Web Analytics
More
    Reklāma

    Bolt sadarbībā ar Tartu Universitāti uzsāk pašbraucošo automašīnu tehnoloģijas izpēti

    Jaunākie raksti

    Vadošā Eiropas transporta pakalpojumu platforma Bolt (iepriekš Taxify) kopā ar Tartu Universitāti ir uzsākusi pētīt pašbraucošo automašīnu tehnoloģijas attīstību 4. līmeņa autonomās braukšanas sistēmai. Šis projekts tiek attīstīts saskaņā ar Bolt uzņēmuma vīziju par vieglāku, ātrāku un uzticamāku pārvietošanos pilsētas ielās.

    Balstoties uz Bolt un Tartu Universitātes pētījuma rezultātiem, pirmos autonomos transportlīdzekļus transporta pakalpojuma platformā varētu integrēt līdz 2026. gadam. Tāpat Bolt sadarbosies ar Tartu Universitāti, lai pašbraucošo automašīnu pilotus vadītu piemērotās pilsētas teritorijās.

    Reklāma

    Ņemot vērā, ka Bolt jau iepriekš ir rīkojis mašīnmācības konkursus, izaicinot dalībniekus modelēt autonomu autoparku ar platformas datu palīdzību, šī sadarbība būtiski paplašina Bolt iespējas izpētīt veidus, kā pašbraucošās automašīnas tuvāko 5 līdz 10 gadu laikā varētu papildināt vai aizstāt vadītājus dažos maršrutos.

    Bolt un Tartu Universitātes pētījums ir vērsts uz 4. līmeņa autonomās braukšanas sistēmas attīstību, kurai nav nepieciešama vadītāja palīdzība lielākajā daļā ceļu satiksmes situāciju. Dažādi pētījumi liecina, ka pašbraucošajām automašīnām ir nepieciešama vadītāja palīdzība kartē neatzīmētajos apgabalos, kā arī ekstremālos laika apstākļos.

    “Mēs jau tagad palīdzam miljoniem cilvēku visā pasaulē vieglāk un ātrāk pārvietoties pilsētās. Pieaugot pieprasījumam pēc transporta pakalpojumiem, autonomā transportlīdzekļu tehnoloģija nodrošinās transporta problēmu risinājumu arvien plašākā mērogā.

    Tā vietā, lai izstrādātu mūsu pašu transportlīdzekli, šī projekta mērķis ir izstrādāt pašbraucošās automašīnas tehnoloģiju, kas balstīta uz programmatūru, kartēm, esošajām platformām un atvērtā koda programmatūru. Ņemot vērā šo pieeju, mēs varam izmantot mūsu komandas zināšanas tehnoloģiju, kā arī karšu un optimizācijas jomā,” stāsta Bolt galvenais produktu vadītājs, Jevgenijs Kabanovs (Jevgeni Kabanov).

    “Sadarbība ar Bolt dod mums lielisku iespēju veikt pētījumus autonomās braukšanas tehnoloģijās, izstrādājot praktiskus laboratorijas eksperimentus reālā satiksmes vidē dažādos pētniecības virzienos. Mūsu zinātnieki atbalstīs Bolt pašbraucošo transportlīdzekļu pakalpojumu attīstībā un, iesaistot studentus laboratorijas eksperimentos, mēs studentus sagatavosim turpmākai karjerai autonomu tehnoloģiju jomā,” papildināja Tartu Universitātes Datorzinātnes institūta sadarbības vadītāja Anna Jēgere (Anne Jääger).

    Sadarbības līgums starp Bolt un Tartu Universitāti tika parakstīts 2019. gada pavasarī. Šobrīd tiek plānots, ka pirmo pašbraucošo transportlīdzekļu testi varētu tikt uzsākti 2020. gada sākumā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    19 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Muah
    29.08.2019 17:35

    Kas šajās Bolt un Uber iniciatīvās ir fascinējoši – ka taksisti ar savu darbu apmaksā pētījumus, kuru rezultātā viņi vairs nebūs vajadzīgi.

    Krotow
    29.08.2019 18:43
    Reply to  Muah

    Izskatās, ka viņiem nav izvēles. Vai arī jāiet projām no Bolt un jādibina pašiem sava kompānija ar blekdžeku un meitenēm.

    Skābene
    30.08.2019 08:24
    Reply to  Krotow

    Ja pašbraucošais auto vedīs tāpat kā ved Waze vai jebkāda cita navigācija, tad taksisti vēl ilgi būs vajadzīgi. :) Kā tas pašbraucēju auto atšķirs uz kuru Skulti jāved pasažieri, jo viena Skulte ir Mārupē, bet otra Limbažu novadā. :D

    Kursors.lv
    30.08.2019 08:50
    Reply to  Skābene

    Šo izlemšanu var ļoti viegli novelt uz pasažiera pleciem. Nosauc adresi, auto pārjautā vai pareizi sapratis un pasažieris apstiprina.

