Šodien, 2. aprīlī, pirmo reizi Latvijā prezentēja pilnībā elektrisko Audi e-tron, kas sevī apvieno sportisku garu ar ikdienas praktiskumu. Prezentācijas laikā auto nozares eksperti, mediju pārstāvji, kā arī citi aicinātie viesi piedalījās īpašā e-mobilitātes forumā, kurā diskutēja par elektrisko automobiļu tirgus galvenajiem izaicinājumiem un nākotnes perspektīvām Latvijā salīdzinājumā ar citu Eiropas valstu pieredzi. Pasākuma dalībnieki bija pirmie, kas testa braucienos varēja izbaudīt Audi e-tron.
Elektroautomobiļu tirgus Latvijā
Saskaņā ar CSDD datiem, līdz 2019. gada 1. janvārim Latvijā kopumā reģistrēti 442 vieglie elektroautomobiļi, kas ir par 130 automobiļiem vairāk nekā 2018. gada janvārī. Šie rezultāti liecina, ka, lai arī pamazām, tomēr mērķtiecīgi elektroautomobiļi Latvijā kļūst arvien populārāki. Eksperti norāda, ka viens no iemesliem, kādēļ cilvēki arvien vairāk izvēlas braukt tieši ar elektroautomobili, ir fakts, ka tie kļūst cilvēkiem arvien pieejamāki.
Audi Latvija rīkotās konferences dalībnieks, LR Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro: “Viens no svarīgākajiem mērķiem tuvākajā nākotnē ir emisiju samazinājums autotransporta sektorā – līdz 2030. gadam tās samazināt par -9 %. Tomēr jāņem vērā – lai izpildītu izvirzītos klimata pārmaiņu ierobežošanas mērķus līdz 2030. gadam un uzlabotu vides kvalitāti, Latvijas ceļos ir nepieciešams krietni lielāks elektroautomobiļu īpatsvars – vismaz 6000. Savukārt Pauls Beinarovičs, CSDD Elektromobilitātes vadības un koordinācijas daļas priekšnieks, iepazīstinot ar valsts izpildītajiem, kā arī plānotajiem pasākumiem e-mobilitātes attīstībā, skaidro: “Lai atvieglotu elektroautomobiļu īpašnieku ikdienu, pēdējo 3 gadu laikā ieviesti vairāki atvieglojumi, piemēram, atļauja pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu, krietni saīsinot sastrēgumos pavadīto laiku, maksas atvieglojumi autostāvvietās, tāpat arī elektroautomobiļu īpašnieki ir atbrīvoti no ekspluatācijas nodokļa maksas. Turklāt – 2018. gada vidū Latvijā sāka darboties nacionālais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls “e-mobi” un tika uzstādītas 72 ātrās uzlādes stacijas ar 50 kW jaudu. Plānojam, ka līdz 2021. gada beigām būs jau 150 uzlādes stacijas.” Diskusijā piedalījās arī Ilze Prūse, VARAM Klimata pārmaiņu departamenta direktore, Arnis Bergs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības valdes priekšsēdētājs, Ansis Bogustovs, žurnālists un elektroauto īpašnieks, kā arī Ingus Rūtiņš, Auto asociācijas valdes loceklis.
Konferences laikā prezentēja pētījumu par Latvijas autovadītāju viedokli attiecībā uz elektroautomobiļiem, ko veica Audi Latvija sadarbībā ar Omnicon Media Group. Pētījuma rezultāti liecina, ka vairums Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju (93%) ikdienā mēro distanci ne garāku par 100 km. Līdz ar to elektroautomobilis šādu vajadzību apmierināšanai būtu jo īpaši piemērots. Tāpat arī pētījuma dalībnieki norādījuši, ka iegādāties elektroautomobili viņus pamudinātu pieejama cena, infrastruktūras uzlabojumi, kā arī plašāks valsts atbalsts elektroautomobiļu īpašniekiem.
Audi e-tron – sportiskums, dinamika, ikdienas ērtības
“Pilnībā elektriskais SUV Audi automobiļu klāstā ir unikāls produkts. Jaunais elektriskās piedziņas Audi e-tron apvieno jaudu ar augstu efektivitāti. Divi elektriskie dzinēji kopā ar elektrisko pilnpiedziņu sniedz iespaidīgu jaudu un manevrēšanas spējas ne tikai ikdienas braukšanai, bet arī bezceļa apstākļos. Esam pārliecināti, ka Audi e-tron atvieglos autovadītāju ikdienas rutīnu gan garo distanču braucienos, gan pārvietojoties pa pilsētu,” norāda Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Lietuvā un Latvijā.
