Audi jau 25 gadus piedāvā augstas veiktspējas universāļus, taču ar jauno Audi RS 6 Avant Audi Sport uzsāk jaunu nodaļu Avant modeļu vēsturē. Vēl lielāka jauda apvienojumā ar uzlabotu efektivitāti un daļējo hibrīda sistēmu, padara RS 6 Avant par nevainojamu sabiedroto visos ceļa apstākļos.

Eksterjera dizains

Jaunā Audi RS 6 Avant virsbūve ir unikāla savā segmentā, un tā spēj pārsteigt jau no pirmā acu uzmetiena. RS modelim ir ievērojami diferencētāks stils, salīdzinot ar A6 Avant bāzes modeli. Izņemot priekšējās durvis, jumtu un bagāžas nodalījuma vāku, eksterjers ir veidots pilnībā no RS modeļiem paredzētām detaļām. Virsbūve, kas abās automobiļa pusēs ar platajām riteņu arkām ir paplašināta par aptuveni 40 milimetriem, uzsver sportiskumu un Avant atšķirīgo raksturu. 22 collu lielie diski vēl jo vairāk izceļ šīs izteiksmīgās proporcijas.

Jaunais RS 6 Avant ir viens no pirmajiem Audi Sport modeļiem, kam ir jaunās RS dizaina iezīmes. Tā priekšpuse ir veidota pilnībā atšķirīgi, lai starp A6 modeļiem nodrošinātu dažādu izskatu. Papildus jaunajai dzinēja pārsega formai, RS 6 Avant ir aprīkots ar priekšējām gaismām no A7 modeļa sērijas. Tās ir ne tikai platākas un sportiskāka izskata, bet tās piedāvā arī RS LED matricu ar lāzera gaismu un tumšākiem ietvariem, kas RS 6 Avant jo īpaši izceļ A6 modeļu saimē.

Pirmšķirīga jauda – dzinējs

4.0 TFSI dzinējs jaunajam Audi RS 6 Avant nodrošina 441 kW (600 ZS) jaudu un attīsta 800 Nm griezes momentu. Nieka 3,6 sekundēs sportiskais automobilis ieskrienas no 0 līdz 100 km/h, savukārt 12 sekundēs RS 6 Avant spēj sasniegt ātrumu 200 km/h. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h robežas. Papildu aprīkojumā iespējams izvēlēties RS 6 Avant, kas spēj ieskrieties līdz 280 km/h vai pat līdz 305 km/h.

Pateicoties 48 voltu galvenajai elektriskajai sistēmai, divu turbīnu V8 dzinējs apvieno maksimālu veiktspēju ar augstu efektivitāti. Daļējā hibrīda sistēma (MHEV) sastāv no siksnas ģeneratora–startera. Ja autovadītājs, braucot ātrumā no 55 līdz 160 km/h, atlaiž akseleratora pedāli, braukšanas pārvaldes sistēma izvēlas vienu no divām iespējām – atkarībā no braukšanas situācijas un Audi Drive Select uzstādījumiem jaunais RS 6 Avant atgūst enerģiju vai līdz pat 40 sekundēm brauc ar izslēgtu dzinēju. Ikdienas braukšanas apstākļos tādējādi iespējams panākt degvielas ietaupījumu līdz pat 0,8 litriem uz 100 kilometriem.

Papildu efektivitātei tiek piedāvāta arī cilindru atslēgšanas sistēma (COD). Pie zema vai vidēja ātruma tā pie augstiem pārnesumiem atslēdz četrus cilindrus, apturot degvielas iesmidzināšanu un aizdedzi, kā arī noslēdz ieplūdes un izplūdes vārstus. Neraugoties uz šo efektivitāti, 4.0 TFSI dzinējs rada sportisku un izteiksmīgu V8 skaņu. Autovadītājs var ietekmēt dzinēja skaņu, izmantojot Audi Drive Select sistēmu. Pielāgojamajos RS1 un RS2 režīmos autovadītājs var izvēlēties sportisku vai sabalansētu skaņu.

Standarta aprīkojumā pieejamā astoņu pārnesumu tiptronic ātrumkārba ar jauno Launch Control funkciju piegādā 4.0 TFSI dzinēja jaudu pastāvīgajai visu riteņu piedziņai. Piedziņas jauda starp priekšējo un aizmugurējo asi tiek sadalīta proporcijā 40:60, izmantojot pilnībā mehānisko centrālo diferenciāli. Ja kāds ritenis izspolē, vairāk jaudas automātiski tiek nodota asij ar labāku saķeri. Priekšējiem riteņiem var tikt nodota līdz pat 70% jaudas, savukārt aizmugurējiem riteņiem – 85%.

Katra riteņa piedziņas kontroles sistēma optimizē jaunā RS 6 Avant izveicību. Papildu aprīkojumā pieejams quattro sporta diferenciālis, kas, izbraucot līkumu lielā ātrumā, pārnes jaudu pēc nepieciešamības starp aizmugurējiem riteņiem, tādējādi uzlabojot saķeri, stabilitāti un dinamiku.