    Skābene
    30.08.2019 08:59

    Nu un tagad iedomājies, ka esi ārzemēs, un tev adrese jāsauc mandarīnu valodā, vai vēl labāk japānā, kur vispār nacionālistiski noskaņotie japāņi angļu valodu principā nelieto!? Taksistam parādi bildi no Booking rezervācijas un viņš zina uz kuru viesnīcu braukt, bet pašam nosaukt adresi būs praktiski neiespējami. Pieredzējis taksits braucot uz lidostu arī pajautās ar kādu aviokompāniju lidosi, lai aizvestu tevi uz pareizo termināli.

    itanium
    30.08.2019 09:19
    Reply to  Skābene

    Nākotnē ĻOTI viegli risināma problēma – piemēram, ar NFC no sava telefona “nošēro”, kur tieši Tev vajag braukt.

    Kursors.lv
    30.08.2019 10:25
    Reply to  itanium

    Aha, un tad parādās iPhone, kas neprot normāli izmantot NFC.

    Ingus
    30.08.2019 09:28
    Reply to  Skābene

    Nez kā gan visi līdz šim Boltā ir mācējuši iebakstīt kartē vajadzīgo punktu pareizajā Skultē un dabūt pareizo cenu?

    Kursors.lv
    30.08.2019 10:26
    Reply to  Skābene

    Tā ir absolūti triviāli risināma problēma. Ierunā vai iebaksti galamērķa nosaukumu tādā lielajā valodā, ko saproti. Par pārējo, lai parūpējas tehnoloģijas.

    Skābene
    30.08.2019 12:44

    Nu labi, eksperimenta pēc iebaksti boltā, lai taksis tev atbrauc pakaļ uz Rīga plaza daudzstāvu stāvvietas jumtu pie Kino izejas. Un tad paskaties, vai viņš atbrauks tieši pie tās izejas, vai arī navigācija taksi atvedīs pie pirmā stāva Maximas izejas!

    Kursors.lv
    30.08.2019 13:10
    Reply to  Skābene

    Tu varbūt gribi, lai taksis piebrauc pie tavas gultas?

    Skābene
    30.08.2019 13:20

    Kāpēc pie gultas? Ja esi noparkojis auto uz daudzstāvu stāvvietas, bet auto ir saplīsis, nevari turpināt ceļu, ir tikai normāli, kad taksis pie tevis atbrauc, tu pārkrāmē mantas, bērnu krēsliņus un dodies tālāk ar taksi, nevis skraidi un meklē kurā vietā tas sasodītais taksis ir atbraucis! Ja brauksi uz “ķīnas mūri ziepniekkalnā”, diez vai gribēsi kātot pus kilometru līdz savam poģītim lietus laikā, bet prasīsi lai taksis pieved pie ieejas durvīm. Ja nezini par ko runa, iegooglē Ozolciema iela 18B , un tad izmēri, cik jākāto no Ozolciema ielas puses (kur nav ieejas durvju) līdz tālākajai ieejai pagalma pusē. Māja ir tik gara, ka cilpošana tai apkārt var sasniegt pat pus kilometru. Skaties tak bišķi tālāk par savu degunu, navigācijas nav ideālas.

    Čiekurs
    30.08.2019 13:44
    Reply to  Skābene

    Pēc taviem pret argumentiem var noprast, ka poļu jauneklis, kurš atbraucis ciemos pie radiem Ziepī, ieskatoties taksistam dziļi acīs, vai lauztā angļu mēlē stāstot, taksists uzreiz nopratīs pie kurām durvīm piebraukt.
    “Skaties tak bišķi tālāk par savu degunu, navigācijas nav ideālas.” Šeit ironija sit kā ar āmuru.

    Skābene
    30.08.2019 14:27
    Reply to  Čiekurs

    Tak brauc ar savu auto pilotu kaut uz pasaules malu, man taksists patīk labāk! Vismaz viņam var arī poļu jauneklis palūgt pagaidīt pie veikala, kamēr nopērk puķu pušķi nama mātei. Bet auto pilots tevi izlaidīs un aizbrauks! :D

    Kursors.lv
    30.08.2019 13:49
    Reply to  Skābene

    Normāli ir tā, ka taksis piebrauc tur, kur kartē saprot. Ja esi kaut kādā random vietā, uzzvanīsi taksistam un paskaidrosi, ka jāpabraucas tur un šitur. Problem solved!

    Skābene
    30.08.2019 14:23

    Nu bet es par to arī runāju, ka ar taksistu tu problēmu atrisināsi, pateiksi, lai pabrauc vēl bišķi uz priekšu, bet bezpilota auto apstāsies, kad sasniegs navigācijas gala punktu :D

    Muah
    30.08.2019 14:43
    Reply to  Skābene

    Kas liek domāt, ka tur nebūs balss interfeiss un iespējas palūgt pabraukt vēl 100 metrus? Tehniski tas ir realizējams.

    Kursors.lv
    30.08.2019 16:47
    Reply to  Skābene

    Varbūt par papildus maksu Premium kategorijas klientiem dos iespēju pārņemt takša vadību un pašam uzstūrēt to taksi, kur vajag :D

    Mobo jūzeris
    31.08.2019 07:15

    Kamdēļ centies kādam kaut ko skaidrot, tas ir diez gan bezjēdzīgi. Tehnoloģijas attīstās nejau no kaislīgas komentēšanas, bet no piedalīšanās tās radīšanas procesā. Viss pārējais ir tukša salmu kulšanā.

    Reklāma