Web Analytics
More
    Reklāma

    Konkurenti: Google nav mācījusies no uzliktā 2.42 miljardu eiro soda

    Jaunākie raksti

    Vēl 2017. gadā Eiropas Komisija uzņēmumam Google uzlika 2.42 miljardu eiro soda naudu par ES pretmonopola noteikumu pārkāpšanu. Google ir ļaunprātīgi izmantojusi savu meklētājprogrammas dominējošo stāvokli tirgū, priekšplānā nelikumīgi izvirzot citu Google produktu – tā salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu. Google stratēģija attiecībā uz salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu bija ne tikai piesaistīt patērētājus, padarot savu produktu labāku par konkurentu piedāvātajiem. Tā vietā Google ļaunprātīgi izmanto savu meklētājprogrammas dominējošo stāvokli tirgū, meklēšanas rezultātos izvirzot priekšplānā savu salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu un ierindojot zemāk konkurentu piedāvātos pakalpojumus.

    Šobrīd citi pirkumu cenu salīdzinošie servisi, kuru skaitā ir Idealo, Kelkoo, Ceneo un Foundem, nosūtījuši vēstuli Eiropas Komisijai ar atkārtotu sūdzību par Google darbībām, mākslīgi izvairoties no konkurentu piedāvājumu parādīšanas meklējumu rezultātos. Eiropas Komisija norādījusi, ka norit Google darbību monitorēšana, par tālāku notikumu attīstību šobrīd vēl ir pāragri runāt.

    Reklāma

    2004. gadā Google ienāca atsevišķajā salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu tirgū Eiropā ar produktu, ko sākotnēji sauca par Froogle; 2008. gadā tas tika pārsaukts par Google Product Search un kopš 2013. gada tā nosaukums ir Google Shopping. Tas ļauj patērētājiem tiešsaistē salīdzināt produktus un cenas un atrast visu veidu tiešsaistes mazumtirgotāju piedāvājumus, tostarp ražotāju tiešsaistes veikalu, platformu (piemēram, Amazon un eBay) un citu tālākpārdevēju piedāvājumus.

    Kopš 2008. gada Google Eiropas tirgos sāka ieviest būtiskas pārmaiņas stratēģijā, kā virzīt savu salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu. Šī stratēģija balstījās uz Google dominējošo stāvokli vispārējās interneta meklēšanas pakalpojumu jomā un nevis uz konkurenci, kas pamatojas uz sniegumu salīdzinošās iepirkšanās tirgos – Google ir sistemātiski izvirzījis priekšplānā savu salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu, kā arī Google savos meklēšanas rezultātos ir ierindojis zemāk sāncenšu salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Einis
    29.11.2019 17:36

    Izklausās diezgan stulbi. Mans produkts, tad reklamēju ko gribu.

    Ja es uztaisītu mājas lapu vai tad man būtu jāliek visas piedāvātās reklāmas. Tak liktu, ko gribētu. Un JA izaugtu par dominējošo lapu savā nozarē. Tad man uzreiz ir citi noteikumi?

    Kurš tad vainīgs, ka google search ir populārākais?

    Kursors.lv
    29.11.2019 18:05
    Reply to  Einis

    No patērētāju interešu un veselīgas konkurences veicināšanas viedokļa raugoties, monopolisti pavisam noteikti ir jāpieskata un jākontrolē.

    Reklāma