Elektroskūteri arī Latvijā kļūst arvien populārāks pārvietošanās veids un tas nav nekāds neizskaidrojams brīnums, jo tie ir viegli, relatīvi lēti un sasodīti ērti lietošanā. Testējot Xiaomi Mi Electric Scooter secināju, ka, ja dzīvo un strādā pilsētā, tas ir praktisks pārvietošanās līdzeklis. Ja vēl nevari saņemties šādā produktā ieguldīt tos aptuveni 500 eiro, tad iesaku izmēģināt ATOM skrejriteņu nomu, kas Rīgā darbojas jau aptuveni mēnesi.
Latvijā esam raduši ielās pamatā redzēt vai nu Xiaomi, vai Ninebot (Segway) elektroskūterus un varbūt dažus Joyor produktus. Tas lielā mērā skaidrojams ar to, ka tieši šie zīmoli Latvijā ir plašāk pārstāvēti.
Šodien vēlos pastāstīt par jauno Boosted Rev elektroskūteri, kas, manuprāt, būtu labi piemērots briesmīgajiem Latvijas ceļiem. Boosted līdz šim noteiktās aprindās ir labi zināms ar saviem kvalitatīvajiem, bet reizē arī padārgajiem elektriskajiem skrituļdēļiem. Nu uzņēmums ir radījis savu pirmo elektroskūteri.
Boosted Rev izskatās pamatīgi uzbūvēts (tāpēc arī pamatīgs ap 20kg svars) un tam ir izturīgs rāmis. Ar šo elektroskūteri var braukt cilvēki, kuru svars pārsniedz 100kg (testētais limits ir 113kg). Boosted Rev ir aprīkots ar diviem elektromotoriem ar kopējo jaudu 1500W, kas spēs uzvest braucēju pat 25 grādu slīpumā un elektroskūteris spēj attīstīt līdz 39 km/h lielu ātrumu, un ar vienu uzlādi nobraukt līdz 32 km tālu. Tam ir lielas un piepumpējamas riepas, IP67 ūdensizturība un trīs bremzēšanas veidi – ar elektromotoru, disku bremzi un ar kāju. Vienīgi cena arī ir visnotaļ pamatīga – 1599 ASV dolāri. Produkts pārdošanā nonāks jau šovasar.
Xiaomi un Ninebot alternatīvas piesaista ar savu lēto (ap 500 eiro) cenu, tomēr tie ir diezgan trausli pārvietošanās līdzekļi, kas pie lielāka braucēja svara un draņķīgākiem ceļiem ilgi neizdzīvos. Nav brīnums, ka mūsu testētajam Xiaomi elektroskūterim pārplīsa riepa ceļā no Ādažiem uz Rīgu.
Vai var cerēt arī uz kāda elektrovelosipēda apskatu kursorā?
Drīzumā izmēģināšu vienu interesantu elektromopēdu, bet raugāmies arī uz citiem elektroverķiem. Konkrēti elektrovelosipēdi gan vēl nav plānā. Varbūt ir konkrēti modeļi, kas interesē?
Kur tos boosted boardus var nopirkt?
Es sāktu ar ražotāja mājaslapu: https://boostedboards.com
Divi elektromotori – pilnpiedziņas skrejritenis? :D
Cik saprotu divi motori griež priekšējo riteni.
Nav nemaz smieklīgi. :D Ir gan 2×2. Pa 750W katrā ritenī. https://boostedboards.com/vehicles/scooters/boosted-rev/
Ko tas reāli dod ikdienā? Tāpat kā pilnpiedziņa ielas mašīnām ikdienas apstākļos – neko jūtamu līdz nesāc meklēt spēju limitus. Attiecīgi šādiem skūteriem lēnākos režīmos tas būs jūtams uz irdenām smiltīm (mežos, pludmalēs nenoraksies tik ātri), savukārt uz asfalta ļoti strauji uzrāvieni būs sabalansētāki. Kāpēc tā? Pieņemam, ka gribam realizēt jaudu uz 1,5KW. Nebūtu jau problēma to ielikt vienā ritenī, bet tam ir blakusefekti – priekšpiedziņa spolētu bez apstājas, bet aizmugurējā piedziņa visu laiku vieglākus braucējus rautu ratā. 1KW Joyor ar aizmugures piedziņu jau ceļ priekšu gaisā 85kg braucējam un uz asfalta var svilināt riepas. Tad kas būs ar 1,5KW? Attiecīgi sadalot jaudu uz abiem riteņiem, 750W aizmugurē priekšu vairs gaisā neraus, bet tikpat daudz jaudas priekšā daudz labāk visu vilks uz priekšu.
Paldies, vēlreiz uzmanīgi apskatīju produkta lapu un izlasīju, ka tiešām piedziņa ir abiem riteņiem. Interesanti. Ko tu domā par to kontrolieri? Izskatās nepierasts, diez kāds tas ir ikdienas lietošanā.
Es arī uz to rullīti noskatījos. Nav padomā ierīce, kas vadītos līdzīgi.
Galvenais, lai viņš sakarīgi atmetas, kad noņem pirkstu vai noliecies gar zemi :D Bet ja jau marketinga lapā viņiem ir bijuši 40 prototipi, gan jau būs lietojams visu spēju lietotājiem.
