Web Analytics
More
    Reklāma

    No 1. jūlija Eiropas elektroauto obligāti jārūc vai kā citādi par sevi jābrīdina ar skaņu

    Jaunākie raksti

    Eiropas Savienībā izmantotajām elektriskajām automašīnām no 1. jūlija ir obligāti jāizdveš skaņas, kad automašīna pārvietojas ar ātrumu līdz 20 km/h. Likuma norma attiecas uz četru vai vairāk riteņu elektrotransportu, tātad elektriskajiem motorolleriem, skrejriteņiem un motocikliem tas nav obligāti.

    Elektriskajām automašīnām būs jārūc ar vismaz 56 decibeliem vai kā citādi ar skaņu jābrīdina citi satiksmes dalībnieki. Tāpat skaņai ir jāpiemērojas elektriskās automašīnas ātrumam, lai auto būtu skaidri sadzirdams. Skaļāk par 75 decibeliem skanēt elektroauto nedrīkst. Parasts dīzeļdzinējs tarkšķ ar aptuveni 85 decibeliem, tātad elektroauto mazā ātrumā var būt skaļāks par benzīna dzinēja automašīnu.

    Eiropa nenosaka, kā tieši automašīnai ir jāskan.

    Jaguar izlēmis, ka ražotāja elektriskajām automašīnām jāpiešķir tāda kā kosmosa kuģa šņākšana/sīkšana. BMW automašīnas skan drīzāk kā normāls iekšdedzes dzinējs, Nissan izvēlējies skaņu, kas būtu aprakstāma kā lidmašīnas pacelšanās troksnis.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    14.06.2019 10:28

    Un pa priekšu jāskrien arī ziņnesim ar megafonu un dzelteno karodziņu.

    digitalk
    14.06.2019 13:11
    Reply to  Krotow

    tev ir iespēja nosimulēt, kāda būs dzīve bez tevis apdirstā jaunieveduma — iebāz ausīs grabošos tamponus un pastaigā mēnesi pa ielām. veiksmīgu atveseļošanos!

    Ingus
    14.06.2019 13:21
    Reply to  digitalk

    Bet tie ar tamponiem ausīs tāpat tos 56-75 db nedzirdēs. Un nav jau tas elektroauto arī līdz 20km/h tik kluss. Riepas tāpat rada skaņu, un motors kaut nedaudz dūc.

    digitalk
    14.06.2019 13:31
    Reply to  Ingus

    lasi uzmanīgi — tamponi ausīs bija paredzēti, lai simulētu kā izklausīsies elektrotransports zem 20 km/h.

    Krotow
    15.06.2019 01:56
    Reply to  digitalk

    Nav man grabošo tamponu. Taču apklusinot iekšdedzes dzinējus, pilsētās un uz ceļiem uzreiz kļūs daudz klusāk. Tad varēsi arī elektriskos braucamos dzirdēt. Ja kaijas nepārbļaus :P

    Reinis Rozitis
    14.06.2019 11:48
    Edgars
    14.06.2019 11:56

    No elektroauto ēras varējām arī sagaidīt, ka pilsētvidē samazinātos trokšņa līmenis, bet izskatās, ka Eiropa domā, ka tā nav problēma.

    Muah
    14.06.2019 12:16

    Kā ar hibrīdiem? Pilsētās šie tādos ātrumos brauc ar elektropiedziņu.

    Uldis M.
    14.06.2019 14:37
    Reply to  Muah

    Nevajag pat hibrīdu. Labi iepakots mazlitrāžas benzīnnieks ripinoties bez slodzes arī ir ļoti kluss un stap pilsētas apkārtējiem trokšņiem nemanāms.

    Skābene
    14.06.2019 15:22
    Reply to  Muah

    Mazos ātrumos, dzīvojamajā zonā man bieži kāds vazājas pa priekšu un nenojauš, ka aiz muguras brauc auto. Kad ierūcas benzīna motors, vai ieslēdzas dzesēšanas ventilators, tikai tad kā varde lec uz nomali! :)
    Lielākos ātrumos, jau virs 40 problēmas ar hibrīda sadzirdēšanu neesmu novērojis!

    14.06.2019 14:47

    Njā. Atceros ka šo tēmu sāka cilāt jau pirms dažiem gadiem. Absurds!
    Gājējiem ir jāiet pa ietvēm un brauktuve jāšķērso tam paredzētajās vietās, kurās autovadītāji rēķinās ar gājēju esamību. Vadītājiem ir jāskatās kas notiek uz ceļa braucamās daļas un jāsignalizē, ja gājējs uz tās atrodas. Ko te sarežģīt!

    Skābene
    14.06.2019 16:17
    Reply to  Uldis M.

    Ir taču benzīntanki, stāvvietas, dzīvojamās zonas kur mašīnas un gājēji atrodas cieši viens otram līdzās! Kraviniekiem jau tagad visiem ir skaņas signāls braucot atpakaļgaitā, bet tas netraucē dulburiem skraidīt kravinieka aizmugurē, jo tā pīkstēšana taču priekš kaķiem! :D

    Arčiņš
    14.06.2019 14:56

    Manam Nisananam līdz 1 jūlijam toč neko neuzmontēs.

    Reklāma