Apvienojot efektivitāti, lielisku izpildījumu un klusu pārvietošanos, Audi e-tron iemieso jaunu braukšanas pieredzi. Divi elektriskie motori nodrošina jaudīgu elektriskā SUV gaitu. Audi e-tron nerada izmešus un pārvietojas teju bez skaņas. Automobiļa jauda sasniedz 300 kW, bet griezes moments, ko var panākt sekundes laikā, ir 664 Nm. Audi e-tron 5,7 sekundēs spēj sasniegt ātrumu 100 km/h, savukārt elektroniski kontrolētais maksimālais ātrums ir 200 km/h. Audi e-tron bagāžas ietilpība ir 660 litri, kas šo automobili padara jo īpaši piemērotu garākiem pārbraucieniem.
Audi e-tron modeļa sākumcena ir 82 650 eiro. Pilnībā elektrisko automobili iespējams apskatīt un tuvāk iepazīt Audi dīleru centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta, kur tiek piedāvāta iespēja pieteikties arī testa braucieniem.
Atbilstošāks vārds būtu nevis augošajā, bet nīkuļojošajā.
Nav melots, elektroauto pie mums tiešām paliek arvien vairāk: http://www.e-transports.org/index.php/statistika/33-elektro-transportlidzekli/212-par-2018-gada-registretajiem-elektrotransportlidzekliem
Es pat teiktu, ka nīkuļo dīzeļu auto tirgus. Benzīna dzinēji atgūst popularitāti.
Tieši kurā vietā pie mums nīkuļo dīzeļu auto tirgus? CSDD statistikā tas redzams?
Csdd, jauno auto sadalījumā pa degvielas veidiem skaidri redzams ka dīzeļu pieauguma faktiski nav savukārt benzīna dzinēju pieaug. Summāri protams dīzeļu ir vairāk.
Un kā lai nepieaug, ja toyota ir atteikusies no dīzeļiem, un to vietā tirgo hibrīdus, kas CSDD tiek reģistrēti kā “benzīna auto”?
CSDD statistika neizdala hibrīdus atsevišķi!
UN tas ir dīvaini, jo ir iespēja izdalīt – elektrība un benzīns: https://www.csdd.lv/transportlidzekli/transportlidzekli-vizualizacija
Pieļauju, ka tajā kategorijā iet tikai plug-in hibrīdi, kurus var uzlādēt no rozetes.
Par šī auto efektivitāti labāk būtu klusējuši – viens no auto kurš paterē daudz enerģijas.
Toties iet lopā! :)
Lopā iet X .. šis tāds viduvējs rādītājs priekš elektro auto :)
p.s. palasīju arī nedaudz, ka tās 5.7 sekundes ir iespējamas tikai boost režīmā, kas tur ilgst 6 sekundes un noklusēti 0-100 ir 6.6 sec, ko spēj pat jau parasts iekšdedzes 2 litru ģimenes auto.
Šī, protams, tāda nosacīta lieta par ko vispār satraukties un salīdzināt, no otras puses ņemot verā, ka Eiropa saka, ka visiem tūlīt būs ISA + visur vidējā ātruma kameras, nekāds cits “prieciņš” vairs neatliks kā tikai paatrināties ~3 sekundēs līdz 100 un tad tālāk čunčināt kruīzā :)
Neredzu problēmas ar savu Lamborghini startēt Baltijas autošosejas čempionātā. 5 posmi. 6h brauciens. Domāju vajadzētu pietikt, lai neskaitītos čunčinātājs…
100 mums joprojām tikai pāris vietās.
Elektro auto kļūst aizvien pieejamāki. (..) “Audi e-tron modeļa sākumcena ir 82 650 eiro.” 😁 Vot kad varēs īzī dabūt labus elektroauto par 30-35k eur, tad tik sāksies. Tesla Model 3 vēl oficiāli uz LV nepiegādā un ej nu sazini, kad šie sasniegs vajadzīgos ražošanas apjomus. Lai arī izskatās cerīgi.
Visādi citādi priecājos par katru jauno izziņoto skaisto, sakarīgo elektroauto.