Vienīgi man vēl prasītos atsperes un amīši abos galos, citādi pie solītajām jaudām viņš var būt ļoti nekomfortabls un pat bīstams mūsu ceļiem. Piekūst no tā kratekļa lielākā ātrumā. Protams, ja turas legālajos 25km/h, tad nav tik traki. Tik jāuzmanās, lai neatsitas pret apmalēm, jo tās ignorēt var tikai ar kādu fat-bike vai līdzīgu.
Tātad, pēc Latvijas ceļu satiksmes noteikumiem, šo vajadzēs reģistrēt CSDD, braukt ar numuru pakaļā un tikai pa ielām. Apsveicu 113kg smatie tušņi :D
Kāpēc?
No ceļu satiksmes likuma
12) mopēds — divriteņu …transportlīdzeklis, kura … konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā, kura maksimālā jauda nepārsniedz 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;
Ja brauc ātrāk par 25 km/h, tas ir mopēds!
Bet, ja noplēš visas uzlīmes, uzrakstus, diez vai policists, vai kāds cits uz ceļa spēs noteikt, kas tas ir par verķi un kāds viņam ātrums.
Gan jau CSDD drīzumā pieķersies ierosinājumiem likumdošanas sakārtošanai.
Brauksi ar numurzīmi uz krūtīm un muguras :D
Nu ar laiku tam būtu jāsāk pievērst uzmanība, jo elektroskūteru mūsu ielās sāk palikt vairāk un līdz ar to pieaugs arī to radītais bardaks.
Jautājums tikai kā tur sakārtot. Mums ceļi nav nu nebūt tik labi, lai varētu ar elektro skrejriteni pārvietoties pa ceļu. Gar malām bieži vispār ir bedre pēc bedres. Un ja uzskatam, ka tas ir mopēds, tad ar mopēdu vai tad var braukt pa gājēju celiņiem? Lai gan riteņi Latvijā jau sen ir, bet neatceros kad es būtu redzējis pēdējo reizi kādu riteni ar numura zīmi. Lai arī vienu brīdi tak gribēja to arī sakārtot.
Būs jebkāda avārija, pat ja būsi cietušais – policja ātri piešūs, jeb pieprasīs pierādīt, ka tiešām esi bijis uz aktīvās atpūtas inventāra.
Zero 10X šķiet daudz nopietnāks (amortizācija, akumulators, ātrums) par līdzīgu cenu.
Ko par šo teiksiet? https://www.ewheels.com/product/new-turbowheel-lightning-957wh-battery-2x-1000w-3600w-motors/
Apskats: https://electrek.co/2019/05/14/turbowheel-lightning-review-electric-scooter/
Jā, CSDD grib sakārtot šo jomu, kur figurē neskaidras jaudas un ātruma veiktspējas dampji, kuriem nav ne VIN, ne valsts reģ nr, ne pilota apliecības, bet kā??? Es reāli nestādos priekšā, kā, jo tagad ir pilns ar viena, 2 un 3 riteņu verķiem, kam jauda dzīvē (pat ne uz papīra) ievērojami pārsniedz 4kw un arī ātrums ir nevis mopēdam atļautajos 25-45, bet 70-90kmh!
Easy. Visiem verķiem būs jāuzliek obligāta tehniskā apskate, kurā tad arī pateiks kas ir kas. Utopiski, protams.
Vienīgais normālais risinājums būtu sakārtot riteņa celiņus Rīgā. Ritens jau šobrīd var ieskrieties virs 30km/h. Līdz ar to nebūtu problēmas braukt kopā ar elektrisko skūteri. Tādējādi noņemot viņus no gājēju un autoceļiem. It īpaši, ka autoceļi par Rīgas centrā ir nožēlojamā stāvoklī un ar skūteri apkrist negribētos, kad aiz tevis vēl nesās kāda mašīna. Bet līdzsvars tomēr ir sliktāks, kā braucot ar riteni, kuram sēdi pa vidu. Un kuram arī riepas lielākas.
Manuprāt, pārāk dārgs, Eiropā 1799 dolāri, un nav skaidrs vai klāt ir nodokļi un shippings. Smags pēc velna un bez amortizācijas, ar zemu atstarpi no ceļa.
Pašam ir Boosted Board, kurš arī maksāja ap to pašu cenu , tāpēc nešaubos, ka arī Rev būs augstas kvalitātes un ar labu supportu, bet nu pat man šis liekas par sālītu, par tādu cenu tad labāk pirkt kādu super73 e-velosipēdu vai ko tādu.
Biju uzbūvējis skrejriteni arī ar 1500w motoru, bet gan vienu. Godīgi sakot baigais zvērs, jāuzmanās, lai šamais neaizskrien pa priekšu, respektīvi, pirms paātrināties ir stabili jātbalstās, citādi paliksi sēžot uz zemes un skrejritenis aizbrauks.
Te links uz pāris foto no eksperimentālā modeļa. Max ātrums bija 33km/h
https://photos.app.goo.gl/3AjL4cucJB8NR9n96