malām utt. Ja pārtiktu tikai no Latvijas sezonālajiem fruktiem, tad visi te būtu atstiepuši kājas.

Gints Rotčenkovs

Laipni aicināts visēdāju grupā “no Vegan Latvija”!

digitalk

tāda reāli ir kur? nosaukums nav īsti labskanīgs, un lai arī man simpatizē šāda “pretkustība”, bet ko tur var apspriest?
ps. es ieteiktu nosaukumu— Why vegan, Latvia?
https://youtu.be/z0O_VYcsIk8

MrMusha

Da nu nafig. Tur viena no adminēm ir vegāne, kas publicē svešas kotlešu bildes m

Labvēlis

Nez vai šeit Mazda iemanīsies uztaisīt ka rūsē arī baterijas :D Es tik joko :)
Mazda tagad sevi pozicionē kā premium, cerams arī piestrādā pie pretkorozijas.
Patīk jau man arī Mazda – smuki vadās, uzticama, labs dizains, labi izdomāta braukšanas pozīcija, bet nu tā korozija… Kārtīgs bāziens zīmola prestižam ziemeļos.
Ja būtu jaņem jauns vai sit mani nost, paņemtu jauno 3šo līzingā, patiešām paņemtu, bet vai atpirktu beigās.. Mūsdienu priekš līzinga būvētajos auto tas varbūt arī nevienu vairs ražotāju dziļi n*p*s kas notiek pēc 5 gadiem. Ilgtermiņa tankus kā W124, E39 un pirms A paaudžu AUDI vairs neredzēsim.

Skābene

Pēc 2007 gada tak it kā vairs nerūsē tik traki!

Krotow

Rūsē :( Drīzāk jāskatās uz mazdu modeļiem, kas parādījās pēc 2013. gada. Lai gan tie visticamāk vēl nav paspējuši sarūsēt līdz stadijai, kad rūsa parādās lielos pleķos.

Latviets

Da nekas tur vairs nerūsē mazdām. Ir divi reāli eksemplāri 13(lv 4 gadus) un 15(lv 3 gadus) gada no rūsas ne smaka. Tak sen jau ražotnē tas ir sataisīts. Ja skatās uz 10+gadīgiem šrotiem ‘līdz 1500€’ kuriem doma pa TA iziešanu ir kā zobu sāpes, ta protams, jebkura marka nāks ar vismaz 50% rūsu un citām problēmām … Jo autoindustrijā ražotājam auto mūžs ir 10 gadi. NEVIENS nedomā, ka kāds varētu normālā ekspluatācijā ikdienā pēc 10 gadi vēl ripot ar to metāla bundžu. Bet mūžīgais letiņu stereotips, ka viss pārējais ir rūsains sūū izņemot bmw vai audi marku tie ir… Read more »

Muah

Mazdas apgalvojumā cipari ir balstīti uz faktu, ka 160 K ir nobraukums ar baču vai arī Mazdas parastais automobilis pēc 160K ir jāutilizē, jo tālākai braukšanai vairs nav lietojams.

LAN

Pēc grafikiem spriežot tā arī ir, jo akumulators noteikti nebūs jāmat ārā uzreiz pēc garantijas laika baigām, kā arī lielākam akumulatoram noteikti būs mazāk uzlādes-izlādes ciklu skaits, kas patiesībā arī nosaka akumulatora mūža ilgumu + lielāku akumulatoru var turēt tālāk no 0% un 100 % uzlēdes līmeņiem, kas samazina akumulatora ekspluatācijas laiku.comment image

Raivis Terinks

Pagaidām neticu, ka elektro auto piesārņo dabu mazāk. Jā, teorētiski izmešu ir mazāk, bet sazin cik to izmešu rodas kamēr auto uzražo, un cik vēl izmešu būs elektrības ražošanai kas to auto lādēs. Un noteikti jārēķinās ar to ka tās bateriju ķimikālijas pēc tam tiks kaut kur izmestas, un nonāks zemē vai ūdenī. Pēc gadiem 20 varam nonākt situācijā, ka opim pagalmā rusejoša veca Tesla no akumulatora pilina zemē tādu indi, no kuras nevarēs tikt vaļā vēl ilgi. Bet, ka jau sākumā rakstīji, tas ir “pagaidām”, jo elektro auto ir savas attīstības stadijā (apmēram turpat kur iekšdedzes mašīnas bija pirms… Read more »

Krotow

Izskatās ka mazdai “vīnogas vēl skābas”. T.i. nav tikuši pie labākas baterijas konstrukcijas un tāpēc Mazda elektroauto ar lielu bateriju nav tik ekonomisks. Publicēt FUD ar 3 gadus veciem datiem nav labi. Tai pašā Vācijā pēdējo 3 gadu laikā elektrības ieguve no saules uz vēja ir krietni pakāpusies. Lai iet pie Elona amatu mācīties un gaida nupat IBM piesolīto jauno bateriju tehnoloģiju ar mazākām izmaksām.

Maris

Jau pašā saknē elektroauto ir domāts pilsētai, lai iekšdedzes dzinējs nesmirdētu pilsētas centrā. Vienkārši katram auto ir sava vieta un pielietojums. Tas kas der visam-neder nekam.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: