Tesla vadītājs Īlons Masks uzņēmuma Autonomijas dienas (Autonomy Day) pasākuma ietvaros paziņoja, ka Tesla jau 2020. gadā plāno palaist robotizēto taksometru pakalpojumu.

Viņš savā runā norādīja, ka jūtas diezgan pārliecināts par to, ka jau nākamgad ielās sāks kursēt autonomie Tesla taksometri. Īlons gan konkrēti neminēja, kuros ASV štatos vai valstīs šis pakalpojums uzsāks savu darbu aizbildinoties ar to, ka ne visur Tesla spēs dabūt atļaujas piedāvāt šādu pakalpojumu.

Jau drīzumā ikviens Tesla automobiļa īpašnieks, kas brauc ar tehnoloģiski saderīgu auto, varēs savu mīlulīti pievienot šim taksometru pakalpojumam. Kad auto neizmantosim, tas dosies izvadāt klientus un pelnīs naudu. Tesla no katra brauciena paturēs 25-30%.

Reģionos, kur ir maz Tesla automobiļu, lai varētu nodrošināt kvalitatīvu robotizēto taksometru pakalpojumu, Tesla sola izvietot paši savas mašīnas.

Tesla arī paziņoja, ka ir izstrādājuši paši savu datorsistēmu, kas nodrošinās pilnu autonomo vadību un Īlons Masks to dēvē par pašu labāko pasaulē, kamēr NVIDIA norāda, ka tas nav gluži korekti. Līdz šim Tesla izmantoja “dzelžus” no NVIDIA. Interesanti, ka Tesla atteikusies no lidar un radaru izmantošanas, ko joprojām varam atrast uz gandrīz visiem konkurējošajiem autonomajiem auto.

Zemāk vari noskatīties pilno Autonomijas dienas prezentācijas video. Tajā ir diezgan daudz interesantas un tehniskas informācijas par to, kā Tesla uztver šo jomu.

3
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
KrotowReinis Rozitis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Reinis Rozitis
Guest
Reinis Rozitis

Interesanta prezentācija: – patīkami, ka galvenais vadītājs (nu lai arī brīžiem pārtrauc savus darbiniekus) reāli pats var atbildēt uz tehnoloģiskiem jautājumiem, – kā potenciālajam pircējam patīkami, ka (auto)ražotājs uzreiz pasaka, ka resurss ir/tiek plānots vismaz ~1.6 miljons km (1 milj. jūdzēm) nekā pēdējā laika caurmērā iekšdedzes auto, kuriem 100-150k km jau ir spēju robeža) – škiet, ka apgalvojums, ka neviens cits (vismaz pilnas) autonomas braukšanas ieviešanai ne tuvu nav Teslai, ir ticams – tas, ka auto savos ~11 ekspluatācijas gados varētu nopelnīt ~200k dolārus gan škiet mazāk ticams vai pārāk optimistisks (būtu interesanti pajautāt (līdzīgi kā jau uzdeva par Uber),… Read more »

Reinis Rozitis
Guest
Reinis Rozitis

p.s. rakstā ir kļūda – Tesla ir atteikusies tikai no lidar nevis radara (priekšā aizvien ir) un tas konkrēti tiek aprunāts arī šajā prezentācijā..

Krotow
Guest
Krotow

Par Lidar Tesla raksta ka tas esot dārgs kruķis ar ko atstutēt zināmu objektu noteikšanu problēmu, ko patiesībā varot izdarīt lētāk ar kamerām. Kā tur patiesībā ir, protams vvz.