Tad gaidām šī gada beigas, kad sāksies lētie e-auto
https://uzladets.lv/vw-nakamgad-izlaidis-e-trinisus/
Tie nav normāli auto, bet pilsētas (nevis piepilsētas) ripināmie.
Ja brauc tikai pilsētā, vēl derēs. Uz laukiem braukšanai garām, vēl jo vairāk aukstajā gada laikā.
Lietotie gan jau kļūst pieejamāki, vismaz spriežot pēc ss.lv cenām, kur 2gadīgu leaf ar 30k nobraukumu var nopirkt jau pa 17k eur.
Bet es jau nu negribētu pirkt auto, kas zaudē uzreiz pusi no savas cenas, tiklīdz izbrauc no salona.
Vai tad cenas kritumu nepiedzīvo pilnīgi visi auto?
Tiem auto, kas kļūst par klasiku, cena ar laiku tikai kāpj! Tā kā ne visiem cena uzreiz krīt! Un ne visiem cena krīt uzreiz par 50%, normāls kritums skaitās līdz 20%,pēc izbraukšanas no salona.
Ha ha, sasmīdināji. Cik auto kļūst par klasiku? OK, Porsche. Kas vēl?
Kaut vai Audi, kad pēdējo reizi esi skatījies cenas vecajai kantainajai turbo kupejai? Es vēl tagad graužu nagus par to, ka pārdevu kantaino kupejnieku par pus velti, jo kopš tā laika cenas tikai kāpj. Tas pats stāsts ar S2, kurus mobile.de tirgo par 20-40k euro. Lancia Delta, tas pats Alfa rome 75 turbo, vai kaut kāds 80to gadu BMW 635csi maksā padsmit tūkstošus.
Nu, paga, tu runā par ļoti, ļoti specifiskiem auto (no tagadnes skatu punkta raugoties). Es šaubos, ka mūsdienu X5, A4, Corollas un Auris būs baigās klasikas pēc 20 gadiem.
Tā ir, ka lien laukā no kura maz sajēgas. Es par raksta autoriem. ;)
Audi ir maz sajēgas no elektroauto? Nu baigi daudz nav, tas gan. Bet tā ir visām lielajām (klasiskajām) auto kompānijām. Tesla parādīja, ka elektroauto var būt arī iekārojami un tagad jāskrien līdzi.
Tesla netiek līdzi laikam, lai gan skaitās mega elektro auto ražotājs. Tomēr arī ar mega parādiem un drīz vien viņu “veiksmes” stāsts beigsies. Nav kvalitātes un pieņemamas cenas, nav biznesa.
https://kursors.lv/2019/04/23/jau-nakamgad-tava-tesla-vares-piedalities-robotizeto-taksometru-pakalpojuma/
Varbūt vari nosaukt vēl kādu auto ražotāju, kurš taisās piedāvāt līdzīgu ideju?
Par Teslas bankrotu visādi “eksperti” jau gadiem runā.
Pilnīgi visi lielie auto ražotāji klusāk vai skaļāk, bet strādā pie auto autonomās braukšanas sistēmām. Bet piekrītu, ka neviens tik skaļi par to neklaigā kā Tesla. Bet Tesla arī citādāk nevar, ja viņiem nebūtu tāda mārketinga superstāra kā Īlona Maska, neviens par tām mašīnām nebūtu ne dzirdējis, ne pirktu un Tesla būtu beigta un pagalam.
Manuprāt, nākotnes štelle auto biznesā ir tas, ko sākuši ķīnieši Lynk & Co. Auto nevis tiek pārdots, bet izīrēts.
Fordam ir Canvas, Porsche ir Passport, Volvo ir Care by Volvo, Cadillac ir Book (jau kaut v2 otrais piegājiens) iespējams, ka vēl kādam.. Tā kā ķīnieši īpaši nav neko sākuši, bet nu kā ļoti veiksmīgs (no biznesa viedokļa) nav dzirdēts, ka kāds no minētajiem būtu atzinis/izteicies.
dāžadi auto īres, sharing principi darbosies tikai tajā segmentā, kur auto netiek personificēts. visi tie modeļi, kurus pārdod kā pircēja “statusa apliecinājumu” (un tas ir viss vidējais un premium segments), tos cilvēki iegādāties “savā īpašumā” (lai kā tas juridisku būtu noformēts), nevis vienkārši “izīrēs”
Ļoti labs auto! Tesla X ir radies nopietns konkurents, Eiropas tirgū.