Web Analytics
More
    Reklāma

    LMT iestājas starptautiskajā 5G Automotive asociācijā

    Jaunākie raksti

    2018. gada jūlijā LMT kā pirmais no Baltijas telekomunikāciju uzņēmumiem uzņemts starptautiskajā 5G Automotive asociācijā (5GAA). Iestāšanās asociācijā ir stratēģisks Latvijas Mobilā Telefona (LMT) solis, jo 5G balstītas savienoto auto tehnoloģiju inovācijas ir viena no uzņēmuma darbības prioritātēm.

    5GAA mērķis ir apvienot vadošos auto ražotājus, sensoru ražotājus, publiskā un akadēmiskā sektora spēlētājus, kā arī telekomunikāciju industrijas līderus no dažādām valstīm kopīgam darbam inteliģento transporta tehnoloģiju attīstībā. To dibinājuši AUDI AG, BMW Group, Daimler AG, Ericsson, Huawei, Intel, Nokia un Qualcomm Incorporated, un tajā šobrīd jau ir vairāk nekā 90 biedru, arī LMT.

    Kooperatīvās inteliģentās transporta sistēmas (C-ITS) ļauj savā starpā sazināties gan uz ceļa vienlaikus esošiem automobiļiem, gan auto un luksoforiem, ceļazīmēm vai citiem ceļu infrastruktūras elementiem, saskaņojot to darbības. Piemēram, tuvojoties neatliekamās palīdzības mašīnai, tai tiek nodrošināts t.s. zaļās gaismas koridors. Rezultātā satiksme kļūst drošāka, ātrāka un ērtāka.

    “90% ceļu negadījumu izraisa cilvēciskas kļūdas. Tehnoloģijas var palīdzēt novērst šīs kļūdas vai mazināt to sekas. Tā kā inteliģentajām transporta sistēmām jādarbojas vienoti ārpus vienas valsts ģeogrāfiskām robežām, ļoti svarīgas ir starptautiskas partnerības, visu iesaistīto nozaru un publiskā sektora sadarbība, lai nodrošinātu vienotus tehnoloģiju standartus un sistēmu informācijas apmaiņu, kā arī atbilstošu tiesisko regulējumu,” nepieciešamību iesaistīties 5G Automotive asociācijā pamato LMT prezidents Juris Binde.

    Jūlija vidū Parīzē 5GAA veica pirmās savienoto auto tehnoloģiju klātienes demonstrācijas Eiropā, kurās spēju brauciena laikā sazināties kā savā starpā, tā ar apkārtējo vidi demonstrēja automobiļu ražotāji BMW, Ford un PSA grupa.

    LMT sadarbībā ar ASV tehnoloģiju uzņēmumu Qualcomm un 5GAA šī gada vasarā organizēja pirmo Baltijas Apvienoto inteliģento transporta sistēmu (C-ITS) forumu. Tajā piedalījās publiskā sektora, augstskolu, industrijas pārstāvji no Latvijas un Somijas. Dalībnieki vienojās par nepieciešamību veidot “Baltijas digitālo transporta koridoru” no Helsinkiem līdz Tallinai, Rīgai un Viļņai, perspektīvā plānojot izbūvi arī ārpus Baltijas. Šāds digitālais transporta koridors sniegs būtisku laika ietaupījumu kravu pārvadātājiem, šķērsojot robežas, paaugstinās satiksmes drošību, ietaupīs degvielu un samazinās kaitīgo izmešu ietekmi uz vidi. Foruma ietvaros Qualcomm pārstāvji apliecināja, ka Latvijai un LMT ir augsts sadarbības potenciāls C-ITS attīstībā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Edgars
    17.07.2018 20:00

    Forši, varēs neizmantot LMT piedāvāto miskasti

    Lapsinieks
    17.07.2018 22:43
    Reply to  Edgars

    wtf?

    Biedrs
    17.07.2018 23:01

    Atceros 2013. gadu, braukāja piekabe ar reklāmu “Līdz 150 Mbit/s ātrs 4G” Trīsciema tornis (max 200m attālums) reāli vilka 70-80 Mbit/s, vakaros protams lēnāk, bet virs 20 Mbit/s. Operatore teica, ka max torņa kanāls esot 150 Mbit/s. Tagad ir 2018. gads, tornis tas pats, tagad reāli velk 40-60 Mbit/s, vakaros uznāk 4-6 Mbit/s sindroms. Jauns rūteris – max 450 Mbit/s. Šomēness pamanīju, ka līdz serverim ir nevis 9 hopi (rūteri starpposmā), bet veseli 14 hopi. Ar dirsu jūtu, ka parādījies vēl viens tornis/torņi starpā, bet nav palielinājuši torņu caurlaidi, gan jau tie paši 150 Mbit/s vien ir, tik klientu vairāk. Pēc tā secinu, ka 5G būs tikai uz papīra, dabā būs 3G megadraivs.

    Kristaps Skutelis
    17.07.2018 23:22
    Reply to  Biedrs

    Vienkāršs ātrums nav viens no 5G selling points? Drīzāk ātri un stabili savienojumi, mazs enerģijas patēriņš gala ierīcēs.

