Web Analytics
More
    Reklāma

    Pirelli 5G riepas ziņos par ceļa kvalitāti

    Jaunākie raksti

    Pagājušajā nedēļā riepu ražošanas kompānija Pirelli prezentējusi riepu, kura pateicoties iebūvētajiem sensoriem un 5G tehnoloģijai spēs uztvert informācija no ceļa un to nodot gan automašīnas vadības panelim, gan citiem auto un dienestiem.

    Itālijā notiekošā pasākuma ietvaros, kuru rīkoja 5G Automobiļu asociācija, kuras sastāvā ir arī mūsu pašu LMT, Pirelli savu gudrās riepas prototipu prezentēja kā pirmo reālo 5G servisu priekš automašīnas vadības palīgsistēmām. Precīzs datums, kad riepas parādītos masu tirgū gan nav zināms.

    Reklāma

    Paraugdemonstrējumu laikā šī tehnoloģija tika izmantota, lai autovadītājam ziņotu par ceļa stāvokli, šajā gadījumā iespējamo akvaplanēšanu uz ceļa, un informācija tika nodota zibens ātrumā, pateicoties 5G ļoti īsajam saziņas laikam starp ierīcēm. Tāpat riepas reālā laikā spēs noteikt gan izsvarojumu, gan nodilumu, gan spiedienu tajās.

    Riepu ražotājs uzsvēris, ka riepas ir vienīgā lieta, kurai ir tieša saskarsme ar ceļa virsmu, tāpēc tās ir jāizmanto, lai prognozētu tā stāvokli. Papildus informējot gan esošā auto vadītāju, gan citus auto. Savienojot  šo informāciju ar auto vadības sistēmām, iespējams braukšanu pielāgot atbilstošajam ceļu stāvoklim un laika apstākļiem, lai nodrošinātu augstāko komfortu un drošību vadītājam un satiksmei. Šādu sensoru un riepu izmantošana sasaistē ar 5G ir vēl viens solis tuvāk autonomajai braukšanai.

    AvotsPirelli
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    21.11.2019 00:49

    Pāris jautājumi:

    1. Cik šīs riepas maksās?

    2. Ja sensors kādā no riepām nobeigsies – vai būs iespējams braukt ar atlikušajiem 3 sensoriem bez braukšanas režīma limita un brīdinājumu diskotēkas panelī? Savulaik čomam bija nelaba pieredze ar noplīsušiem riepu spiediena sensoriem Renault Laguna.

    Artis
    21.11.2019 06:40
    Reply to  Krotow

    Ar Renault nekas nav mainījies arī 2019. gadā.
    Tēvam ir Megane 2018. gada – ar dieviem riepu komplektiem uz diskiem. Abi disku komplekti ir oriģinālie, bet sensori ir tikai vienā komplektā jo auto atpazīst tikai 4 sensorus. Attiecīgi- pa ziemu braucot, auto ziņo, ka nav riepām spiediens un atslēgt to funkciju nevar. :)

    Kursors.lv
    21.11.2019 09:01
    Reply to  Artis

    Cik maksā jaunu sensoru pieprogrammēšana?

    Karlis
    21.11.2019 09:53

    ā… nu redz. te ir tā sāls. visticamāk, ka to nedarīs. modelis ta vecs. tas tiks tiks atrrisināts jaunajam modelim. pērciet to. :)

    Artis
    21.11.2019 12:05

    Ja sensori japrogrammē, tad vajag dīleri. Tēvs no laukiem. Katra riteņu pārlikšana, brauciens uz Rīgu?

    Aigi
    21.11.2019 09:57
    Reply to  Artis

    Šo būs jāpārbauda, pats braucu ar jaunu Reno, bet ar vienu disku komplektu. Ir plāns piepirkt klāt otru, bet ja šāda šaize, tad nav jēgas.

    Skābene
    21.11.2019 08:49

    Latvijā riepas visu laiku ziņos – šoferi, atgriezieties uz ceļa, jūs esat bedrainē, atgriezieties uz ceļa, Jūs braucat pa bezceļu. :D

    KKTK
    21.11.2019 09:15
    Reply to  Skābene

    Reáli neļaus iebraukt Rīgā – slāpēs nost mašīnu :D

    Reklāma