Miega sekošanas ierīces atrodamas dažādās formās – sporta pulksteņos, fitnesa aprocēs, dažādās ierīcēs, kas novietojamas zem palaga, blakus gultai utt. Miega sekošanas ierīces var būt noderīgas atsevišķos gadījumos, bet jau vairākos pētījumos un sadzīves notikumos pierādīts, ka tās ir visai neprecīzas un iegūtie dati nav izmantojami.

Vēl trakāk – lai arī miega sekošanas ierīču dati nav precīzi, tomēr pavadošās lietotnes cenšas gulēšanas datus ļoti sīki interpretēt, pamācīt par gulētiešanas laiku un modināt tieši tajā mirklī, kad tu būsi perfekti izgulējies. Izpētīts, ka perfektu gulēšanas datu iegūšana var kļūt pat par apsēstību.

Miega sekošanas ierīču sniegto ne vienmēr precīzo datu izmantošana var novest cilvēku līdz stāvoklim, kad ar labu miega kvalitāti (pēc ierīces sniegtajiem datiem) nebūs gana. Perfektam miega sniegumam cilvēki esot gatavi mainīt savus ieradumus līdz tādiem apmēriem, kas jau uzskatāmi par neveselīgiem. Daži pat esot sākuši lietot medikamentus, lai sasniegtu labākus rezultātus, kas noved pie pārāk ilgas gulēšanas un turpmāk – pie bezmiega. Biežāk gan esot gadījumi, kad cilvēks kļūst trauksmains, mazinās miega kvalitāte.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of