    Biedrs
    17.07.2018 23:39
    Reply to  Biedrs

    Ir selling points, tagad tiek špricēts ar 4.5G, 4.5G Pro, 4.9G, Pre-5G, 5G Project. Bet tas nemaina būtību, ka gribas ātrāk un labāk. Kāpēc nesākt ar optikas pievilkšanu līdz torņiem, būtu vismaz cerība. Pa 5 gadi, var sazīmēt projektus, cenas jau ceļ tā pat visu laiku :)

    Lapsinieks
    18.07.2018 08:43
    Reply to  Biedrs

    nevajag pārspīlēt par tām cenām. 20 rubļi par visu neierobežotu – tu pasaulē neatradīsi otru tādu maļinas zemi.

    Skābene
    18.07.2018 09:54
    Reply to  Lapsinieks

    Tā, kā LMTnav pieejams LT, paņēmu un salīdzināju mājas interneta (bezlimita) tarifu Bite LV un Bite LT.
    Bite LV =22.50
    Bite LT= 17 Eur

    Tātad pie kaimiņiem ir maļina!Starpība EUR 66 gadā.Viens un tas pats operators!

    Kristaps Skutelis
    18.07.2018 10:00
    Reply to  Skābene

    Aiiiiiziieeet jūriņā. Paņem tagad vēl salīdzini degvielas cenas starp visām trīs Baltijas valstīm un kad to izdarīsi (un pārgriezīsi vēnas aiz šausmām), salīdzini arī cukura un pelmeņu cenas. Citiem vārdiem sakot – atlikt bulšitu!

    Skābene
    18.07.2018 10:55

    Necepies, neaicinu nevienu braukt uz LT pēc pelmeņiem un dīzeļa!
    Tas bija konkrēts komentārs par konkrētu apgalvojumu, ka LV ir “Maļinas” zeme Nr.1.

    Kristaps Skutelis
    18.07.2018 11:05
    Reply to  Skābene

    Es saprotu, bet mani nereāli uzvelk šitā čīkstēšana no sērijas “Aii, aiii, bet valstīXYZ pakalpojumsXYZ maksā lētāk ;(“. Tās nav tieši salīdzināmas lietas, lai vai kā to gribētos darīt. Cenas citās valstīs pa lielam ir aktuālas tikai tiem, kas šajās valstīs dzīvo un piedalās visos citos maksājumos (piemēram, nodokļu).

    Lapsinieks
    18.07.2018 10:01
    Reply to  Skābene

    ko nozīmē LMT nav pieejams LT – LV Bite un LT Bite ir divas dažādas kompānijas. Jāskatās cena vispār. LMT bezlimits mājai – 16 eiro. Bet paskaties globāli uz šo lietu – Latvijā ir maļina. Cenas, pārklājumi, ātrumi. Protams, ka katrā valstī ir ar to savas problēmas. Ārzemēs daudzmiljonu pilsētās brīžiem ir pilnīgs pzdc ar internetu mob.tīklos.

    Skābene
    18.07.2018 10:51
    Reply to  Lapsinieks

    Ar nav pieejams es domāju to, ka nevari aiziet LT un noslēgt līgumu ar LMT par sakariem. Tas ka var zvanīt un lietot netu ar LMT sim karti visā eiropā ir kas cits!
    Ja par Internetu runājam globāli, tad jā, pretstatā vecajai eiropai pie mums viss ir labi, pieejami un salīdzinoši ātri. Bet vienmēr taču var tiekties uz vēl labākiem rezultātiem!

    KKTK
    18.07.2018 09:43
    Reply to  Biedrs

    Tālajā 4G iviešanas gadā, LMT pie viena galda sasēdās dzelžinieki, pīāristi un vadība. Apsprieda naudas daudzumu, dzelžu varēšanu un pārklājumu un vēlmes būt pirmajiem 4G. No iekšām baumo, ka vadība izvēlējās pīāristu piedāvājumu – tātad, karināt makaronus.

    KKTK
    18.07.2018 09:44
    Reply to  KKTK

    Bet personīgi es, par divām neRīgPilsētām nesūdzos. Bezlimita pieslēgums ofisiņā strādā gandrīz pilnīgi bez gļukiem. Arī mājās ir OK.

    Skābene
    18.07.2018 11:10
    Reply to  KKTK

    Man ar TELE2/LMT slikta pieredze neRīgā. Formāli 4G ir, bet nelietojams!
    Par Tele2/LMT piedāvāto televīziju var aizmirst, vienkārši nevelk tas 4G to televīziju.
    Protams, vairāki gadi ar LTC optiku ir darījuši savu, viss tiek salīdzināts ar optikas sniegumu! :)

    Kristaps Skutelis
    18.07.2018 09:45
    Reply to  KKTK

    Un tu izvēlies ticēt/tiražēt urbānos mītus? :)

    KKTK
    18.07.2018 09:46

    izvēlot ticēt ko saka kompānijas darbinieks, kam ikdienā jāsaliecas tiltiņā lai dabūtu klientam solītos Mbit/s

    Kristaps Skutelis
    18.07.2018 09:46
    Reply to  KKTK

    Mhm, katram savu uzticamu insaideri :)

    KKTK
    18.07.2018 09:47

    Jāsaprot arī to ka katam patīk pārspīlēt, lai palielinātu savu nozīmīgumu pasaulē ;)

    Lapsinieks
    18.07.2018 10:04
    Reply to  KKTK

    Tev tajā skaitā. Un Tavam insaiderim – noteikti. Mani insaideri saka, ka tavējie ir urbāno pasaku sacerētāji. Strukturāli – tur pīāristi nesēžās pie viena galda tādās štellēs.

    Reklāma