Daudzi uzskata, ka dīzeļdzinēji automašīnās ir viens no lielākajiem piesārņotājiem un siltumnīcas efekta radītājiem pasaulē. Jeilas Universitātes pētnieki uzskata, ka atraduši vismaz daļēju atbildi uz neskaitāmiem globālās sasilšanas jautājumiem, ar jaunu degvielu samazinot siltumnīcas efekta gāzu apjomu par 271%.
Iekšdedzes dzinējam nepieciešama degviela, gaiss un dzirkstele, lai tas darbotos. Dīzeļdegvielas un skābekļa maisījumam pietiek arī ar nedaudz lielāku spiedienu, bet nebūsim sīkumaini. Pētnieki grasās papildināt dīzeļdegvielu ar organiskām molekulām, kurās jau ir skābeklis.
Tiek minēts, ka jaunā pieeja būtiski uzlabotu arī cieto daļiņu izmešu apjomu (tas ir tas, ko Latvijā tehniskajā apskatē šobrīd mēra), kas faktiski ir nesadegušās oglekļa savienojumu daļiņas. Pētniekiem izdevies cieto daļiņu izmešu apjomu samazināt par 86%, tātad arī tava 20-gadīgā dīzeļa kapsēta maģiski ar pirmo reizi izietu skati bez visādām dejām ar tamburīnu, gāzēšanu un speciālu piedevu liešanu.
Vienlaikus pētnieki uzskata, ka jaunā tipa degviela būtu uzglabājama un pārvadājama ar jau šobrīd pieejamo tehnoloģiju.
Paziņots, ka jaunā tipa dīzeļdegviela spētu samazināt siltumnīcas efektu radošos gāzu izmešus par vismaz 50% līdz pat 271%.
Pilnīgs sūds. NOx nevis CO2 ir dīzeļu lielākā problēma. Tas indē ļaudis uz pilsētu ielām. Un biodīzeļiem pat NOx izmešu ir vairāk.
Co2 arī indē un benzīns to dara vairāk kā dīzelis, piemēram uz šosejas vienādā ceļa posmā dīzelis izdalīs mazāk co2 kā benzīns vienkārši patērējot mazāk degvielas.
CO2 ir ogļskābā gāze..gluži inde tā vis nav – to izdala arī cilvēks elpojot
vienkāršiem vārdiem sakot: CO2 ir slikti dabai (par ko arī raksts) bet NO savienojumi ir inde cilvēkam.
90ajos pasaule attapās, ka CO2 kaitē dabai un pamatīgi piestrādāja, lai ieaudzinātu sabiedrībā, ka dīzelis ir glābējs
2000ajos pasaule attapās, ka dīzelis ir kaitīgs cilvēkam un tā ietekme ir krietni būtiskāka par to, ko benzīna izmeši nodara dabai (un to, ka CO2 izmešu var ierobežot ne uz auto rēķina)
šajā gadu desmitā moderni domājošās pilsētās tiek aizliegti tieši dīzeļi, un tam ir spēcīgs zinātnisks pamatojums
Pieliku plusu, lai gan komentārā ir nepilnība. CO2 nav inde, vismaz ne tieši. Citādi visi kas elpo, jau sen būtu apmiruši. CO2 ir siltumnīcas efektu veicinoša gāze.
Ar dīzeļdegvielu ir kā ar vairākiem citiem derīgiem vai šķietami derīgiem izgudrojumiem, kam ir lēnas iedarbības negatīvi blakusefekti. Savulaik kaitēkļu nīdēšanai visur lietoja DDT, kamēr atklājās, ka tā nīdē paši sevi. Pirms 100 gadiem kokaīns un heroīns skaitījās zāles.
Ja zini no kā pamatā sastāv daba – tad tieši CO2 “pabaro” mežu u.c. augu stumbrus, bet tai pat laikā, ja zaļā zona/masa globāli samazinās – tad vairs nav, kas apēd šo CO2 un tad jau sākas problēmas CO2 bilancē…
Cena?
Gan jau kā neste MY :)
Ja manai kapsētai izmeši ir 100 mērvienības uz 100km, tad cik tās būs tad, ja tās samazinās par 271% ?
Vai tad 100% nav maksimālie veiksmes procenti?
Es tieši gribēju komentēt, ka pēc definīcijas nav iespējams samazināt lielumu par vairāk kā 100 procentiem no sākotnējā lieluma.
Moš ir domāts, ka var samazināt no 100 iedomātām vienībām par 2,71..attiecīgi ir nevis 100 bet ~37
No 100 iedomātām vienībām samazinot par 2,71 būs 2,71% – nedomāju ka par to būtu vērts pat rakstīt.
Tie 271% tiešām prasītu izskaidrojumu. Nav mums veikalos 271% atlaides vienkārša iemesla dēļ – veikalniekiem būtu jāpiemaksā 171%…
Mans minējumu būtu cipariska kļūda, 71, nevis 271 :)
Raksts interesants, varētu avotu – gribētos izpētīt vairāk, kāda ir iespējamība, ka šis būs no tiem retajiem gadījumiem, kad fantastiskie zinātnieku atklājumi par efektivizāciju nonāk līdz patērētājam
zem raksta, kā parasti
https://fossbytes.com/new-diesel-fuel-reduce-greenhouse-emissions-by-271/
pats pētījums gan par naudu.
Sadedzinot degvielu radīto piesārņojumu var samazināt tikai par 100%. Vairāk nekādi nesanāks. Citādi minētā viela būtu apveltīta ar maģiskām spējām. Jo ne tikai pati neradītu piesārņojumu, bet vēl pievāktu citu radīto piesārņojumu no apkārtējās vides :) Cik saprotu, raksts ir par šo pētījumu:
https://fossbytes.com/new-diesel-fuel-reduce-greenhouse-emissions-by-271/
Tur minēts par 86% (nevis 271%) mazāks kvēpu daudzums un nekas nav teikts par CO2 un NOx. Galvenais mērķis esot šo brūvējumu izmantot kā biopiedevu parastajam dīzelim, samazinot radīto kvēpu daudzumu par 20%. Tīrā veidā mūsu kontrabasa soļarkas cienītājiem būs par dārgu.
Domāju, ka “maģisko spēju” 271% tiek iegūts saskaitot visus ieguvumus visā jaunā tipa dīzeļdegvielas “dzīves ciklā” – Life-cycle analysis determined the potential to reduce greenhouse gas emissions by 50 to 271% relative to petrodiesel, depending on treatment of coproducts.
Tiek izmantota lignocelulozes biomasa – augu produkts, kas tad arī pievāc to citu radīto piesārņojumu.
https://www.pnas.org/content/early/2019/12/10/1911107116