Vēl izveicīgāks – balstiekārta

Standarta aprīkojumā pieejama RS adaptīvā pneimatiskā balstiekārta, kas ir īpaši pielāgota RS. Kopā ar jauno pneimatisko atsperu moduli un dinamisko papildu aprīkojumu Plus, nodrošinot 305 km/h lielu maksimālo ātrumu. To iespējams iestatīt vairākos režīmos un tā piedāvā automātisku līmeņa kontroli. Jaunā RS 6 Avant virsbūve ir par 20 milimetriem zemāka nekā Audi A6 Avant ar standarta balstiekārtu, bet pie ātruma, sākot no 120 km/h, tā tiek pazemināta vēl par 10 milimetriem. Savukārt pie maza ātruma paaugstināšanas režīms paceļ automobili par 20 milimetriem. Plašās RS sporta pneimatiskās balstiekārtas iespējas autovadītājam piedāvā izvēli starp komfortu garākiem pārbraucieniem un maksimālu veiktspēju.

Jaunais RS 6 Avant standarta aprīkojumā ir pieejams ar sportisku progresīvo stūrēšanu. Šī sistēma nodrošina ievērojami augstāku stūres atsaucību. Dinamiskajā aprīkojumā un dinamiskajā Plus aprīkojumā RS 6 Avant pieejams ar dinamisko visu riteņu stūrēšanu.

Autovadītājs var izmainīt sava RS 6 Avant raksturu, izmantojot Audi Drive Select vadības sistēmu. Pieejami seši profili – komforta, auto, dinamiskais, efektīvais un individuāli pielāgojamie RS1 un RS2, ko iespējams aktivizēt, izmantojot uz stūres esošo RS MODE pogu. Tādējādi Audi virtuālajā vadības panelī tiek automātiski atvērti RS ekrāni. Audi Drive Select dinamiskās vadības sistēma ietekmē dzinēja un transmisijas pārvaldi, stūres pastiprinātāja sistēmu, balstiekārtu, dinamisko visu riteņu stūrēšanu, quattro sporta diferenciāli, dzinēja skaņu un automātiskās gaisa kondicionēšanas sistēmas darbību. RS2 režīmā pēc pogas nospiešanas tiek ietekmēta elektroniskās stabilizēšanas kontrole (ESC).

Jaunais RS 6 Avant standarta aprīkojumā pieejams ar 21 collas alumīnija diskiem 10 spieķu zvaigznes dizainā un ar 275/35 izmēra riepām. Papildu aprīkojumā pieejami RS 22 collu 5 V spieķu diski ar 285/30 izmēra riepām.

Interjers

MMI skārienjūtīgais ekrāns teju neredzami iestrādāts melnajā panelī. RS Monitor ekrāns nodrošina autovadītājam iespēju, kurā augšējais ekrāns sniedz pārskatu par piedziņas komponenšu temperatūru, maksimālo paātrinājuma spēku, kā arī informāciju par riepu spiedienu un temperatūru. Audi virtuālajā vadības panelī īpaši RS ekrāni sniedz informāciju par riepu spiedienu, griezes momentu, jaudu, dzinēja eļļas temperatūru, turbīnas spiedienu, paātrinājumu un g spēkiem.

Plaša izvēle – informācijas un izklaides sistēma

Jaunais RS 6 Avant pieejams ar plašu komforta, savienojamības un autovadītāja asistentu aprīkojumu. Tādējādi tas apvieno sportiskumu ar neierobežotu garo distanču nobraukšanas spēju, papildus asistējot autovadītājam dažādās situācijās. Pieejamas vairāk nekā 30 asistentu sistēmas, tostarp adaptīvā kruīza kontrole, krustojumu asistents, joslas maiņu brīdinājuma sistēma, apmaļu brīdinājuma sistēma un 360 grādu kameras.

Jauno Audi RS 6 Avant Eiropas un Latvijas tirgū klienti varēs pasūtīt 2020. gada pirmajā ceturksnī.

7
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Kristaps SkutelisGintsAstroFedjaeerks Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
YYTT
Guest
YYTT

Kādreiz Audi bija laba dizaina paraugs, bet tagad pat breismīgāks par korejiešiem un japāņiem :D
Un tad vēl tā mūsdienu vācu mašīnu lūšana un rūsēšna :D

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Manuprāt, glītākais jaunais auto, kas pēdējos gados redzēts. Nu, atskaitot interjeru, protams.

eerks
Guest
eerks

YYTT, izskatās, ka ikdienā Tu laikam pārvietojies ar trolejbusu. Vācu mašīnas nudien nav tās kritiskākās, kuras rūsē un lūzt. Par dizainu varbūt Tu jauc ar BMW. Audi pēdējos gados sanāk diezgan interesanti modeļi. Tieši Audi kādreiz bija garlaicīga dizaina paraugs.

Fedja
Guest
Fedja

Kvalitātes ziņā VAG grupa ir palaidusies, bet RS6 gadījumā tur noteikti nav par ko satraukties.
Kaut gan diez vai kāds te var atļauties jaunu RS6. :D

Astro
Guest
Astro

Pilnīgi piekrītu. Kkāds sniega šķūris ar robustiem veidojumiem. Šitādu verķi es sievai nepirktu.

Gints
Guest
Gints

Piekrītu Kristapam, ka ļoti smuks. Bet tā jau tā gaumes lieta. Ja RS4 cena sākas no 80k, tad cik šis monstrs maksās? Pat mazliet bezjēdzīgi rakstīt par tādiem, manuprāt.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Šad un tad taču gribas pasiekaloties uz smukām bildītēm. Kas zin, varbūt šo pēc 10 gadiem varēsim nopirkt :D